שתף קטע נבחר

ממסלול המרוצים לכביש הציבורי

מרצדס חושפת תמונות ראשונות מניסוי נהיגה בפרוייקט 1, המכונית החזקה והמהירה ביותר שייצרה מעולם. תחילת השיווק צפויה לשנה הבאה

מרצדס חושפת תמונות ראשונות מניסוי נהיגה לפרויקט 1, המכונית החזקה והמהירה ביותר שייצרה מעולם ושאמורה להביא ביצועים של פורמולה 1 לכביש הציבורי. תחילת השיווק ל-275 היחידות המיועדות לייצור, יחל בשנה הבאה.

מרצדס פרוייקט 1 ()

יותר משנה מאז נחשפה לראשונה בתערוכת פרנקפורט זו הפעם הראשונה שמרצדס מפרסמת תמונות של המכונית נוסעת. היצרנית מציינת כי בחודשים האחרונים המכונית ביצעה שורה של ניסויי נהיגה במסלולים סגורים, הרחק מעייני הציבור וצלמי הריגול. התמונות הללו מגיעות ממסלול הניסויים מילברוק בממלכה המאוחדת, שכולל בין היתר מסלול אובאלי לבחינת מהירות וגם מסלול המדמה כביש ציבורי מפותל.


מרצדס פרוייקט 1 ()
יחידת ההנעה משלבת בין מנוע V6 טורבו-בנזין בנפח 1.6 ליטר בתצורה אחורית-מרכזית, עם ארבעה מנועים חשמליים נוספים בתפוקה משולבת של 1,000 כ"ס. אחד המנועים (הספק של 122 כ"ס) החשמליים משמש להנעה של מגדש הטורבו על-מנת להפחית את ההשהיה האופיינית ובנוסף עושה שימוש בגזי הפליטה לטובת טעינת מצברים. המנוע השני (הספק 163 כ"ס) מחובר ישירות לגל הארכובה ומסייע אף הוא לתגובה מהירה יותר. התפוקה המשולבת עומדת על 680 כ"ס העוברים לגלגלים האחוריים דרך תיבת שמונה הילוכים סיקוונסיאלית הנשלטת ממנופים מאחורי ההגה.


מרצדס פרוייקט 1 ()
שני מנועים נוספים (הספק של 163 כ"ס כל אחד) מחוברים לגלגלים הקדמיים, ובכך מקנים למכונית הנעה כפולה-קבועה עם הכוונת מומנט מלפנים. מרצדס עדיין לא מפרסמת נתוני ביצועים מלאים, אך כן מצהירה שהזינוק ל-200 קמ"ש יארך פחות משש שניות וכי המהירות המרבית תעמוד על 350 קמ"ש. מערכת אגירת בלימה רגנטיבית מסוגלת להחזיר כ-80% מהאנרגיה לסוללה וישנה אפשרות לנהיגה חשמלית מלאה למרחק של 25 ק"מ.


מרצדס פרוייקט 1 ()
  

מערכת מיתלים רב-חיבוריים מלפנים ומאחור נתמכת ביחידות קוילאובר (בולם בתוך קפיץ) בתצורה אופקית, על-מנת להנמיך את מרכז הכובד. מרכב הקרבון מעוצב בדגש על ייעול אווירודינמי, ומזכיר שלא במקרה את מראה מכוניות מרוצי הסיבולת המוכרים, עם שלל מסיטי אוויר, כולל אורכי בחלק האחורי, בדומה למייצב כיוון במטוסים האמורים לאפשר יחדיו כוח הצמדה של כמחצית ממשקל המכונית – כ-675 ק"ג.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים