שתף קטע נבחר

סרי לנקה וקופנהגן: היעדים המומלצים של "לונלי פלנט" ל-2019

מדינת האי ששוכנת דרומית להודו כבשה את המקום הראשון ברשימת המדינות שמומלץ לבקר בהן בשנה הקרובה. ההפתעה הגדולה: סאו טומה ופרינסיפה, מדינת איים אפריקנית קטנה ולא מוכרת, הגיעה למקום התשיעי. מצרים וירדן IN, ישראל OUT

סרי לנקה (צילום: shutterstock)
חוף ליד העיר היקדואה(צילום: shutterstock)

"לונלי פלנט", ענקית ספרי הטיולים והמסעות, פרסמה באתר האינטרנט שלה את רשימת ההמלצות המעודכנת לקראת שנת 2019. הרשימה מחולקת לארבע קטגוריות - מדינות, ערים, אזורים והיעדים המשתלמים ביותר מבחינת עלות. ישראל או ערים בישראל לא נכללו באף אחד מ-40 היעדים שהוזכרו. השכנות מצרים וירדן דווקא כן בפנים.

 

היעדים המומלצים של "לונלי פלנט" ל-2018

 

נצא לדרך עם הכותרת: סרי לנקה היא המדינה המומלצת ביותר לביקור בשנה הקרובה. "זה הרגע של סרי לנקה", כותבים מחברי הרשימה. "המדינה שכבר מוכרת לטיילים נועזים בזכות הדתות והתרבויות המעורבות שבה, המקדשים העל זמניים, הטבע העשיר והזמין, סצנת הגלישה המתפתחת והתושבים שלה שכנגד הסיכויים הם מקבלי פנים וחברותיים חרף עשורים של מלחמות אזרחים - זאת מדינה שקמה לתחיה". סרי לנקה, כך על פי "לונלי פלנט", מתאימה למשפחות, חובבי אנדרנלין, תיירים סביבתיים, חובבי אורח חיים בריא וחובבי מזון בכל רמות התקציב.

סרי לנקה (צילום: shutterstock)
גולשת גלים בסרי לנקה(צילום: shutterstock)
  

 

שמה של סאו טומה ופרינסיפה הוא ללא ספק המפתיע ביותר ברשימה כולה. כן, יש מדינה כזאת, היא קטנה והיא הגיעה למקום התשיעי ברשימת המדינות שמומלץ לבקר בהן בשנה הקרובה.

 

סאו טומה ופרינסיפה מורכבת משני איים השוכנים ממערב לאפריקה במפרץ גינאה. "זו הזדמנות נדירה עבורכם לבקר במקום שרק מעט טיילים אחרים בכלל שמעו עליו", כותבים מחברי הרשימה. אז מה עושים במדינה האלמונית? מטיילים ביערות, מטפסים על ההרים או משנרקלים במים הצלולים. "אל תתעלמו מהמדינה הזאת", מפצירים ב"לונלי פלנט".

מפה (צילום: shutterstock)
תכירו, סאו טומה ופרינסיפה(צילום: shutterstock)

סאו טומה ופרינסיפה (צילום: shutterstock)
התיירים בדרך לכפר הדייגים (צילום: shutterstock)

סאו טומה ופרינסיפה (צילום: shutterstock)
הר Pico Cão Grande(צילום: shutterstock)
 

העיר שכתבי "לונלי פלנט" הציבו במקום הראשון כמומלצת ביותר לביקור במהלך שנת 2019 היא קופנהגן בירת דנמרק. "בירת המגניבות של דנמרק היא בלתי ניתנת לעצירה", כותבים מחברי הרשימה בהתלהבות ומזכירים את סצנת האוכל הרותחת של העיר הקרה, לצד הארכיטקטורה היפה ושבילי הטיולים ששוכנים באזור. השלמתם הצפויה של קווי רכבת תחתית באמצע 2019 רק יהפכו את העיר לידידותית יותר לתיירים.

קופנהגן דנמרק (צילום: shutterstock)
קופנהגן בירת דנמרק(צילום: shutterstock)
 

האזור המומלץ ביותר הוא מחוז פיימונטה שבצפון-מערב איטליה המוקף משלושה מצדדיו בהרי האלפים, והיעד המשתלם ביותר מבחינת עלות (best value) הוא עמק הנילוס הדרומי שבמצרים.

ההמלצות של לונלי פלנט ל-2019 (צילום: shutterstock)
(צילום: shutterstock)
 

את רשימת עשרת המדינות המומלצות משלימות: גרמניה, זימבבואה, פנמה, קירגיזסטן, ירדן, אינדונזיה, בלארוס, ובליז. את רשימת עשרת הערים המומלצות משלימות: שנג'ן (סין), נובי סאד (סרביה), מיאמי (ארה"ב), קטמנדו (נפאל), מקסיקו סיטי, דקר (סנגל), סיאטל (ארה"ב), זאדאר (קרואטיה) ומקנס (מרוקו).

 

את רשימת עשרת האזורים המומלצים משלימים: הרי קטסקיל במדינת ניו יורק שבארה"ב, צפון פרו, המרכז האדום של אוסטרליה, הרמה הסקוטית והאיים הסקוטיים, המזרח הרחוק הרוסי, מדינת גוג'ראט שבהודו, פרובינציית מניטובה שבקנדה, נרומנדי (צרפת) ועמק אלקי (צ'ילה).

 

את רשימת עשרת היעדים המשתלמים ביותר מבחינת עלות משלימים: לודז' (פולין), הפארק הלאומי גרייט סמוקי מאונטיינז (ארה"ב), האיים המלדיביים, יוסטון, ארגנטינה, בנגלדש, אלבניה, אקוודור וסלובניה.

מצרים (צילום: shutterstock)
מקדשי אבו סימבל במצרים(צילום: shutterstock)
 

הטרנדים לשנה הקרובה

הכותבים של לונלי פלנט סיכמו גם את הטרנדים לשנת 2019. הטרנד הראשון ברשימה הוא "להימנע מדרכים של תיירים". המוטו של הטרנד הזה הוא "אל תהיה תייר, תהיה טייל". עם התגברות התופעה של עומס תיירים במקומות שונים בעולם, הימנעות ממקומות צפופים ובחירה נבונה של היעדים חשובים היום יותר מאי פעם.

 

 

טרנד נוסף שמומחי הטיולים של הוצאת הספרים זיהו לקראת 2019 הוא התנסות באטרקציות חדשניות מבחינה טכנולוגית שכוללות אפליקציות מתקדמות ושימוש בטכנולוגיה של מציאות מדומה ומציאות רבודה.

 

עוד בגזרת הטרנדים: ביצוע בדיקות DNA כדי לגלות על העבר המשפחתי הרחוק שלכם ובעקבות כך ולצאת לטיולי שורשים במקומות שלא חשבתם שתגיעו אליהם; מסעות עם כלי רכב חשמליים, ותצפיות כוכבים.

 

לרשימה המלאה באתר "לונלי פלנט" - הקליקו.

 

 

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: shutterstock
סרי לנקה - במקום הראשון
צילום: shutterstock
מומלצים