שתף קטע נבחר

חפץ חשוד: חבלנים הוזעקו לנטרל בלון חבלה שהופרח מעזה

בלון ועליו חפץ חשוד, ייתכן רימון, נחת באחד הקיבוצים במועצה האזורית אשכול. תושבים הזעיקו חבלני משטרה

 

חבלני משטרה הוזעקו הערב (שבת) לנטרל בלון חבלה ועליו חפץ חשוד שנחת באחד הקיבוצים במועצה האזורית אשכול. תושבים הביעו חשש כי הבלון נשא רימון, ולכן הזעיקו כוחות ביטחון. במשטרה שבו והזהירו תושבים לנקוט משנה זהירות בכל הקשור לעפיפונים ולבלונים העלולים להכיל חומרי נפץ ובערה מסכני חיים.

בלון בלוני תבערה מהומות רצועת עזה חיילים (צילום: AFP)
בלוני תבערה שהופרחו ביום שישי בעת ההפגנות בגבול הרצועה(צילום: AFP)

כלי טיס של צה"ל תקף בצהריים חוליית מחבלים שהפריחה בלוני תבערה בדרום רצועת עזה לעבר שטח ישראל. בתקופה האחרונה תקף צה"ל כמה פעמים חוליות מפריחי בלוני תבערה. אחר הצהריים פרצו שלוש שריפות בשטחי יער בגלל בלוני תבערה. שריפה אחת פרצה ביער בארי, ושריפות נוספות ביער שוקדה וביער כיסופים. צוותי כיבוי אש פעלו עם עובדי קק"ל באזורים הללו.

 

טרור הבלונים נמשך גם אחרי שהקבינט המדיני-ביטחוני הורה לצה"ל להחריף את התגובות שלו בהדרגתיות ולהנהיג גישה של אפס סובלנות. הישיבה כונסה בלילה שבין רביעי לחמישי לאחר פגיעת הרקטה בבית בבאר שבע שגרמה לנזק כבד והחריבה בית ובו אם ושלושת ילדיה שניצלו. הצבא הציג בישיבה שתי תוכניות מבצעיות להתמודדות מול המשך האירועים האלימים ואירועי הבלונים - הראשונה כללה גל של תקיפות אווויריות נגד מטרות טרור והשנייה הכלה של האירועים אך תוך שינוי כללי המשחק והחרפה הדרגתית של התגובות לאירועים אלימים לאורך הגדר ומול שיגורי עפיפוני ובלוני תבערה.

 

 

 

בלון בלוני תבערה מהומות רצועת עזה (צילום: רויטרס)
בלון תעברה שאליו חובר חפץ חשוד בדרכו לישראל(צילום: רויטרס)

בלון בלוני תבערה מהומות רצועת עזה (צילום: רויטרס)
(צילום: רויטרס)

בלון בלוני תבערה מהומות רצועת עזה (צילום: רויטרס)
(צילום: רויטרס)

 מפגינים פלסטינים בעזה (צילום:   DPA/ABACA  )
(צילום: DPA/ABACA )

 פלסטינים עימות עם כוחות (צילום: AFP)
(צילום: AFP)

 

למרות שרף האלימות במחאות סוף השבוע בגבול הרצועה ירד, ולא נמנו הרוגים פלסטינים, נמשכים הניסיונות לחצות את גדר הגבול ולהביך את צה"ל. קבוצת פלסטינים מרצועת עזה שחצתה את גדר המערכת - ייתכן הבוקר - תיעדה את עצמה בעת חציית הגבול וכאשר תלתה תמונה של הרוג באחד העימותים על עמדת צלפים נטושה. הקבוצה חצתה את הגדר במרכז הרצועה, ממזרח למחנה אל-בורייג' ושבה לשטח הרצועה ללא נפגעים. התיעוד הזה הוכיח שוב את הקלות הרבה שבה חוצים פלסטינים את הגדר בחסות המהומות. בצה"ל אומרים כי הם באירועי חציית הגדר האחרונים, היו המסתננים במעקב של הכוחות והתצפיות באזור.

 

אתמול חצו פלסטינים את הגדר שלוש פעמים במהלך המהומות האלימות בגבול רצועת עזה, אך שבו מיד לרצועה. באחד המקרים ירו כוחות צה"ל לעבר הפלסטינים. דובר צה"ל מסר אתמול כי "כל אירועי החצייה היו תחת מעקב הכוחות".

 

בצה"ל בודקים את התיעוד הפלסטיני. הבוקר נרשם אירוע חציית גדר בבוקר בדרום הרצועה, כך שייתכן שמדובר בתיעוד הזה. כוח צה"ל זיהה כמה חשודים פלסטינים שחצו את הגדר, חיבלו בה ולאחר מכן חצו לשטח ישראל. לאחר כמה דקות חזרו בחזרה לשטח הרצועה. מדובר צה"ל נמסר גם היום כי "בכל הזמן היו החשודים תחת מעקב של כוחות צה"ל ושל התצפיות באזור".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: AFP
בלוני תבערה שהופרחו מרצועת עזה. ארכיון
צילום: AFP
מומלצים