שתף קטע נבחר
הוסף כתבה
הכי מטוקבקות

    מה מכבי ת"א צריכה לשפר כדי לנצח ביוון

    המשימה נראית קשה מאוד, להתגבר על בלאט ואולימפיאקוס בחוץ, אבל עם כמה שדרוגים קטנים זה בהחלט אפשרי

    מכבי ת"א ניצחה את בודנצ'ונסט בחוץ, אבל יש לה עדיין בעיות דחופות ורבות שדורשות טיפול. ביום חמישי הקרוב היא תצא למשחק מול אולימפיאקוס. לקבוצה היוונית, מועמדת תמידית לאליפות היורוליג ובשנים האחרונות חברה של קבע בפיינל פור, יש עדיפות ברורה. היא משחקת בבית ומשתייכים אליה מספר שחקנים פנטסטיים - ספאנוליס, פאפאניקולאו, פרינטזיס ועוד. דייויד בלאט, לשעבר מאמן מכבי וכיום אחד המאמנים המוערכים באירופה, הוא האיש שאחראי על האתגר הלא הפשוט. מה מכבי ת"א צריכה לשפר כדי לנסות ולהשיג ניצחון מפתיע ביוון?

     

    1. לא להפיל הכל על סקוטי ווילבקין: השחקן, לשעבר חניכו של בלאט בדרושאפקה, מוכשר ללא עוררין. הוא הפך לבורג מרכזי לאחר שנודע כי ג'רמי פארגו יחסר בחודש הקרוב בגלל פציעה בגב. גם קנדריק ריי, בו תלו תקוות רבות, נפצע לפרק זמן רב יותר וייתכן שבשל כך יוחלף בשחקן אחר. קודם כל, מכבי צריכה לחשוב את מי היא יכולה, מקצועית ופיננסית, להביא במקום ריי. עד לביצוע שינויים בסגל הקיים, במכבי צריכים לחשוב על בלאק ורול כאופציות שנייה ושלישית בהתקפה, לשחק עליהם תרגילים. לבלאק צריך להכניס כדורים (מדובר בסנטר, בסופו של דבר) ולרול להוציא. תרגילים שכאלה יגרמו להגנת היריב לחשוב ולהגיב, במקום שמכבי תצטרך להסתמך על יכולת אישית של ווילבקין בלבד. סה"כ כדורסל הוא משחק קבוצתי.

     

    סקוטי ווילבקין (צילום: אתר מכבי ת
    סקוטי ווילבקין. תלות מוגזמת(צילום: אתר מכבי ת"א)

     

    2. שיפור ההגנה, במיוחד בריבאונד: כתבו על כך בשנים האחרונות עשרות מאמרים. נכון שהנוכחות של בלאק גורמת לאזור הצבע של מכבי להיראות אחרת מאשר בשנים קודמות, לחיוב. עם זאת, זה לא מספיק. אולי הפיתרון הוא להסב את טיוס לעמדת בפורוורד, אם יש הרכב גבוה יחסית מול מכבי, לפחות בשלבים מסוימים של המשחק.

     

    3. קליעה לשלוש: אסור לדיאנדרה קיין לזרוק זריקות התאבדות כמו נגד צסק"א, זה פשוט מחרב את המשחק. עדיף שהזורקים יהיו קלויארו ומייקל רול, אז יש יותר ודאות, לפי האחוזים, שהשלשות יראו את דרכן פנימה.

     

    4. שמירה אישית בלבד: אפשר היה לראות את ההבדלים במשחק האחרון, בין מכבי המתקשה והמסורבלת ששמרה אזורית לבין זו שעברה לאישית. רוב שחקני מכבי פשוט לא מגיבים מספיק מהר לחילופים, ומכאן הסיבה לכך שהמונטנגרים חגגו עליהם עד לתחילת הרבע הרביעי, בעיקר משלוש.

     

    למרות כל מה שנכתב, למכבי ת"א יש הזדמנות לשיפור העונה. אולי, עם קצת מזל, היא תגיע בסיומה למקום שיספיק לה לרבע הגמר.

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    צילום: אתר מכבי תל אביב
    טאריק בלאק
    צילום: אתר מכבי תל אביב
    מומלצים