שתף קטע נבחר

טראמפ חתם על חקיקה שתאכוף סנקציות חדשות על חיזבאללה

הנשיא האמריקני הודיע על אישור החקיקה בציון 35 שנים לפיגועים שבהם נרצחו 241 נחתים אמריקנים. החוק החדש מרחיב את הרשימה של גורמים שניתן להטיל עליהם סנקציות בגין פעילות עסקית עם הארגון

 

 

 

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ אישר הלילה (ו') חקיקה שתאכוף סנקציות חדשות על ארגון הטרור הלבנוני חיזבאללה, שביצע את הפיגועים בבסיסי הכוח הרב-לאומי בביירות שבהם נהרגו 241 לוחמי חיל הנחתים האמריקני. טראמפ אישר את החקיקה במעמד שבו צוינו 35 שנים לפיגועים. "לאף ארגון טרור אחר, למעט אל-קאעידה, אין יותר דם אמריקני על הידיים שלו", אמר טראמפ.

 

"הם היו בין הראשונים שמתו במהלך הקרב נגד הטרור האיסלאמי הקיצוני, הקרב שבו אנו מנצחים וננצח", אמר הנשיא האמריקני בטקס לזכר הנרצחים שנערך בבית הלבן. החוק החדש מרחיב את הרשימה של גורמים שניתן להטיל עליהם סנקציות בגין פעילות עסקית עם חיזבאללה.

דונלד טראמפ בטקס לציון 35 שנה לפיגועים בביירות (צילום: AP)
"לאף ארגון טרור אחר, למעט אל-קאעידה, אין יותר דם אמריקאי על הידיים שלו". טראמפ על חיזבאללה(צילום: AP)

דונלד טראמפ בטקס לציון 35 שנה לפיגועים בביירות (צילום: MCT)
(צילום: MCT)

דונלד טראמפ בטקס לציון 35 שנה לפיגועים בביירות (צילום: MCT)
(צילום: MCT)

"בין אנשי הצבא שנרצחו באותו היום היו נחתים אמיצים שרק סיימו את התיכון, קצינים באמצע הקריירה הצבאית שלהם ואנשים שהתגייסו ושירתו ברחבי העולם. כל אחד מהגיבורים הללו מת כפי שחי, כלוחמים אצילים - הם היו לוחמים", אמר הנשיא האמריקני על הנרצחים בפיגועים.

 

טראמפ זקף לזכותו את אכיפתן מחדש של סנקציות על איראן, לאחר שפרש מהסכם הגרעין בחודש מאי האחרון, בין היתר בשל תמיכתה הכלכלית בארגוני טרור, בהם חיזבאללה. הוא הבטיח פעולות נוקשות עוד יותר נגד איראן לאחר שמרבית הסנקציות נגדה ייכנסו מחדש לתוקף בעוד 10 ימים, ב-5 בנובמבר.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים