שתף קטע נבחר

דקאר 2019: נבחרת החלומות עוברת למיני

קרלוס סיינז, סיריל דפרה וסטפן פטרהנסל, שלושה מהנהגים המעוטרים והמצליחים בהיסטוריה של מירוצי הראלי והסיבולת, עוברים מקבוצת פיז'ו למיני וינהגו בדקאר הבא ב-X רייד

נבחרת החלומות של נהגי ראלי דקאר נוטשת את פיז'ו שפרשה מהאירוע לאחר המירוץ אשתקד, ועוברת לקבוצת מיני X-רייד. סטפן פטרהנסל, סיריל דפרה וקרלוס סיינז חתמו עם הקבוצה וייתחרו במירוץ השטח הקשה והמפרך בעולם שייערך השנה כולו בפרו. הזינוק מתוכנן ל-7.1, הסיום ל-17 בחודש בבירה לימה.

 

 

שלושת הנהגים חולקים בניהם לא פחות מ-20 גביעים מהדקאר לפי החלוקה הבאה: שניים לסיינז עם ארבעה גלגלים (פולקסווגן ב-2010, פיז'ו ב-2018), חמישה לדפרה עם שני גלגלים (כולם עם KTM, ב-2005, 2007, 2010, 2012 ו-2013) ולא פחות מ-13 לפטרהנסל, "מר דקאר", שניצח שש פעמים עם אופנועים ושבע פעמים עם מיצובישי, מיני ופיז'ו.

 

מיני X-רייד באגי ()
פטרהנסל התחרה כחבר בקבוצת המרוצים הגרמנית, אליה עבר בתחילת העשור לאחר פרישתו ממיצובישי, אבל עזב לטובת פיז'ו חמש שנים לאחר מכן. הסיבה: נאלץ להיענות להוראה קבוצתית ולוותר בקרב על ההובלה לחברו לקבוצה, נאני רומה, שניצח באותו מירוץ.

 

מיני X-רייד באגי ()
רכב המירוץ בו ינהגו השלושה הוא המיני JCW באגי שערך הופעת בכורה בדקאר הקודם עם הנהגים מיקו הירבונן, יזיד אל-רג'י וברייס מנזי. הירבונן הוא היחיד מהשלושה שהגיע לקו הסיום (מקום 15). ההחלטה על המעבר של מיני מרכב הנעה כפולה לתצורת באגי (הנעה אחורית) התקבלה תודות להצלחה של פיז'ו בתצורה זו, כמו-גם העובדה שתקנות המירוץ מגבילות פחות רכבי הנעה אחורית.


מיני X-רייד באגי ()

כך למשל, המשקל העצמי נמוך יותר (בכמעט 300 ק"ג), מהלכי המתלה המורשים ארוכים יותר (40 ס"מ לעומת 28) והגלגלים גדולים יותר ("37 לעומת "31). הבאגי גם קצרה ב-2 ס"מ (433 ס"מ) רחבה ב-20 ס"מ (220 ס"מ) נמוכה ב-6 ס"מ (193.5 ס"מ), עם בסיס גלגלים ארוך ב-20 ס"מ (310 ס"מ), שינויים המאפשרים מרכז כובד נמוך יותר ויציבות כיוונית עדיפה.

מיני X-רייד באגי ()
המיני-באגי מצוידת באותו מנוע של מכונית המירוץ הקודמת - 6 צילינדרים טורבו-דיזל בנפח 3.0 ליטר עם 35 כ"ס יותר (355 כ"ס בסך הכל) ו-78.5 קג"מ (3 קג"מ פחות), זאת תודות לאפשרות לוותר על מגביל תקני בסעפת היניקה.

 

הוא משודך לתיבת שישה הילוכים סיקוונסיאלית אחרת המאפשרת מהירות מרבית של 190 קמ"ש (10 קמ"ש יותר). מערכת הבלימה של ברמבו משתמשת בדיסקים גדולים יותר (355 מ"מ לעומת 320 מ"מ).


מיני X-רייד באגי ()

טבילת האש של המכונית העדכנית מתבצעת בראלי מרוקו הנערך בימים אלה, בו ישתתפו דפרה וסיינז.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים