שתף קטע נבחר

נפתרה תעלומת כדור המתכת שהגיע מהחלל

תושב קליפורניה גילה בחווה שלו חפץ מתכתי. לאחר שנשלל כי הוא נפל במהלך שיגור רקטה לחלל, התברר כי מדובר בחלק מלוויין שלא נשרף עם כניסתו לאטמוספירה

 

החלק מהלוויין שלא נשרף עם הכניסה לאטמוספירה ()
החלק מהלוויין שלא נשרף עם הכניסה לאטמוספירה

 

חתיכת מתכת גדולה, שנמצאה בחווה הסמוכה להנפורד שבקליפורניה, עוררה את סקרונתם של רבים שהעריכו כי מדובר בחלק שהגיע מהחלל ונחת באזור בלתי מיושב בין לוס אנג'לס לסן פרנסיסקו. בירור העלה כי מדובר בחלק מלוויין, ששוגר בשנות ה-90', וחלקו לא נשרף בכניסה לאטמוספירה.

 

בעל החווה הבחין ב-13 באוקטובר בחתיכת המתכת הגדולה. הוא הזעיק למקום בלשים וחוקרים מתחנת המשטרה האזורית. בתחילה הם העריכו כי מדובר בחלק שנפל במהלך השיגור של רקטת פלקון של חברת spaceX ב-8 באוקטובר, שיגור לילי שגרם לרבים לתעד אותו. אבל בחברה של אלון מאסק הכחישו בתוקף כי מדובר בחלק מהשיגור שנפל והתרסק על הקרקע.

 

 

גם סוכנות החלל האירופית, ששיגרה כמה לוויינים ממבסיס חיל האוויר ונדנברג, הכחישו כל קשר ביניהם לחתיכת המתכת. בסוכנות החלל האירופית אמרו כי הם משגרים את הרקטות לכיוון הים, כדי שאם תהיה תקלה או שיתנתק מהם חלק - הוא ייפול למי האוקיינוס.

 

לאחר כמה ימים, שבהם הועלו כל מיני אפשרויות לגבי האופן שבו הגיעה החפץ המתכתי - התבררה האמת. מדובר במכל דלק של לוויין תקשורת השייך לחברת Iridium ומכונה #70. אותו לוויין שוגר לחלל בשנות ה-90' של המאה הקודמת ובתקופה האחרונה הוא נכנס באיטיות לאטמוספירה, אך המכל עצמו לא נשרף. במשרדי השריף האזורי הסבירו ל-Fox news כי "המטרה של המכל הזה הוא להכיל דלק שאמור להניע את הלוויין כשרוצים לשנות מסלול".

 

ג'ורדן חסין מחברת Iridium אמר כי זו הפעם הראשונה שהוא נתקל במקרה שבו חלק מלוויין לא נשרף כשהוא נכנס לאטמוספירה. עם זאת, הוא לא אישר כי מדובר בחלק מלוויין של החברה שבה הוא עובד.

 

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים