שתף קטע נבחר

לא לצעירים בלבד: המדריך השלם למבוגרים במדיה החברתית

מה זה 'סטורי' ולמה צריך לתייג? מומחית במדיה חברתית מסבירה למה כדאי למבוגרים להתגבר על הקושי ולהתחבר. "בשביל לשמור על קשר עם הנכדים ולגלות עולם שלם בכף היד, תשתמשו במדיה לצרכים שלכם", היא אומרת ומסבירה איך לעשות את זה

בשיתוף "מגדלי הים התיכון"

הדור של היום הוא דור שחי 'אונליין', הכל קורה ברשת פה, עכשיו ומייד. בטח גם אתם מגלגלים עיניים על הילדים שלכם שמחוברים לנייד ועל הנכדים שלכם שבקושי מרימים את העיניים מהסמארטפון.

 

אבל אין ברירה, בשביל לעקוב אחרי כל מה שקורה בעולם ובכלל ובעיקר בכדי להיות בקשר עם הילדים והנכדים שלכם, אתם צריכים להיות מחוברים. אולי לא כל הזמן אבל באופן בסיסי. אז מה עושים? מתחברים, למדיה החברתית הכוונה.

 

בין אם מדובר בפייסבוק, אינסטגרם הדבר הראשון הוא לדבר בשפה הנכונה.

 

עוד במדור 60 פלוס:

כוכבת אינסטגרם בת 88 שמסרבת להתבגר

זהו אחד הגורמים המשמעותיים ביותר לחיים מאושרים

הזדקנות חיובית: השינוי הנדרש למען המבוגרים

 

לשתף ולשמור על קשר, היתרונות שבמדיה החברתית (צילום: shutterstock) (צילום: shutterstock)
לשתף ולשמור על קשר, היתרונות שבמדיה החברתית(צילום: shutterstock)
 

8 מושגים בסיסיים למתחילים

פוסט: בכל מדיה יש את האפשרות לשתף בתמונה או בסיפור או בסרטון. זה מופיע כעדכון עם תאריך ושעה.

 

סטטוס: המצב הנתון שלך- נשוי/גרוש/רווק או עצוב/שמח וכדומה. כל דבר שאתה מעדכן לאורך זמן שמתאר את המצב בו אתה נמצא.

 

האשטאטג: סימן לתיוג משפטים ומילים רלוונטיות. כאשר מוסיפים את הסימן # לפני המילה הוא הופך להאשטאג. אם תרצו לאחר מכן לחפש את המילים האלה או מילים רלוונטיות תוכלו לעשות זאת במנוע החיפוש וכל פוסט שהכיל אותן יעלה לכם.

 

תיוג: אם רוצים לציין בתמונה עם מי אתם או להביא לתשומת ליבו של מישהו מידע מסוים ואפילו לפרגן לבעל עסק או חבר מוסיפים את הסימן @ ואז את השם של אותו אדם/עסק.

 

אימוג'י: מדובר בכל התמונות והאיורים של חייכנים ושל חיות/אוכל/סימני פיסוק וכדומה שנמצאים במקלדת של הנייד ומאפשרים להביא רגשות בסימן אחד. לדוגמא- מתרגש, בוכה, מיואש, חולה וכל מה שאתם רק מדמיינים.

 

פיד: עדכונים על כל מה שקורה אצל החברים שלך באותה מדיה.

 

סטורי: עדכון של מספר שניות שנעלם לאחר 24 שעות.

 

לינק: קישור לכתבה/פוסט של מישהו אחר- ברגע שמוסיפים אותו אפשר ללחוץ עליו ולהגיע ככה לכתבה חיצונית מהמדיה. אם רוצים להמליץ על הצגה או סרט או כתבה שווה לקריאה זו הדרך הנוחה והמהירה ביותר

 

מה אפשר למצוא במדיה החברתית

האמת? שהכל. כל מה שתרצו למכור, לקנות, לשתף, לבדוק, לשאול- אפשר לעשות שם. זה ממש כמו לוח מודעות משולב עם לוח דרושים משולב עם העיתון של הבוקר והחדשות של השעה ביחד. רק עם חוות הדעת של כולם. לכל אחד יש מה להגיב- והוא אכן מגיב, וכל אחד יכול להעלות תמונות ופוסטים ולשתף עם כל העולם כולו.

 

המדיה החברתית, כשמה כן היא- היא חברתית. היא בנויה בצורה כזו שצריך לשתף כמה שיותר ולהעלות כמה שיותר . היום אפילו בווטסאפ שעד לפני רגע שימש ככלי להעברת הודעות- אפשרי להעלות סטאטוס שכל מי שכותב לך הודעה יצפה בו.

 

5 סיבות: למה כדאי להתחבר למדיה

נכון, בעבר נהגו לדבר יותר, לרדת לחצר ולשחק ביחד. להיפגש ולצאת וליהנות מרגע, והיום יש הרגשה שאם זה לא מתועד זה לא קרה. רוב האנשים לקחו את המדיה לכיוון רחוק , לעיתים רחוק מדי, ומשתפים בכל רגע נתון מהחיים שלהם- מארוחת הבוקר דרך הריב עם הבוס ועד הדייט בערב. מבלי לחסוך בפרטים ובתמונות.

 

אז למה צריך את זה? זה שעברתם את גיל ה60 אמנם גורם לכם לגחך על הצורך של הצעירים לשתף בכל דבר ולהיות מחוברים 24/7 אבל זה לא אומר שאתם לא יכולים להשתמש במדיה החברתית לצרכים שלכם, לכיף והנאה וגם לקידום עסקי:

 

1: קשר עם המשפחה. רוצים להתעדכן בחיי הנכדים הפעילים שלכם? למצוא קרובי משפחה רחוקים בארץ ומחוצה לה? לדעת מה הילדים שלכם עושים? זה המקום! תוכלו להתחבר אליהם בפייסבוק או באינסטגרם ולעקוב אחר הפעילות שלהם, תמונות ופעילויות חברים וכדומה. אם תעזו תוכלו גם להגיב, רצוי לבקש מהנכדים רשות ולא להגיב על כל תמונה בלי לחשוב. קחו בחשבון שכל מה שאתם כותבים כולם רואים, מה שיכול גם להביך לפעמים.

 

2: פנאי וכיף. רוצים למצוא תחביב חדש? להיחשף לאמנות חדשה? לטייל בעולם? יש כל כך הרבה הצעות לפעילויות, הצגות, מוצרי צריכה ושירותים שאין לזה סוף. בין אם אתם מחפשים חוג קרמיקה או הצגת יחיד- תוכלו לקבל אינספור המלצות וקישורים למה שיש בחוץ.

 

3: זיכרונות. אם אתם רוצים לתעד טיולים ופעילויות משפחתיות, תמונות של הנכדים ולשלוח לחברים שיראו- זה מקום מעולה. יש לכם אפשרות לאלבומים ולתמונות בודדות. תוכלו תמיד להסתכל ולהיזכר והאלבומים נשארים ברשת.

 

4: קהילה. מחפשים קבוצת תמיכה? אנשים עם אותם תחביבים? קבוצה פוליטית? המדיה החברתית מלאה בקבוצות של כל תחום ונושא שאתם יכולים לחשוב עליו. אתם יכולים להצטרף לדיונים, תחרויות, פעילויות אונליין וגם אופליין של הקבוצות הקיימות או אפילו לפתוח קבוצה משלכם.

 

5: עבודה. מי אמר שאחרי גיל 60 פורשים? ומי אמר שאחרי הפנסיה אי אפשר למצוא עבודה אחרת? אם אתם בעלי עסק או מספקים סוג של שירות/מוצר אתם יכולים להשתמש במדיה החברתית על מנת למנף את עצמיכם עסקית. המדיה מציעה אפשרות של הקמת דפים עסקיים עם אפשרות לפרסם ולמכור, לחשוף ולהיחשף.

 

מכל ההיצע ומהמידע שיש ברשת אפשר להתעייף ולהתבלבל. ההמלצה היא ללמוד את הבסיס של כל רשת שמעניינת אתכם בקורס שמתאים לכם או בשיעור פרטי. לאחר שתקלטו את העניין הטכני הבסיסי השלב הבא הוא פשוט להתחיל לחקור, לקרוא, לבדוק ולהתנסות. בארוחת הערב הבאה כבר תפתיעו את הנכדים.

 

הכותבת הינה בעלת 'הבית להתפתחות' משרד יחסי ציבור המתמחה במדיה חברתית

 

 

צפו בנשים שלא חששו להתחבר:

 

 

בשיתוף "מגדלי הים התיכון"

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מגדלי הים התיכון
צילום: shutterstock
להתחבר למדיה החברתית
צילום: shutterstock
ד"ר רק שאלה
מחשבוני בריאות
פורומים רפואיים
מומלצים