שתף קטע נבחר

עשרות מפגינים נגד נתניהו מול כנס הליכוד בתל אביב

כ-150 איש ממגוון מחאות הפגינו נגד ראש הממשלה שהגיע לתמוך ברשימת הליכוד לקראת הבחירות המקומיות: "נמשיך לפעול לגירוש המסתננים". מחוץ למקום הפגינו פעילים להט"בים נגד עיכוב התיקון לחוק הפונדקאות, ופעילי מחאת השחיתות הצהירו: "נרדוף אותו עד שייצא לנבצרות"

 

 


כ-150 בני אדם מכמה התארגנויות שונות הפגינו הערב (ג') מול כנס של מפלגת הליכוד בהשתתפות ראש הממשלה בנימין נתניהו שהתקיים בדרום תל אביב לקראת הבחירות המקומיות. בין המפגינים – פעילי מחאת הלהט"ב, המחאה נגד השחיתות, מחאת תושבי דרום תל אביב התומכים בגירוש מבקשי המקלט, מחאת הנכים והמחאה נגד הקמת אסדות הגז קרוב לקו החוף של ישראל.

 

המפגינים הרבים קראו נגד ההחלטה שלא להעלות את התיקון לחוק הפונדקאות עם פתיחת מושב החורף ונשאו שלטים שעליהם נכתב בין היתר "נתניהו הומופוב אז יצאנו לרחוב" ו"ביבי נתניהו לכלא מעשיהו".

 

 

הפגנת הלהט
המפגינים נגד נתניהו בת"א(צילום: שאול גולן)

הפגנת הלהט
(צילום: שאול גולן)

בין המפגינים היו כאמור עשרות להט"בים מקבוצת "הפנתרות הוורודות", שחזרו לרחוב כשלושה חודשים לאחר המחאה הגדולה שבשיאה שבתו עובדים במאות חברות וארגונים וכ-80 אלף איש הפגינו בכיכר רבין.

 

"באנו להזכיר לראש הממשלה של כולנו שבשבוע הבא הכנסת חוזרת לפעילות ואנחנו עדיין מחכים לפעולה אמיתית שתסיים את הדיכוי המיני והמגדרי", אמר הפעיל רועי נוימן. "כולנו ללא שיוך מפלגתי ומופלים בחוק הישראלי לרעה. לפני כשלושה חודשים החלטנו שנמאס לכולנו, שיש גבול עד כמה הממשלה הזאת יכולה להתעלל בקהילה, לחוקק נגדנו, להשפיל אותנו בכל הזדמנות אפשרית.

 

"חסמנו כבישים, תלינו פשקווילים בבני ברק, הגענו לבג"ץ, יצאנו להפגנת כוח חסרת תקדים בהיסטוריה של המדינה, והם הגיבו בהתעלמות מוחלטת", נוימן המשיך. "הממשלה לא עשתה צעד אחד לקראת הקהילה, לא רק בחקיקה. כל המשרדים היו יכולים לקדם צעדים שיקלו על החיים של כולנו ויקדמו אותנו לשוויון וכלום לא קרה".

 

הפגנת הלהט
(צילום: שאול גולן)

הפגנת הלהט
(צילום: שאול גולן)

"הגענו כדי להראות לנתניהו שאנחנו כאן ואנחנו נישאר כאן ולא נשתוק עד שנקבל את כל הזכויות שמגיעות לנו", הוסיפה רעות נגר, פעילה נוספת. "השוויון לא יגיע מעצמו. אם לא נילחם שום דבר לא ישתנה, ואנחנו לא מפסיקות להילחם".  

 

במהלך הכנס אמר נתניהו כי הוא מתכוון להמשיך בגירוש מבקשי המקלט. "אילולא פעלתי לבניית הגדר, היו מגיעים לישראל מיליון מסתננים תוך פחות מעשור. מי שהתנגד להקמת הגדר בזמנו התנגד לקיומה של מדינה יהודית ודמוקרטית. אנחנו נלחמים ונאבקים בפרשנות משפטית הקיימת כתוצאה מעתירות של ארגוני השמאל שמעכבות את הגירוש. הסכם השלום שנחתם לאחרונה בין אתיופיה לאריתראה יכול להאיץ את המשך הוצאת המסתננים מישראל".

 

דורון אברהמי מ"מטה המאבק לשחרור דרום תל אביב" בהנהגת שפי פז הוזמן לכנס בהיותו פעיל ליכוד, אך המאבטחים מנעו את כניסתו לאחר שזיהו אותו כאחד ממנהיגי המחאה. "הגענו בעקבות הודעות טקסט ששלחו לנו במשך כל היום לבוא ולתמוך בליכוד, ואז אני מגיע ולא נותנים לי להיכנס. מישהו צריך לעצור את הבושה הזאת".

 

אברהמי את יו"ר סיעת הליכוד בתל אביב, ארנון גלעדי, ואמר כי "נתניהו בא לתמוך בעסקן במקום לעזור לנו". בתוך האולם, נתניהו קרא לפעיליו לתמוך ברשימת המפלגה למועצת העיר תל אביב והביע את תמיכתו בגלעדי: "אמשיך לסייע לארנון ולמי שמחזק את דרום תל אביב".

 

גלעדי עצמו התייחס לסערה סביב קמפיין הבחירות של הסיעה ואמר: "אנחנו לא נעצום את העיניים ולא נחשוש לומר: זה אנחנו או הם. נעשה הכל כדי למנוע את התפשטות התנועה האיסלאמית ביפו ונמשיך לפעול ללא הרף להוצאת המסתננים מדרום ת"א. השמאל בפאניקה כי הוא גילה בשבוע האחרון שיש ליכוד חזק וגדול בתל אביב, שישמור על אופיה וצביונה של העיר העברית הראשונה".

אורלי זינגר, מהמחאה נגד השחיתות בהנהגת אלדד יניב, אמרה כי הפעילים יגיעו לכל מקום שבו נתניהו נמצא כדי לקרוא לו להתפטר. "נרדוף אחריו עד שייצא לנבצרות. ראש ממשלה שנתון בחקירות לא יכול לנהל מדינה. אנחנו רוצים ראש ממשלה שהוא מנהיג, אבל כנראה שהשחיתות היום היא נורמה".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: שאול גולן
ההפגנה בת"א, הערב
צילום: שאול גולן
מומלצים