שתף קטע נבחר

חטפו, הכו, גררו וחנקו עד מוות: שני תושבי הקריות נאשמים ברצח בן 19

מאיר סלומון, בן 19 מקריית ים, נחטף בסוף אוגוסט מביתו על-ידי שני צעירים שהכו אותו ואילצו אותו לעלות איתו למונית. בכתב האישום מתואר כיצד בכה והתחנן על חייו, ואילו הם המשיכו להכות אותו ולחנוק אותו בגלל חוב של אלפי שקלים. אמו של הנרצח פרצה בבכי בבית המשפט

 

מאיר סולומון ()
מאיר סלומון נחטף ונרצח בגלל חוב של כמה אלפי שקלים
 

מכות, משיכות, גרירה וחנק. כך, לפי כתב האישום שהוגש היום (ה'), רצחו שני תושבי הקריות את מאיר סלומון (19) שהיה חייב להם אלפי שקלים. הם חטפו אותו מביתו והכו אותו במשך זמן רב עד מוות. גופתו התגלתה למחרת במגרש חניה בקריית חיים שבחיפה.

 

באופן חריג מואשמים השניים בסעיף עבירה המוגדר "רצח במזיד", המתייחס לרצח המבוצע תוך עבירה אחרת. אמו של סלומון פרצה בבכי בעת שהנאשמים הוכנסו לבית המשפט המחוזי בחיפה.

 

 

החטיפה התרחשה ב-26 באוגוסט השנה. שני הנאשמים, אבטם טורה, בן 29 מקריית מוצקין, ומור קריספי, בן 21 מקריית ים, הגיעו לביתו של סלומון בקריית ים. "הם החלו דופקים ובועטים בדלת, תוך שהם דורשים מהמנוח לפתוח את הדלת. המנוח פתח לנאשמים את הדלת, הנאשמים נכנסו לתוך הבית, והחלו מכים את המנוח באמצעות ידיהם, חונקים אותו, שואלים היכן הכסף ומאיימים לקחת את הטלוויזיה מסלון הבית", נכתב באישום, שהגיש עו"ד צחי נימירובסקי מפרקליטות מחוז חיפה.

 

השניים חטפו את סלומון מהבית, והמשיכו להכותו באכזריות: "הם גוררים אותו במדרגות הבניין, חונקים אותו, ממשיכים להכות אותו ומאלצים אותו לעלות למונית אותה הזמינו מבעוד מועד, כשהם מתיישבים במושב האחורי והמנוח ביניהם. במהלך הנסיעה המשיכו הנאשמים להכות את המנוח באמצעות ידיהם כשהם מקללים אותו ומאיימים עליו שאם לא יחזיר את הכסף יעשו לזה סוף. המנוח בכה, ביקש שיעזבו אותו ואמר שיחזיר להם את הכסף".

גופת תושב קריית ים נמצא ברחוב קריית חיים בחיפה ()
הזירה שבה נמצאה הגופה

בשלב זה הורו שני הנאשמים ברצח לנהג המונית לנסוע לרחוב צאלון 16 בקריית ים, ביתו של אחד הנאשמים, "שם ירדו עם המנוח, תוך שהם חונקים, מושכים וגוררים אותו לתוך הבניין... המשיכו הנאשמים להכות את המנוח בידיהם ובאמצעות עצמים קהים, בכל חלקי גופו וחסמו את פתחי הנשימה של המנוח עד שגרמו במזיד למותו".

 

גופתו של סלומון התגלתה למחרת בחניון משאיות בקריית חיים שבחיפה. בתחילה לא ניכרו סימני האלימות על הגופה. רק בנתיחה שלאחר המוות התברר כי מדובר ברצח.

 

במקביל לכתב האישום הגישה הפרקליטות בקשה למעצר עד תום ההליכים. בראיות המפורטות מוזכרת עדותו של נהג המונית, וכן דברים ששמע קצין בילוש מפיו של הנאשם טורה, שאמר בין היתר כי "בחטיפה אני אוכל אותה, אבל על הרצח אין להם כלום". כן סיפר כי המנוח התקשר לקצין משטרה מתוך הדירה שאליה נחטף, דבר שאומת לאחר מכן באמצעות איכון.

 

"מסוכנות המשיבים נלמדת מאופיים האכזרי של מעשיהם, חטיפה של אדם לאור יום וללא מורא והכאתו באופן אכזרי, אשר הביא כאמור למותו, מתוך ניסיון לסחוט כספים שאותם הוא חב להם מלמדים על נועזות ומסוכנות ברף הגבוה ביותר, לכלל הציבור", נכתב בבקשה.

 

השניים מואשמים כאמור בסעיף של רצח במזיד, קשירת קשר לביצוע פשע, חטיפה לשם רצח וסחיטה בכוח. סנגורם של השניים, עו"ד יהלי שפרלינג, אמר כי הנאשמים מכחישים בתוקף את המיוחס להם וכי אין בידי המדינה ראיות של ממש נגדם: "כל הראיות הן נסיבתיות וקשה מאוד להביא להרשעה ברצח בגלל ראיות נסיבתיות". הוא הוסיף שגם הפרקליטות מאשרת שלא היה מדובר ברצח בכוונה תחילה ולכן השימוש בסעיף רצח במזיד.

 

בני משפחתו של סלומון הגיעו לראשונה לבית המשפט, שם פרצה האם בבכי בעת שהנאשמים הוכנסו. עו"ד תומר בן חמו, המייצג את משפחתו של הנרצח מטעם הסיוע המשפטי במשרד המשפטים, אמר כי המשפחה עדיין המומה ואבלה מהאירוע האכזרי. "נדרוש שהצדק ייעשה וימוצה הדין עם כלל המעורבים ברצח ובחטיפה".

 

עו"ד בן חמו רמז כי קיימים מעורבים נוספים בפרשה, וקרא למדינה לפעול גם נגדם.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים