שתף קטע נבחר

עמיר פלג

חרטטן, פלרטטן ולא נאמן / פלג בחמישי

במקום לכבד את המועדון שהציל לו את הקריירה, קפץ קלינגר על בית"ר והזכיר פרשיות עגומות מהעבר. הטור המלא של עמיר פלג – היום במוסף הספורט של "ידיעות אחרונות"

הצבוע

קלינגר שוב מבייש את המקצוע

אחרי פיטוריו של מסיר השומנים גיא לוזון, והרמזים מכיוון בית"ר ירושלים, ירד ניר קלינגר למחתרת. המאמן שקיבל במה מיואב כץ אחרי שנים של כישלונות מהדהדים - ושבעקבות עונה מוצלחת אחת כבר חשב שהוא גווארדיולה ודיבר כמו מוריניו - היה צריך להצהיר: "אני נשאר במועדון שנתן לי הזדמנות לשקם את הקריירה, אכבד את האוהדים ואת החוזה". אבל הוא העדיף לדרדר את דימוי המאמן לשפל שלא היה מבייש את המקצוע העתיק בעולם.

 

שלשום, במשך יום שלם, התראיין הבעלים של הפועל חיפה בכל מקום אפשרי והודיע שאין בכוונתו לשחררו. קלינגר, מצידו, נהנה לשחק אותה קשה להשגה. פתאום הוא לא התראיין אפילו לחבריו בתקשורת, מהתקופה שהיה מאמן מובטל ופרשן, ואולי טוב שכך. איך אמר המר"ן המקועקע ערן לוי: "ישמע בזיונו יידום וישתוק".

 

משה חוגג וניר קלינגר (איור: אופיר בגון)
נהנה לשחק אותה קשה להשגה. קלינגר עם חוגג(איור: אופיר בגון)

 

שמו של קלינגר בתחום הלויאליות והקולגיאליות הולך לפניו, ובעיקר מאחוריו. במהלך מו"מ על הארכת חוזהו בהפועל חיפה ב־2013, גילה לפתע הבעלים ששהה בוושינגטון כי המאמן חתם מאחורי גבו ב־מ.ס אשדוד. כץ לא חסך אז במילים: "אני פגוע מניר ברמה האישית... ניר ימכור את ההגינות בשביל עוד כמה גרושים... הוא הוסיף שקר על שקר והמציא תירוצים... ציפיתי מקפטן נבחרת ישראל שיהיה לויאלי... לחצנו יד פעמיים והוא אמר לי, 'אתה כמו אבא שלי'".

 

היום אבאל'ה מאמריקה יכול לבוא בטענות רק לעצמו. "אני לא חושב שקלינגר יעבוד איתי בעתיד", אמר אז הבעלים הפגוע. "אחרי שאתה מקבל סכין בגב פעם אחת, לא תיתן שזה יקרה שנית". קלינגר, שהפך להיות הבן של ג'קי בן־זקן, טען שעזב בגלל הסחבת במו"מ והסביר: "כל אחד צריך לדאוג לעצמו... לא אהבתי שמרחו אותי... החלטתי לא לחכות לפצצה אלא לתת אותה ראשון"... והנה עכשיו, למרות שיש לו חוזה, הוא גם מרח את מעבידו וגם נתן את הפצצה. פצצת סירחון.

 

"מה שחשוב זה שאני יודע מה החזון של ג'קי", אמר המפציץ כשחתם באשדוד, וכנראה לא התכוון להובלת הקבוצה לעבר הליגה השנייה, ולמאסרו של בןֹֹֹ־זקן בעקבות עבירות חמורות של הרצת מניות. רק המניה של קלינגר התרסקה. הוא מונה למנג'ר מכבי שעריים, פיטר את המאמן שהביא (כמו שיקרה גם בהפועל חיפה), ואחרי שגם הקבוצה מרחובות שקעה, גישש דרכו חזרה לצמרת. בתחילה שלח רמזים להפועל ת"א, וכשהדבר לא צלח, ניהל עם כץ מו"מ על חזרתו כמנג'ר, בלי לשוחח עם המאמן המכהן טל בנין. אביר הלויאליות והקולגיאליות.

 

"בקריית חיים יש אנרגיה שאין באף מקום", התפעם קלינגר לפני שנה בדיוק, והוסיף

בהתרגשות: "אנחנו משפחה קטנה ומאושרת".והנה עכשיו, הוא שוב לא מספק את הסחורה, ובורח למשפחה גדולה ומפוארת. לה פמיליה.

 

בקיץ האחרון, כשעדן בן בסט נחטף על ידי הפועל באר־שבע, קלינגר נשמע קצת פגוע. "לא הרגשתי נוח עם הסיפור", הוא אמר. "למדתי להסתכל על הצד השלישי שזה בעיקר האוהדים, על הצד הכלכלי שזה יואב, ובסוף להסתכל על הצד שלי". שיא הצביעות, מאיזה צד שלא תסתכלו על זה.

 

הטור המלא של עמיר פלג – היום במוסף הספורט של "ידיעות אחרונות"

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
איור: אופיר בגון
קלינגר וחוגג
איור: אופיר בגון
מומלצים