שתף קטע נבחר

ה"פתרון" למצוקת הסייעות ברעננה: עובדי העירייה מתנדבים

בדומה לרשויות רבות אחרות, גם עיריית רעננה נתקלה במחסור חמור בכוח אדם בצהרונים במהלך סוכות. עובדי העירייה הצטרפו לגננות כדי להבטיח את פתיחת החגים. הערכה: גם בבתי הספר של החגים צפוי קושי דומה

בשבועות האחרונים התבשרו הורים מרעננה כי בשל המחסור בסייעות – הצהרונים בעיר לא יפעלו בחופשת חג סוכות או יפעלו במתכונת מצומצמת עד השעה 14:00. בעקבות ההודעה, שגררה ביקורת מצד ההורים, מצאה העירייה פתרון שנוי במחלוקת למצוקת כוח האדם שהתעוררה - וביקשה מעובדי העירייה לשמש ככוח עזר בגנים במטרה שיפעלו.

 

חלק מהעובדים התנדבו בגנים במהלך החופשה ופעלו ללא הכשרה מתאימה, אך בעירייה אומרים כי ההחלטה נעשתה מתוך כוונה למצוא פתרון וכי העובדים נרתמו בשמחה לבקשה. עם זאת, מצוקת כח האדם בגנים בכלל ובצהרונים בפרט הביאה גם השנה להיעדר פעילות בתקופת חופשת הסוכות בחלק מן הרשויות המקומיות.

גני ילדים באזור המרכז ()
חסר סייעות? יש עובדי עירייה. למצולמים אין כל קשר לכתבה

"במהלך החודשים האחרונים אנו פועלים באינטנסיביות על מנת לגייס כוח אדם איכותי לגני יום לימודים ארוך (יול"א)", הודיעה העירייה להורים לפני כשבוע. "עם זאת, חרף המאמצים, עדיין קיימים חוסרים במצבת כוח האדם גני היול"א בעיר".

 

אתמול נשלחה להורים כבר הודעה אחרת. "צוות הגן יתוגבר על ידי עובדי העירייה שנרתמו לסייע בימים אלו". "במצב שנוצר לא נותרה לעירייה ברירה", אמר כפיר בן עמי, יו"ר הנהגת הורי ילדי הגנים בעיר. "בעזרת עובדי העירייה תגברו את הצוות שהיה בבוקר וכך התאפשר להשאיר יותר ילדים החל מהשעה 14:00.

 

"חלק מהעובדים שתגברו שייכים למנהל החינוך", הסביר בן עמי, "ואם דרך זה שהם עובדי הרשות מתגברים על קשיים בירוקרטיים כמו ביטוח מתנדבים, אז מבחינתי זה בסדר כתגבור בשעת המשבר".

 

מנגד, לא כולם אהבו את הפיתרון. בתגובה לפוסט שפרסם רואי דינוביץ', אחד מעובדי העירייה, שבו שיתף כי חוויית ההתנדבות בגנים הייתה דווקא משמעותית, הגיב אחד התושבים וכתב כי מדובר ב"פתרון זמני לבעיה שאפשר היה לפתור מראש".

 

גני ילדים באזור המרכז ()
גורמים במשרד החינוך מעריכים: גם בבתי הספר של החגים צפויה בעיית כוח אדם

מצוקת כוח האדם בצהרונים הינה, כאמור, תופעה עמה מתמודדים גם ברשויות מקומיות אחרות, אשר במקרים רבים מביאה לצמצום במספר השעות בגנים ולעיתים אף להיעדר פעילות בתקופות החגים. ברשויות בדואיות רבות, כמו גם ביישובי גדרות, המועצה המקומית גזר, יישובים בגליל העליון, זכרון יעקב, מטולה, נצרת עילית, פרדס חנה כרכור, קרית שמונה ותל מונד – לא פועלים צהרונים בחופשת הסוכות.

 

בחלק מהיישובים שצוינו הצהרונים אינם פועלים לאור היעדר דרישה מצד ההורים, אולם גם בשל בעיות בגיוס כח אדם שתורמות לכך.

בתוך כך יש לציין כי השנה לראשונה תצא לפועל תכנית "בתי הספר של החגים" בחופשת החנוכה, במסגרתה צפויה להתקיים פעילות בזמן החופשה בגנים ובכיתות א'-ג'.

 

גורמים במערכת החינוך העריכו בתחילת השנה כי מפאת החופשה הקצרה באופן יחסי לזו של פסח, אז פעלה התכנית לראשונה, צפוי קושי גדול בגיוס כוח אדם לצורך קיום התכנית בחופשת החנוכה, שכן המשמעות עבור מי שיעבוד בה היא עבודה בזמן החופשה.

 

מעיריית רעננה נמסר בתגובה כי "העירייה רואה כערך עליון את חינוך ילדיה והשמירה על ביטחונם ועל רווחתם. נמשיך לפעול במלוא המאמצים והמישורים לגיוס כוח אדם איכותי לגני הילדים, מתוך מחויבות לילדי העיר ולהוריהם והרצון לשמירה על שגרת פעילות הגנים ככל הניתן. על מנת לאפשר את פתיחת גני הילדים במהלך החג ובשל המחסור הארצי הקיים בסייעות בגנים, פנתה העירייה מבעוד מועד לעובדיה במטרה לסייע בנושא ואנו שמחים על הירתמותם".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
חסר סייעות? יש עובדי עירייה
מומלצים