שתף קטע נבחר

הקבינט אישר: נדחה פינוי חאן אל אחמר

השרים אישרו את דחיית פינוי הכפר הבדואי-פלסטיני הבלתי-חוקי בכמה שבועות - עד מיצוי המשא ומתן לפינוי בהסכמה. שקד ובנט התנגדו. ליברמן, שהתנגד לדחייה - הצביע בעד ההחלטה

למרות ההצהרות הלוחמניות, אושר אחר הצהריים (יום א') פינוי הכפר הבדואי-פלסטיני חאן אל אחמר: הקבינט אישר בישיבתו לדחות את פינוי הכפר בכמה שבועות עד מיצוי המשא ומתן לפינוי בהסכמה. השרים שקד ובנט הצביעו נגד. שר הביטחון אביגדור ליברמן, שהתנגד בתוקף לדחייה - הצביע בעד ההחלטה בקבינט.

 

אמש החליט ראש הממשלה בנימין נתניהולדחות את פינוי את חאן אל-אחמר. הבוקר, כשנשאל בנוגע לנושא, אמר: "חאן אל אחמר יפונה, זאת החלטה של בית משפט. זאת המדיניות שלנו והיא גם תתבצע. אין לי כוונה לדחות את זה עד להודעה חדשה, בניגוד לפרסומים, אלא למועד קצוב". 

בעקבות דחיית פינוי הכפר הבדואי-פלסטיני הבלתי חוקי, ועל רקע ההתנגדות לכך בממשלה, כונס היום הקבינט המדיני-ביטחוני. לאחר ששר הביטחון אביגדור ליברמן הודיע כי הוא מתנגד לדחייה, אמר הבוקר יו"ר הבית היהודי נפתלי בנט: "חאן אל אחמר יפונה. ‏מדובר בבנייה בלתי חוקית שהריסתה אושרה בבג"ץ. ‏במדינת חוק אוכפים את החוק גם אם הקהילה הבינלאומית מתנגדת ומאיימת. ‏מפלגת הבית היהודי תוודא שאכן כך יקרה".

 

טרקטורים ליד הכפר הבדואי חאן אל אחמר (צילום: AFP)
(צילום: AFP)

טרקטורים ליד הכפר הבדואי חאן אל אחמר (צילום: AFP)
(צילום: AFP)

טרקטורים ליד הכפר הבדואי חאן אל אחמר (צילום: AFP)
(צילום: AFP)

הפגנה ב חאן אל אחמר (צילום: EPA)
(צילום: EPA)

בתחילת החודש שעבר דחה בג"ץ את עתירות תושבי קהילת חאן אל-אחמר נגד פינויים. "מתגובת המשיבים עולה כי קיים חשש של ממש להפרות סדר המוניות ואלימות בעת ביצוע צווי ההריסה, במיוחד מצד שוהים שאינם מתושבי המקום, ונוכח קריאות ברשתות החברתיות להגיע למקום ולמחות, אף באופן אלים, נגד מימוש צווי ההריסה", כתב אז השופט חנן מלצר בפסק הדין.

 

"אין לנו אלא להביע תקווה כי הצווים יבוצעו בדרכי שלום, ללא התנגדות פיזית, כך שיתאפשר גם פינוי מסודר של התכולה בכל מבנה".

 

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים