שתף קטע נבחר

הנתיחה קבעה: דני שצלל בחוף פלמחים נהרג מפגיעת סירת מנוע

דני מייזל, בן 45 מנס ציונה, חולץ מעומק 6 מטרים ונמשה ללא רוח חיים. ל-ynet נודע כי בנתיחה שלאחר המוות נמצאו על גופתו סימני פגיעת סירת מנוע. אלמנתו: "כנראה שסירה נסעה ממש מהר על קו החוף. אנחנו מכירים את התופעה הזו"

 

דני מייזל  (צילום: באדיבות המשפחה)
דני מייזל גולש. נהרג בזמן שצלל(צילום: באדיבות המשפחה)

שלושה ימים לאחר שדני מייזל, צוללן בן 45 מנס ציונה, נמשה ללא רוח חיים לחוף פלמחים התברר היום (ב') שככל הנראה הוא נהרג מפגיעת סירת מנוע. ל-ynet נודע כי בנתיחה שלאחר המוות נמצאו על גופתו חבלות בצוואר ובבית החזה וסימני פגיעת סירת מנוע, ולכן ההערכה היא שזו הסיבה שגרמה למותו, בעת שצלל סמוך לחוף. כוחות הצלה שהגיעו למקום, בהם צוות מד"א, חילצו אותו מעומק של כשישה מטרים וביצעו בו פעולות החייאה שבסופן נקבע מותו.

 

מייזל היה נשוי לגילי ולבני הזוג שני ילדים. "מהיום הראשון החברים שלו אמרו לי שכלי שיט פגע בו", אמרה האלמנה גילי. "המשטרה אמרה שזה בחקירה ולא רצתה להגיד. בנתיחה נקבע כי מדובר בוודאות בסירת דייגים שנסעה מהר ממש בקו החוף, גג 300 מטר מהחוף. המשטרה אמרו לנו לא לעשות בלגן ורעש, כי אם מישהו עשה את זה הוא ינסה להעלים ראיות ולהסתתר". מהמשטרה נמסר כי נסיבות המקרה נבדקות.

 

המשפחה ביקשה מעדי ראייה לתאונה הימית לפנות למשטרה ולמסור עדויות. "בעלי היה כל יום בים כמעט. אנחנו מכירים את התופעה הזאת. זה לא מהיום", אמרה. מייזל יובא למנוחות היום ב-15:30 בבית העלמין עדן בנס ציונה.

דני מייזל  (צילום: באדיבות המשפחה)
דני מייזל (צילום: באדיבות המשפחה)
 

חוף הים פלמחים (צילום: תיעוד מבצעי מד
צוותי מד"א, לאחר שמשו את גופת מייזל(צילום: תיעוד מבצעי מד"א)

זירת האירוע בחוף הים פלמחים (צילום: דוברות זק
(צילום: דוברות זק"א)

 

 
 
גיא מולכו, חבר של דני, אמר: "הוא נגע באלפי אנשים. גם בזירת הים, איפה שהיה מאוד פעיל, וגם בתחום העבודה שלו עם ילדים אוטיסטים. ברוב העבודה שלו הוא הסתובב בין הוסטלים, בעיקר ילדים אוטיסטים, והיה מסייע להם להיפתח ולתקשר דרך המוזיקה, דרך הצחוקים. הוא היה איש מצחיק ושמח. אי אפשר לתאר את האובדן. אני לא מפסיק לבכות. החוסר שלו לא נתפס.

 

"הרגשנו בימים האחרונים שלא מגלים לנו הרבה ולא משתפים אותנו. הנתיחה בוצעה כנראה רק ביום ראשון ולא ביום שישי מיד אחרי האירוע. ההתנהלות טיפה תמוהה. אשתו של דני נאלצה לחתום פעמיים על טופס הנתיחה. לא ראינו בשטח גביית עדויות כמו שרצינו לראות. ביום שישי ב-8:00 היו הרבה אנשים בחוף.  מצד שני אני לא יודע מה הדברים שקורים מאחורי הקלעים במשטרה ויכול להיות שהם לוקחים את זה ברצינות. הם כן עומדים בקשר רציף עם המשפחה".
 

רק שלשום פורסם ב-ynet תיעוד של גולש, שכמעט ונפגע מסירת דייגים ששטה לעברו במהירות גבוהה. גולש סאפ בן ה-64, שיצא ביום שישי לגלישה מחוץ לנמל יפו, הצליח להימלט ברגע האחרון מפגיעת הסירה ששטה לעברו במהירות גבוהה, ככל הנראה מבלי שאנשי הצוות הבחינו בו. 

 

בתיעוד נראית ספינת הדיג שעליה שני אנשי צוות, חוזרת בחזרה לנמל יפו לאחר כשעה וחצי בים. גולש הסאפ, שהבחין בחרטום הסירה שהתקדמה לעברו במהירות, זינק מיד למים וצלל כדי לא להיפגע. שניות אחר כך פגעה הסירה בגלשן, והמשיכה במהירות בחזרה לנמל, מבלי שאנשי הצוות התייחסו לאירוע החמור. לא ברור אם הבחינו בגולש או בפגיעה החמורה.

 

במשטרה אמרו על  אותו מקרה - של גולש הסאפ - וציינו כי "המשטרה פועלת כל העת נגד אלו המסכנים בהתנהלותם את חייהם של אחרים, הן ביבשה והן בים. בהתאם, למרות שטרם הוגשה במשטרה תלונה רשמית בנוגע לאירוע זה, משטרת ישראל פתחה בחקירה יזומה ובבדיקת נסיבותיו, מיד ובסמוך להתרחשותו".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: באדיבות המשפחה
דני מייזל גולש. נהרג בזמן שצלל
צילום: באדיבות המשפחה
מומלצים