שתף קטע נבחר

משרד החוץ מסרב לממן - ומנהיגים אמריקנים יגיעו רק לרשות

משלחת מנהיגים פוליטיים אמריקנים צעירים תבקר ברשות הפלסטינית ובמצרים ולא בישראל - בגלל שמשרד החוץ מסרב לממן את עלותה. ח"כ יואל חסון כתב לנתניהו: "זו פגיעה בהסברה, המנהיגים ישמעו רק את הצד הפלסטיני"

משרד החוץ מסרב לתקצב ביקור של מנהיגים פוליטיים צעירים אמריקנים בישראל, ולכן המשלחת תבקר רק ברשות הפלסטינית ובמצרים ולא תגיע לארץ. מדובר הן בפגיעה בהסברה והן בעקרון ההדדיות של חילופי משלחות בין ישראל לארצות הברית.

 

המשלחת שאמורה להגיע בחודש הבא למזרח התיכון מונה שמונה חברים ובהם - מנכ"ל של רשות ציבורית לתשתיות ממדינת ויומינג, חברת סנאט של רוד איילנד, בכיר בחברת אובר, בכיר לשכת המסחר של אלבמה וחבר במועצת מחוז באוהיו. במשלחת נציגות שווה של רפובליקנים ודמוקרטים.

משרד החוץ. לא מממן (צילום: גיל יוחנן) (צילום: גיל יוחנן)
משרד החוץ. לא מממן(צילום: גיל יוחנן)

המשלחת הייתה אמורה להגיע לישראל כחלק מתוכנית American Council of Young Political Leaders, תוכנית שפועלת יותר מ-30 שנה ומופעלת בשיתוף הרשות לחילופי נוער וצעירים ומחלקת המדינה האמריקנית. על פי חוק הרשות הישראלית לחילופי נוער וצעירים, תקציבה מגיע מתקציב משרדי החוץ והחינוך. עלות ביקור המשלחת בישראל 50 הוא אלף דולר.

 

לפי התכנון, חברי המשלחת היו אמורים לבקר באתרים היסטוריים וחשובים בישראל ובהם העיר העתיקה והכותל, מצדה ויד ושם, וכן לעבור תדרוכים במשרד החוץ ובמכון למחקרי בטחון לאומי (INSS) בנושאי ישראל-ארה"ב, האיום האיראני ותנועת ה-BDS. כמו כן היו אמורים לפגוש עולים מאתיופיה ולהיפגש עם חברי כנסת.

ח"כ יואל חסון: "פגיעה בעקרון ההדדיות עם ארה"ב" ()
ח"כ יואל חסון: "פגיעה בעקרון ההדדיות עם ארה"ב"

ח"כ יואל חסון (המחנה הציוני) פנה במכתב דחוף לראש הממשלה ושר החוץ בנימין נתניהו וביקש את התערבותו לאחר שמשרד החוץ הודיע שהוא מסרב להעביר את התקציב לרשות לחילופי נוער וצעירים ובמקביל משרד החינוך קיצץ באופן משמעותי את חלקו בתקציב. בשל כך המשלחת לא תבקר בישראל אך תבקר ברשות הפלסטינית ובמצרים. "זו פגיעה מיותרת בהדדיות רבת שנים בין ישראל לארצות הברית ובהסברה הישראלית ואני מבקש ממך כראש הממשלה ושר החוץ לשקול שוב את סירובו של משרד החוץ לטפל במשלחת חשובה זו", כתב חסון.

 

חסון אמר אמש: "מאז הקמת הרשות לחילופי מנהיגים, הממשלה מחלישה את הרשות ומייבשת אותה כלכלית, במקום לעודד אותה ולדאוג לחיזוק מעמדה של ישראל בעולם. לצערי, הממשלה ומשרד החוץ חסכו כמה עשרות אלפי שקלים על חשבון ההסברה החיונית ונותנים למשלחת של מנהיגים עתידיים לראות רק חלקיק מהתמונה המלאה של הסכסוך הישראלי-פלסטיני".

 

ממשרד החוץ נמסר בתגובה: "על רקע הקיצוץ המסיבי בתקציב משרד החוץ, המשרד אינו מתקצב השנה את פעילות הרשות".

 

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: גיל יוחנן
משרד החוץ
צילום: גיל יוחנן
מומלצים