שתף קטע נבחר

110 שנה אחרי: טיטאניק תחזור אל המים

פרויקט "טיטאניק 2" קם לתחייה: הספינה אמורה לשחזר ב-2022 את המסע הטרגי של קודמתה, במטרה שהפעם תגיע לניו יורק. כך היא תיראה

 

 

הטיטאניק עשויה לשוב אל המים בעוד ארבע שנים: ספינה המהווה העתק לספינה המפורסמת שהתנגשה בקרחון בהפלגת הבכורה שלה אמורה לצאת למסעה הימי הראשון ב-2022, אם הפעם הכול יילך כמתוכנן.

 

לפי החברה שאחראית לפרויקט "טיטאניק 2", הספינה תשחזר את המסע הטרגי של קודמתה - הספינה המפוארת ביותר בתקופתה שטבעה שבועיים לאחר השקתה - ותשוט מסאות'המפטון שבבריטניה לניו יורק. קלייב פאלמר, איש עסקים אוסטרלי ובעלי חברת "בלו סטאר ליין", הודיע על השקתו מחדש של הפרויקט, לאחר שנים של דחיות עקב בעיות תקציב.

110 שנה אחרי: הטיטאניק תפליג מחדש? (צילום: Gettyimages) (צילום: Gettyimages)
110 שנה אחרי: הטיטאניק תפליג מחדש?(צילום: Gettyimages)

הטיטאניק החדשה, שעלות בנייתה נאמדת ב-500 מיליון דולר, תוכל לשכן 2,400 נוסעים, לצד 900 אנשי צוות. היעד להפלגה הראשונה שלה נקבע ל-2022, 110 שנים אחרי שהטיטניק המקורית התנגשה בקרחון וירדה למצולות. לפי התכנון, הפלגת הבכורה של טיטאניק 2 תהיה מסינגפור לדובאי, ובהמשך תגיע לסאות'המפטון, משם תשחזר את המסע באוקיינוס האטלנטי.

 

"הספינה תשוט במסלול של ההפלגה המקורית, אבל היא גם תפליג מסביב לעולם, תעורר השראה ותמשוך תשומת לב רבה בכל נמל שבו תבקר", אמר פאלמר בהודעה שפרסם. ב-CBS נכתב כי ההודעה על הפרויקט המקורי נמסרה כבר לפני שש שנים, אבל עקב קשיים כספיים התוכנית הושעתה ב-2015.

 

לפני חודש, כאמור, התוכנית קמה לתחייה. "בלו סטאר ליין תייצר חוויית טיטאניק ייחודית – ספינה בעיצוב פנימי וחיצוני זהה לזה של הספינה המקורית, לצד נהלי בטיחות מודרניים ושיטות ניווט וטכנולוגיות נוספות של המאה ה-21. כל זאת, כדי לייצר נוחות יוקרתית ברמה הגבוהה ביותר", נאמר בהודעה. הפעם, בניגוד ללפני יותר 100 שנה, לספינה החדשה יהיו מספיק סירות הצלה על מנת להבריח את כל הנוסעים במקרה חירום.

כך אמורה להיראות הטיטאניק 2 ()
כך אמורה להיראות הטיטאניק 2



ההפלגה הראשונה של טיטאניק 2 אמורה להימשך שבועיים – מסינגפור לדובאי. בהמשך היא תגיע לנמל סאות'המפטון ומשם תבצע במהלך חודשי הקיץ הפלגות שבועיות בין ארצות הברית לבריטניה. "מיליונים חלמו להפליג בה, לראות אותה בנמל ולחוות את ההוד הייחודי שלה", כתב פאלמר. "טיטאניק 2 תהיה הספינה שבה החלומות האלה יתגשמו".

 

בעבר נכתב כי טיטאניק 2 תכבד את המקור ותצויד בבריכת שחייה קטנה בלבד, חמאם טורקי וחדר כושר צנוע. גרם המדרגות המפואר המרכזי של הספינה ישוחזר לפרטי פרטים, כמו גם חדרי האוכל, חדר העישון, בתי הקפה ועוד. לצד הדחיות הטכניות נרשמה בשנים האחרונות גם מחאה מצד משפחותיהם של קורבנות האסון מ-1912, שבו נהרגו כ-1,500 איש. חלק מהמשפחות מתנגדות לשחזור וטוענות כי הדבר יפגע בזכר המתים.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: AFP, SOUTHAMPTON CITY COUNCIL
טיטאניק 1
צילום: AFP, SOUTHAMPTON CITY COUNCIL
מומלצים