שתף קטע נבחר

לא מחכים לינואר: 220 דו"חות לרוכבי אופניים חשמליים

התקנות החדשות לגבי האופניים החשמליים ייכנסו לתוקף רק בעוד כחודשיים, אבל המשטרה החלה להגביר כבר את האכיפה. רוב הדו"חות נרשמו לרוכבים במרכז וצפון תל אביב, חלקם קטינים, שביצעו עבירות מסכנות חיים

 



אופניים חשמליים (צילום: shutterstock)
דו"חות נרשמו למי שחצו רמזור באור אדום ודיברו בטלפון הנייד(צילום: shutterstock)

עוד לפני התקנות החדשות שייכנסו לתוקף בינואר 2019, אכיפת הרכיבה על אופניים חשמליים כבר החלה לתפוס תאוצה. 220 דו"חות נגד רוכבים נרשמו השבוע על ידי שוטרי אגף התנועה של מרחב ירקון, בעיקר במרכז וצפון תל אביב וגם בהרצליה. ייתכן והסיבה לכך הם 17 רוכבי האופניים החשמליים שנהרגו בכבישים בשנת 2018, האחרון שבהם הוא יגאל סעדון שנהרג בשבוע שעבר.

 

במשטרה ציינו כי חלק ממקבלי הדו"חות בשבוע האחרון היו קטינים. פעילות האכיפה התמקדה בעבירות מסכנות חיים של רוכבי האופניים והולכי הרגל, בעיקר עבירות של חציית רמזורים אדומים, אי מתן זכות קדימה, נהיגה בחוסר זהירות ושימוש בטלפון נייד.

 

 

אינפו גרפיקה אופניים חשמליים סכנה הרוגים תאונה תאונות דרכים (נתונים: הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים)
מאז פרסום הנתונים נהרג רוכב נוסף על אופניים חשמליים(נתונים: הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים)

פעילות המשטרה נעשתה בעיקר בצירים המרכזיים של תל אביב, כמו שדרות רוקח, דרך נמיר, הרחובות לוי אשכול ואבן גבירול ובאזור הבימה. במשטרה ציינו כי לצד פעילות האכיפה, המשטרה פועלת גם במישור ההסברתי והמניעתי על מנת לשנות את תרבות הנהיגה והציות לחוקי התנועה, פעילות האכיפה תמשך לאורך התקופה הקרובה.

 

קנסות עד 10 אלפים שקלים

כזכור, לפני כשבוע וחצי אישרה הממשלה את הצעת ההחלטה של משרד התחבורה לתוכנית שנועדה להילחם בתאונות הדרכים של האופניים החשמליים והקורקינטים הממונעים. ההצעה, שעליה פורסם לראשונה ב-ynet, כוללת קורס חובה לבני נוער, חקיקה בנוגע להחמרת האכיפה והענישה על רוכבים ויבואנים, רישום מוסדר של כלים ממונעים ועוד. התוכנית צפויה להיכנס לתוקף ב-1 בינואר 2019.

 

במסגרת התוכנית הוחלט על סנקציה חמורה למי שירכב באופניים חשמליים מתחת לגיל 16- דחיית מתן רישיון הנהיגה בשנה. בנוסף לכך, הוחלט על הטלת קנס של 10 אלפים שקלים לכל מי שהיה מעורב בשינוי מבנה האופניים החשמליים או בהורדת המגבלה של המהירות המותרת (עד 25 קמ"ש). כמו כן הוחלט על החרמת האופניים למי שייתפס נוהג מתחת לגיל 16, כמצוין בחוק.

 

כמו כן, הוחלט כי הרשויות המקומיות יהיו רשאיות לבטל רישיון עסק למי שימכור אופניים חשמליים בלתי חוקיים או כאלה שיספקו אופניים לא חוקיים ובמידת הצורך לקנוס אותם ב-10 אלפים שקלים לכל אופניים.

 

בנוסף, הוחלט על העלאה משמעותית של הקנסות למי שייתפס רוכב על אופניים חשמליים או בקורקינט חשמלי בניגוד לחוק. מדובר בין השאר בנסיעה ללא קסדה, בנהיגה מתחת לגיל 16, בדיבור בטלפון במהלך רכיבה על אופניים חשמליים או נסיעה עם אוזניות ועוד.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים