שתף קטע נבחר

גרמניה נבחרה לארח את יורו 2024

כצפוי: הוועדה המארגנת של אופ"א העדיפה את ההצעה הגרמנית על פני זו הטורקית. הנבחרת שכשלה במונדיאל האחרון תארח את אליפות אירופה בעוד שש שנים

יורו 2024 גרמניה (צילום: AFP)
המעטפה והפתק ששלח את היורו לגרמניה(צילום: AFP)

 

אליפות אירופה 2024 תיערך בגרמניה. כך הודיעה היום (חמישי) הוועדה המארגנת של אופ"א, שפרסמה את בחירתה במסגרת הקונגרס שלה במשרדי הארגון בניון, שווייץ. גרמניה הועדפה על פני טורקיה, שהתמודדה מול ראש בראש על אירוח הטורניר היוקרתי.

 


 

את האמת, ההחלטה של אופ"א הייתה די צפויה. באפריל האחרון קיבלה התאחדות הכדורגל האירופית את ההצעות הסופיות מגרמניה וטורקיה, וזו הראשונה הייתה עדיפה לאורך כל הדרך. גרמניה, למי ששכח, אירחה את גביע העולם ב-2006, ובעבר התקיימו במערב גרמניה מונדיאל 1974 ויורו 1988.

 

יורו 2024 גרמניה (צילום: EPA)
ההצעה הגרמנית הועדפה על זו הטורקית(צילום: EPA)

 

גרמניה לא זכתה באליפות אירופה מאז 1996 ובמונדיאל האחרון לא עברה את שלב הבתים, למרות שהגיעה אליו כאלופת העולם המכהנת.

 

עבור טורקיה מדובר בהחלטה מתסכלת. זאת לאור העובדה שהיא לא אירחה מעולם טורניר כדורגל גדול, וב-20 השנים האחרונות היא נכשלת שוב ושוב בניסיונותיה לזכות באירוח יורו, מונדיאל או משחקים אולימפיים. בכדורסל, לעומת זאת, אירחה כמעט את כל המפעלים החשובים.

 

אגב, בעוד שנתיים ייערך יורו 2020 ב-12 ערים שונות, לציון 60 שנה להקמת הטורניר. ביורו האחרון, ב-2016, זכתה פורטוגל לאחר ניצחון 0:1 בהארכה על המארחת צרפת בגמר.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים