שתף קטע נבחר

לקראת הסערה שבדרך: "חשש לתופעות חריגות בעוצמתן"

המערכת שמגיעה מחר תביא איתה שיטפונות בדרום, הצפות במרכז, ברד, סופות רעמים ורוחות של עד 100 קמ"ש. חזאי מטאו-טק: "עצים עלולים לקרוס". במהלך יום שישי המערכת תחלוף ויום שבת צפוי להיות בהיר

  

 

לקראת מערכת גשומה וסוערת. חזאי "מטאו-טק" צחי וקסמן אמר הבוקר (יום ד') בראיון לאולפן ynet: "החל ממחר, או בעיקר מחר, צפוי שינוי חד במזג האוויר. אנחנו מצפים שבשעות הבוקר תחדור לאזור שלנו עננות מסיבית שתגרום לירידת גשמים משמעותיים מצפון ועד דרום. בדרום קיים שם חשש כבד מפני שיטפונות - באזור הערבה והנגב בואכה אילת".

 

- זאת אומרת שאם מישהו תכנן איזה טיול מחר – שישכח מזה.

"נכון. שווה מאוד לשנות את הלו"ז. אנחנו רואים שמזג האוויר מאוד מורכב מחר. החלק הראשון בשעות הבוקר יעבור עם גשמים נרחבים שילוו בסופות רעמים ואולי אפילו ברד, חשש להצפות וייתכן שנראה תופעות חריגות בעוצמתן ממה שאנחנו רגילים לראות. זה דווקא בגלל שכל כך חם בחוץ ומחר יגיע אוויר קר בשכבות הגבוהות של האטמוספרה. הוא יגרום לערבול חזק באטמוספרה מעלינו, מה שייצר ענני סערה ויגביר את הפוטנציאל לאירועי גשם ורוח חריגים מהרגיל. דווקא בגלל שזה לא חורף אלא סתיו, והימים חמים, זה יגרום להחמרה במזג האוויר".

 

- מה זה אירועים חריגים?

"פרצי רוח עד אפילו 100 קמ"ש. ענפים עלולים להישבר, עצים עלולים לקרוס. יש לעקוב אחרי העדכונים שלנו מחר בשעות הבוקר".

 

ברד גשם ב קיבוץ יפתח צפון (צילום: ענת זיסוביץ')
ארכיון (צילום: ענת זיסוביץ')

- יש אזורים שהם יותר מועדים לפורענות?

"במקביל לסכנת השיטפונות בדרום, כל מישור החוף - גם הצפוני וגם המרכזי - עלולים לחוות את האירועים האלה. יש כאן שילוב מאוד מעניין בין שתי מערכות מזג אוויר וזה דבר יחסית לא רגיל אצלנו: מצד אחד אזור הדרום יקבל מה שאנחנו מכנים 'פלומה טרופית' שתחדיר אלינו לחות מקו המשווה ותגרום להגברת המשקעים, ומצד שני כניסה של אוויר קר עם מערכת סתווית שמגיעה אלינו מצפון.

  

התחזית המלאה לימים הקרובים

מזג האוויר היום יהיה מעונן חלקית עד מעונן, יוסיף להיות חם מהרגיל ברוב האזורים, וייתכן טפטוף עד גשם מקומי קל. ממכון החיזוי של "מטאו-טק" נמסר כי בדרום הארץ הרוח תתחזק וייתכנו סופות אבק וחול שיגבילו את הראות.

 

הטמפרטורות החזויות היום והלילה: קריית שמונה 20-31, קצרין 18-28, צפת 18-26, טבריה 21-34, נצרת 20-29, חיפה 22-32, תל אביב 22-32,ירושלים 19-29, אשקלון 22-32, עין גדי 29-37, באר שבע 21-33, ערד 20-31, מצפה רמון 19-30, אילת 26-33.

 


 

מחר (יום ה') יהיה מעונן חלקית עד מעונן, בבוקר ייעשה חם יחסית. במהלך היום יתחזקו הרוחות, בדרום יתחוללו סופות אבק וחול. ישרור אובך. בהדרגה יחל לרדת גשם ברוב חלקי הארץ ,שיתחזק וילווה בסופות רעמים וברד. קיים חשש להצפות מקומיות בערים ולשיטפונות בנחלי המזרח והדרום.

 

ביום שישי יהיה מעונן חלקית וקריר. בבוקר יירד גשם מקומי, בעיקר במרכז הארץ ובדרומה, וקיים חשש לשיטפונות בנחלי הנגב וים המלח. יינשבו רוחות ערות שייחלשו בהדרגה, והטמפרטורות יהיו נמוכות מהממוצע לתקופה.

 

לדברי וקסמן, "ביום שישי אנחנו מצפים להחלשה הדרגתית גם בעוצמת הרוח, גם בעוצמת הגשם ואפשר לומר שעד ליל שבת לא יישאר מהמערכת הזו שום דבר. מצפה לנו שבת יפה, סתווית, עם טמפרטורות נעימות. לא כמו עכשיו, ירידה של 8-6 מעלות. אבל זה לא חורף, זו מערכת סתוויות. בשבוע הבא יתחילו ימים חמים, יבשים וקרירים יותר בלילה, אבל זה לא חורף".

 

בשבת, כאמור, יהיה בהיר, עם עלייה קלה בטמפרטורות.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: ענת זיסוביץ'
ארכיון
צילום: ענת זיסוביץ'
מומלצים