שתף קטע נבחר
הוסף כתבה
הכי מטוקבקות

    לוותר על פורזינגיס? לא החלטה רעה בהכרח

    הניקס באופן טבעי מעוניינים להחתים לפחות שחקן אחד בקנה מידה עולמי, ולכן ההחלטה לא להאריך את החוזה של פורזינגיס נתפסת כגרועה בהתחלה - עד שרואים את המספרים

    בשבוע שעבר עלתה ידיעה לפיה הניו יורק ניקס לא מתכננים להחתים את הסנטר המציין קריסאפס פורזינגיס על הארכת חוזה. עוד מהלך לא חכם של אחת ההנהלות הכושלות של הליגה או מחשבה נכונה קדימה? בכל ליגה בעולם יש את הקבוצה הזאת, שלא משנה כמה כסף יש לה וכמה היא אמורה להצליח על הנייר, היא תמיד מוצאת דרך לפשל. ב-NBA קוראים להם הניקס. במהלך השנים הקבוצה ביצעה החתמות והעברות לא נכונות, המושפעות מטווח ראייה קצר במיוחד. הדוגמאות הבולטות ביותר הם סטפון מרבורי וכרמלו אנתוני, שני שחקנים ששיחקו בשביל עצמם ופחות בשביל הצלחת הקבוצה.

     

    בשנת 2015 המזל של הקבוצה קיבל תפנית חיובית. עמדה לזכות הקבוצה הבחירה הרביעית של הדראפט שנחשב סביר, לא נוצץ. כשהניקס בחרו את הסנטר הלטבי בן ה-20 נשמעו קריאות כועסות מכיוון הקהל הביתי ואי אפשר לשכוח את התסכול של הפרשן סטיבן איי. סמית' בערוץ ESPN. העונה התחילה, ופורזינגיס השתיק את כולם. הרוקי קלע 14.3 נקודות, הוריד 7.3 ריבאונדים והראה יעילות גבוהה בהגנה עם 1.7 חסימות למשחק. הוא נבחר לקבוצת הרוקים המצטיינים של העונה וכבר בעונה השלישית שלו פורזינגיס היה אולסטאר.

     

    פורזינגיס נפצע (צילום: AP) (צילום: AP)
    פורזינגיס נפצע(צילום: AP)

     

    בשנה שעברה הוא נפצע בצורה רצינית בפעם הראשונה כשנקרעה לו הרצועה השמאלית בברך, פציעה ממנה עדיין לא חזר. ההשערות הן שיחזור למגרשים בסביבות חג המולד ואין לדעת מה יהיה מצבו. פציעות מסוג זה יכולות להרוס קריירה, גם עם כל ההתפתחויות הרפואיות שקיימות היום. אין לדעת איך הפציעה תשפיע על הסנטר. בקיץ הבא מבול של שחקני עילית יהפכו לשחקנים חופשיים, ביניהם קוואי לנארד, קיירי ארווינג וקווין דוראנט. הניקס באופן טבעי מעוניינים להחתים לפחות שחקן אחד בקנה מידה עולמי, ולכן ההחלטה לא להאריך את החוזה של פורזינגיס נתפסת כגרועה בהתחלה - עד שרואים את המספרים.

     

    הניקס יכלו להאריך את החוזה של פורזינגיס עד לשנת 2024 בעלות של 157 מיליון דולר וכנראה שהיו עושים זאת אם לא היה נפצע. בתום העונה הנוכחית פורזינגיס יהפוך לשחקן חופשי מוגבל, כלומר שהקבוצה תוכל להשוות כל הצעה שיקבל ולהשאיר אותו בשורותיה. נראה שלרשות הניקס יעמדו לא מעט סכומים בקיץ הקרוב, באמצעותם יוכלו למשוך לפחות שם ענק אחד לבירת הכדורסל של העולם. בגלל שפורזינגיס הוא שחקן בבעלות הקבוצה, עומדות בפניה אופציות לעבור את מכסת השכר בלי לקבל קנס.

     

    ההחלטה של הניקס היא לשם שינוי מקצועית במיוחד. הם משאירים לעצמם המון אופציות ברמה הפיננסית וגם תוך וידוא שפורזינגיס חוזר לכושר המשחק שהיה בו לפני הפציעה. מצד שני, מבחינת קליטת שחקנים המהלך עלול להראות את חוסר המחויבות של הקבוצה לשחקניה, עניין שעלול להרתיע שחקנים מחתימה בשורותיה. בסופו של דבר השחקנים המעוניינים יצטרכו לבצע שיקול של כסף מול אכפתיות הקבוצה בטווח הארוך. בעידן הנוכחי של ה-NBA הכסף נוטה לעשות את שלו. ועדיין, הם הניקס, לטובה ולרעה.

     

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    צילום: רויטרס
    קריסטפס פורזינגיס
    צילום: רויטרס
    מומלצים