שתף קטע נבחר

יצרנית פורטנייט תובעת יוטיובר שמוכר צ'יטים

חברת Epic Games, האחראית על להיט הגיימינג, תובעת יוטיובר עם למעלה מ-1.7 מיליון עוקבים, בטענה כי מכר באמצעות האתר שלו צ'יטים למשחק

להיט הגיימינג "פורטנייט" שוב בכותרות: יצרנית המשחק הפופולרי, שהפך לתופעה של ממש בשנה האחרונה, הגישה תביעה נגד שני יוטיוברים בטענה כי הם השתמשו ומכרו צ'יטים למשחק. ברנדון לוקאס, המוכר יותר בשם הרשת שלו - "גולדן מודז", מואשם על ידי חברת Epic Games כי הוא ושותפו קולטון קונטר שיתפו ומכרו צ'יטים למשחק הפופולרי.

 

 

זו לא הפעם הראשונה שיצרנית המשחק מגישה תביעה כנגד צ'יטרים, אלא שהפעם מדובר ביוטיוברים בעלי מספר עוקבים גבוה: ללוקאס יש למעלה מ-1.7 מיליון עוקבים בערוץ היוטיוב שלו, אליו הוא מעלה סרטונים שבהם הוא מדגים כיצד הוא משתמש בצ'יטים, קודים המאפשרים לשחקן לבצע "קיצורי דרך" במשחק, או במילים פשוטות - לרמות. על פי התביעה, השניים, בפרסום הצ'יטים ובמכירתם, מפרים את חוק זכויות היוצרים הדיגיטלי (DMCA).

 

ילד משחק פורטנייט (צילום: אביגיל עוזי)
משחקים בפורטנייט(צילום: אביגיל עוזי)

 

הנתבע טוען מצידו כי הוא פעל בתום לב, וכי שחקנים רבים מעלים סרטונים דומים ליוטיוב. סכום התביעה לא פורסם באופן רשמי, אולם על פי דיווחים ברשת, אם החברה תנצח היא עשויה להשאיר את השניים בהפסדים כספיים גדולים. יצרנית פורטנייט רוצה לשלוח מסר ברור לשחקנים וליוטיוברים, ולבלום את התופעה.

 

המאבק המתוקשר האחרון של יצרנית פורטנייט נעשה דווקא מול ענקית הטכנולוגיה גוגל: היצרנית שיחררה באחרונה את המשחק גם למשתמשי אנדרואיד, אולם סרבה לעשות את באמצעות חנות האפליקציות הרשמית "גוגל פליי", בטענה שגוגל גובה אחוזים גבוהים מדי ממפתחי אפליקציות ומשחקים.

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: shutterstock
משחקים בפורטנייט
צילום: shutterstock
מומלצים