שתף קטע נבחר

5 יתרונות לבנקאות דיגיטלית בגיל מבוגר

לשלם הרבה פחות עמלות, לעקוב אחרי החשבון ולבצע פעולות בכל מקום ובכל זמן - רק צריך להתגבר על הפחד. בנק ישראל מציע בחודשיים הקרובים הדרכה פרטנית בבנקים, חינם לבני הגיל המבוגר. אתם רק צריכים לתאם מראש

בשיתוף "מגדלי הים התיכון"

 
לעבור לבנקאות דיגיטלית בגיל מבוגר: להסתגל לשינוי. כיום יש עלייה בשימוש באמצעים דיגיטליים עבור פעולות שונות בחיינו. בין אם ניווט בדרכים, תקשורת עם אחרים, ביצוע פעולות פנאי ועוד. יותר ויותר אנשים, בכל הגילאים, עברו לאמצעים הדיגיטליים גם כשזה נוגע לענייניהם הפיננסים.

 

על פי הנתונים המתקבלים מהבנקים, הכוללים את שיעור הפניות למידע ופעולות בנקאיות בערוצים השונים ולפי גילאים, נמצא כי בקרב בני 50 ומעלה רק 24% פונים לפקיד בסניף הבנק ו 13% מבצעים פעולות בעמדות לשירות עצמי.

 

למה בעצם צריך לנסוע לסניף הבנק בשעות הפתיחה, לחפש חניה ולעמוד בתור כדי להעביר כסף לחשבון אחר, או להפקיד שיק למשל, אם אפשר לעשות את זה דרך אתר האינטרנט של הבנק, או האפליקציה, בעודנו יושבים על הספה בבית? בבנקים יודעים כי לצד כל היתרונות הטמונים בשימוש בדיגיטל ההסתגלות לשינויים אלה והיכולת לצרוך שירותים בנקאיים באמצעים דיגיטליים, לחלק מהלקוחות, מהווים אתגר לא קל.

 

על כן הפיקוח על הבנקים בבנק ישראל בשיתוף המשרד לשוויון חברתי הכריזו בימים האחרונים על מיזם חדש שמטרתו למוסס את החששות של אזרחים ותיקים בתחום הבנקאות הדיגיטלית. אז למה בעצם לעשות את השינוי, לפניכם 5 יתרונות לבנקאות דיגיטלית.

 

עוד במדור 60 פלוס:

הזדקנות חיובית: השינוי הנדרש למען המבוגרים

בלי חשבון: החירות האמיתית שמגיעה בגיל 70

6 טיפולים פשוטים להאטת הרס תאי המוח בגיל המבוגר

 

אתגר לא קל. לא לפגוש את הבנקאי בגיל מבוגר (צילום: Shutterstock) (צילום: Shutterstock)
אתגר לא קל. לא לפגוש את הבנקאי בגיל מבוגר(צילום: Shutterstock)
  

5 יתרונות של בנקאות דיגיטלית  

1: נוח בביצוע פעולות. ניתן לבצע פעולות בנקאיות מכל מקום גם מהכורסא הנוחה בבית.

 

2: זמינות - 24/7. את מרבית הפעולות ניתן לבצע בכל שעות היממה ובכל ימות השבוע, ובמגוון ערוצים.

 

3: זול יותר. כל פעולה בנקאית שמבוצעת באמצעות האינטרנט, או הנייד, או מכשיר אוטומטי- כלומר ללא עזרת פקיד / בנקאי, תהיה בהכרח זולה יותר.

 

כך למשל: עלות ביצוע פעולות עו"ש נפוצות באמצעים הדיגיטליים, למשל הפקדת ומשיכת מזומן או הפקדת שיק והעברה לחשבון נמוכה יותר מ-80% מעלות ביצוע באמצעות פקיד בסניף. עלות העברת מט"ח לחשבון לקוח אחר בארץ נמוכה יותר מ- 50%, עלות פעילות קניה ומכירה של ניירות ערך ישראליים נמוכה יותר מ-53% ושל ניירות ערך זרים ב-71%.

  

4: אין צורך להגיע לסניף. המעקב אחר התנועות בחשבון, פשוט יותר-ניתן לעקוב בכל עת אחר התנועות בחשבון, דרך אתר האינטרנט של הבנק או האפליקציה ללא צורך בהגעה לסניף הבנק.

 

5: מוביל לעצמאות פיננסית. רכישת מיומנויות דיגיטליות בתחום הבנקאות מסייעת להשגת עצמאות פיננסית, גישה למידע באופן מהיר ללא תלות בבנקאי, ויכולת ביצוע פעולות בכל עת, מסייעים להתנהלות כלכלית מושכלת יותר ועצמאית יותר.

 

בחודשיים הקרובים: הדרכות חינם למבוגרים

במסגרת מיזם של הפיקוח על הבנקים בבנק ישראל במהלך החודשים נובמבר ודצמבר יזמינו הבנקים את האזרחים הותיקים, בתיאום מראש, להדרכות פרטניות בסניפים השונים.

 

ההדרכה הינה אישית או בקבוצות קטנות וזאת לצורך התנסות מעשית בשירותים הבנקאיים הדיגיטליים הקיימים בבנק בו מתנהל חשבון הלקוח. בן השאר יכללו ההדרכות:

 

היכרות עם אתר האינטרנט של הבנק.

 

למידה על שימוש באפליקציה של הבנק.

 

מעקב אחר התנועות בחשבון באופן דיגיטלי.

 

ביצוע פעולות בנקאיות במכשירים האוטומטיים: הפקדת מזומן, הפקדת שיקים ועוד.

   

הרישום להדרכות החינם בסניפי הבנקים מתבצע באמצעות חיוג למספר 03-6178371

 

 

 

הכותב הינו האחראי על חינוך פיננסי בבנק ישראל  

 

 

 

אף פעם לא מאוחר לעשות דברים חדשים: צפו בבני ה-80 שמתנסים לראשונה בחייהם בהפקת אופנה מקצועית 

 

בשיתוף "מגדלי הים התיכון"

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מגדלי הים התיכון
צילום: shutterstock
לעקוב אחרי החשבון מכל מקום
צילום: shutterstock
ד"ר רק שאלה
מחשבוני בריאות
פורומים רפואיים
מומלצים