שתף קטע נבחר

כפר סבא: פרויקט מדעים - לבנים בלבד

חטיבה חילונית ובית ספר דתי מכפר סבא מקיימים תוכנית משותפת לחוקרים צעירים המיועדת לכיתות ט'. ההרשמה התאפשרה לבנים בלבד, ולבנות שהתעניינו נאמר: "יש תוכנית להעצמה נשית". העירייה: "כל נער או ונערה שירצו להתקבל לתוכנית מוזמנים לפנות לבית הספר"

 

ההרשמה פתוחה רק לתלמידים בנים ()

בנות לא הורשו להשתתף בתוכנית לימודי מדעים משותפת לתלמידי כיתוב ט' מחטיבת הביניים בר לב החילונית ובית הספר "תורה ומדע" הדתי בעיר. ל-ynet נודע כי הורים מבית הספר החילוני טוענים כי בשל השותפות הותנתה ההרשמה לבנים בלבד, ולתלמידות שביקשו להצטרף הוסבר כי ישנה "תוכנית העצמה נשית".

 

זהו אינו האירוע הראשון השנוי במחלוקת בבית הספר בר לב על רקע של טענות להפרדה בין בנים ובנות: בשנה שעברה פורסם כי נאסר על תלמידות להגיע במכנסיים קצרים. הפעם מדובר בפרויקט "ח"ץ – חוקרים צעירים" המיועדת ל"תלמידים מצטיינים במדעים הלומדים בשכבת ט', ומטרתו לעודד את הסקרנות הטבעית של התלמידים ללימודי הביולוגיה ולקרב אותם לבחירת מגמות מדעיות בעתיד".

 

בדף ההסבר שחולק בשבועות האחרונים להורי התלמידים צוין שלפרויקט יתקבלו מכל בית ספר 20 בנים והוא צפוי להתקיים באשכול מפעל הפיס בעיר. חלק מהורים לתלמידים מחטיבת בר לב אמרו ל-ynet כי המהלך משדר לבנות שהן לא מספיק חכמות כדי להצליח במדעים. אחרים ציינו שאף שהדבר מכעיס, ניתן להבין אותו על רקע השיתוף עם בית הספר הדתי.

ההרשמה פתוחה רק לתלמידים בנים ()
משתתפי הפרויקט בכפר סבא

ההרשמה פתוחה רק לתלמידים בנים ()


עילאי הרסגור הנדין (צילום: ליאור פילשטיינר)
עילאי הרסגור הנדין(צילום: ליאור פילשטיינר)

עילאי הרסגור-הנדין, חבר מועצת העיר כפר סבא מטעם סיעת מרצ כפר סבא ומועמד לראשות העיר, אמר בתגובה: "כפר סבא היא עיר חופשית באופייה, ואסור לתת לניסיון למחוק את הרוב החילוני להצליח. מערכת חינוך עירונית חייבת לחנך לשוויון מגדרי, ובוודאי שלא להראות לנערות שהן לא מספיק טובות לעסוק בתחומים כמו מדעים". 

 

תלונות בנושא הגיעו גם לשדולת הנשים בישראל. אלינור דוידוב, מנהלת תחום המאבק בהדרת נשים בשדולה, אמרה: "הם חושבים שבנים דתיים וחילוניים בגילאי 15-14 לא יכולים ללמוד מדעים כשלצדם בנות. מעניין מה מרגישות הנערות שפשוט לא ניתנה להן ההזדמנות להיכנס לפרויקט יוקרתי ומעצים שכזה. המסר הברור שנשלח לבנות על ידי הנהלת בית הספר, העירייה ומרכז הפיס הוא: הגוף שלכן מהווה בעיה, ועל כן לא תוכלו להיכנס לפרויקט בנושא מדעים".

 

מעיריית כפר סבא נמסר כי "מדובר בפרויקט העשרה בשיתוף 'אשכול הפיס' שמטרתו לעודד תלמידים ותלמידות לבחור במקצועות מדעיים. כל נער או ונערה שירצו להתקבל לתוכנית מוזמנים לפנות לבית הספר. במקביל לפרויקט זה פועל זו השנה השנייה פרויקט 'ביו אתיקה'  - פרויקט העשרה ייחודי להעצמת בנות בתחומי המדעים, שהורחב לכל העיר כחלק מהמהלך הארצי לעודד בנות לבחור בתחומי המדעים. חשוב להדגיש כי מדובר במפגשי העשרה בלבד וכי לימודי המדעים בבתי הספר מתקיימים בכיתות הרגילות".

 

יו"ר מרצ הארצית, ח"כ תמר זנדברג, אמרה שתפנה לשר החינוך נפתלי בנט, אולם ממשרד החינוך נמסר כי "התוכנית אינה מתוקצבת או מופעלת על ידי המשרד".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים