מהקל לגמיש: בדקנו את המחירים החדשים של אל על לאירופה

    מותג הלואו קוסט של אל על, UP, מסיים את פעילותו. במקומו נכנסת לתוקף שיטת תמחור בהתאם לדרגת השירות. בדקנו: מה עדיף כשלא מוותרים על מזוודה?

    דני שדה

    מותג הבן של אל על לטיסות לואו קוסט, UP, מסיים היום (ב') רשמית את פעילותו ובמקומו נכנס לתוקף מודל תמחור חדש ליעדים באירופה. הכרטיסים מחולקים לשלושה סוגים: קל, קלאסי וגמיש. המחירים יהיו בהתאם לרמת הכרטיס.

     

    יו"ר אל על מאיים: מינואר לא יטוסו חברות ישראליות

     

    הכרטיס הקל (Lite) יכלול כבודת יד אישית, תיק יד, ארוחה קלה ושתיה. הכרטיס הקלאסי יכלול כבודת יד אישית, תיק יד, ארוחה קלה, אפשרות לבחירת מושב רגיל מראש ושליחת מזוודה לבטן המטוס. בנוסף, בכרטיס זה ניתן יהיה לבצע שינוי או לבטלו בתוספת תשלום.

    צילום: shutterstock (צילום: shutterstock)
     

    הכרטיס הגמיש (FLEX) הוא הכרטיס היקר יותר במחלקת התיירים ובו יוכל הנוסע לקחת כבודת יד אישית ושני תיקי יד ובנוסף יוכל לשלוח מזוודה לבטן המטוס ולהזמין מושב וגם יזכה לדלפקי רישום יעודיים בטיסות היוצאות מתל אביב וכן לקדימות בעליה למטוס.

     

    נוסעים שהזמינו כרטיס LITE יוכלו להוסיף פריטים בתשלום לפי הצורך. כך, למשל, עבור שליחת מזוודה לבטן המטוס (בהזמנה מראש) הם ישלמו 35 דולרים לכיוון. המחיר בשדה התעופה יהיה כפול – 70 דולר, לכיוון. עבור בחירת מושב, רגיל הם ישלמו 15 דולר לכיוון, עבור מושב קדמי 20 דולר לכיוון ועבור מושב מועדף 60 דולר לכיוון.

     

    על פי הבדיקה שלנו, לנוסעים שרוצים לקחת איתם מזוודה כדאי לבדוק היטב את פערי המחירים בין כרטיס ה-LITE לבין הכרטיס הקלאסי. שכן בהחלט ייתכן שההטבות שתקבלו בעת רכישת הכרטיס הקלאסי יחסכו לכם כסף בהשוואה להזמנת כל פרטי (מזוודה ומושב) בנפרד.

     

    כך, לדוגמה: טיסה לפריז ב-18 באוקטובר וחזרה ב-1 נובמבר תעלה לכם בכרטיס המוזל מ-368 דולרים (יש באותו היום גם טיסות יקרות יותר – ד.ש) ובכרטיס הקלאסי מ-448 דולרים. כלומר פער של 80 דולרים. אם תוסיפו לכרטיס המוזל 35 דולרים לכל כיוון עבור מזוודה ועוד 15 דולרים לכל כיוון עבור בחירת מושב רגיל תגלו כי חסכתם 20 דולרים ברכישת הכרטיס הקלאסי. זאת ועוד. אם לא שילמתם מראש עבור המזוודה, שתגיעו לשדה המחיר יהיה כפול והפער יגדל בהתאם. אגב, לאותה טיסה מחיר הכרטיס היקר היה 548 דולרים.

     

     

    מיקי שטרסבורגר סמנכ"ל מסחר וקשרים תעופתיים באל על אמר אתמול כי "המודל החדש של אל על לאירופה שיאפשר לכל נוסע להתאים את חבילת הטיסה לצרכיו האישיים. מאחורי השינוי עומד רצון להתאים את חבילות הטיסה באל על לרוח התקופה ולרצון הלקוחות ולאפשר לכל נוסע לבחור על מה לשלם".