שתף קטע נבחר

מירי רגב נחתה באבו דאבי

שרת התרבות והספורט הצטרפה למשלחת הישראלית לגראנד סלאם בג'ודו, לאחר שמארגני התחרות אפשרו לראשונה לספורטאים ישראלים להתחרות עם סמלי המדינה בתחומי הנסיכות

שרת התרבות והספורט, מירי רגב, נחתה לפנות בוקר (בין חמישי לשישי) באבו דאבי - בירת איחוד האמירויות - שם יתקיים החל מסוף השבוע הגראנד סלאם השנתי בג'ודו. רגב עומדת בראש משלחת הכוללת גם את מנכ"ל משרדה, יוסי שרעבי, ראש המטה גיא ענבר, היועצת הבכירה חן קדם ומספר מאבטחים, והגיעה בעקבות הזמנת יו"ר איגוד הג'ודו העולמי, מריוס ויזר.

 


 

הנסיעה של רגב התאפשרה בעקבות ההודעה של איגוד הג'ודו העולמי (IJF) על כך שהמארגנים התחייבו לאפשר לספורטאים ישראלים להתחרות עם סמלי המדינה ולנגן את ההמנון במקרה של זכייה במדליית זהב, כפי שפורסם לראשונה ב-ynet ספורט. בין ישראל לאיחוד האמירויות אין יחסים דיפלומטיים רשמיים, אבל שרים ישראלים כבר ביקרו בעבר במדינה. בין השאר ביקרו שם מאיר שטרית, עוזי לנדאו ויובל שטייניץ.

 

מירי רגב (צילום: אורן אהרוני)
מירי רגב. תקיים מספר פגישות באיחוד האמירויות(צילום: אורן אהרוני)

 

בחמשת הימים שבהם תשהה באבו דאבי, השרה תקיים מספר פגישות. היא צפויה לחתום עם נשיא איגוד הג'ודו העולמי מריוס ויזר ועם יו"ר איגוד הג'ודו הישראלי משה פונטי על קיום הגראנד פרי בתל אביב, וכמובן לעודד את המשלחת.

 

בשנתיים הקודמות לא הורשו הספורטאים הישראלים שהשתתפו בתחרות להופיע עם סמלי המדינה. על גבם הופיעו ראשי התיבות של איגוד הג'ודו העולמי, וכאשר טל פליקר זכה בשנה שעברה במדליית זהב הושמע על הפודיום ההמנון של האיגוד העולמי במקום "התקווה".

 

נבחרת ישראל בג'ודו באבו דאבי (צילום: איגוד הג'ודו)
אולם התחרות(צילום: איגוד הג'ודו)


נבחרת ישראל בג'ודו באבו דאבי (צילום: איגוד הג'ודו)
נבחרת הנשים באבו דאבי. הספורטאים נחתו עוד קודם לכן(צילום: איגוד הג'ודו)

הפעם נעשו מאמצים לשים קץ לתופעה. שרת הספורט רגב שלחה לוויזר מכתבים בנושא והשניים אף נפגשו מספר פעמים. "הופתעתי לשמוע כי חברי המשלחת הישראלית לא יוכלו להתחרות עם סממני הזהות של מדינתם", כתבה לו השרה, "דרישה זו חוצה את גבולות המנדט של איגודי הספורט הבינלאומיים, שעיקרו הוא לבעוט את הפוליטיקה מחוץ למגרשי הספורט ולחזק את הספורט כגורם המחבר ומגשר בין עמים, תרבויות ומדינות".

 

לאחר שכבר הוכרז על ביטולו של הגראנד סלאם בעקבות "אפליית ישראל", הגיעה בסופו של דבר בתחילת ספטמבר ההודעה המיוחלת על כך שהלחץ עזר, וכי לראשונה תתאפשר הופעת המשלחת הישראלית עם סמלי המדינה.

 

סמדג'ה ופליקר (צילום: אורן אהרוני)
אורן סמדג'ה וטל פליקר. הפעם המשלחת תתחרה עם הדגל(צילום: אורן אהרוני)

 

המשלחת עצמה, המונה 11 ספורטאים, את המאמנים הלאומיים אורן סמדג'ה ושני הרשקו, יו"ר האיגוד משה פונטי והצוות, נחתה כבר אתמול. הג'ודוקא ערכו אימונים בדשא של בית המלון ובחדר הכושר, ובהמשך גם לקחו את אישורי הכניסה (אקרדיטציות) - אותם קיבלו לראשונה תחת השם של ישראל.

 

רגב ונבחרת הג'ודו (צילום: אורן אהרוני) (צילום: אורן אהרוני)
רגב ונבחרת הג'ודו(צילום: אורן אהרוני)

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים