שתף קטע נבחר

המחבל בשחזור רצח גיא כפרי: "יריתי בו כדי להעסיק את השוטרים שרדפו אחריי"

המחבל מוחמד שינאווי שחזר בפני החוקרים את מסע הרצח שלו בחיפה, שבו רצח ב-2017 את גיא כפרי ז"ל ופצע את הרב יחיאל אילוז. השופטת שאישרה ל-ynet לפרסם את השחזור: "יש לקדם את ההרתעה במקרה חמור על מנת שייחרת בזיכרון כאירוע שיש להוקיעו"

 

 

 

בית המשפט המחוזי בחיפה התיר לבקשת ynet וכלי תקשורת נוספים לפרסם סרטון מחקירת רצח גיא כפרי ז"ל בחיפה על ידי המחבל מוחמד שינאווי בינואר 2017. בסרטון משחזר המחבל את מסע הרצח, ונשמע מסביר לחוקריו את המניעים לרצח ולניסיון הרצח שקדם לו – שנאת יהודים. פרקליטות מחוז חיפה הסכימה לשחרור חומרי החקירה.

 

באחד הסרטונים שצולם לאחר שחזור הירי ברב יחיאל אילוז (השחזור עצמו לא הותר לפרסום), מסביר המחבל כי בחר את קורבנו בשל הבגדים. "היה לובש בגדים של יהודי דתי... באותו זמן היה בתוכי כעס ושנאה של יהודים", אמר שינאווי, שפצע את הרב אילוז. בהמשך, בגשר הגיבורים, הוא משחזר את רצח כפרי. לדבריו, כבר מרחוק ראה והבין שמדובר ביהודי. "יריתי בו כדי להעסיק את השוטרים שרדפו אחריי", סיפר שינאווי במהלך השחזור. הוא מתאר כיצד ירה בכפרי שלוש פעמים בפלג הגוף העליון והדגים כיצד כפרי נפל, כאשר אחד השוטרים מדמה את הירוי. "הוא התקפל ונפל על צידו הימני", אמר המחבל בשחזור, "אבל לא המשכתי לראות כי ברחתי מהמקום". 

 

השחזור של רצח גיא כפרי ()
שינאווי משחזר את הרצח של גיא כפרי ז"ל

השחזור של רצח גיא כפרי ()

השחזור של רצח גיא כפרי ()

בהחלטה להתיר את פרסום השחזור אמרה השופטת רבקה פוקס, שעמדה בראש ההרכב שגזר את דינו של שינאווי, כי מטרת הפרסום היא הרתעה. "נפל דבר בישראל בביצוע מעשים חמורים של אזרח תושב חיפה נגד אזרחים אחרים תמי לב שנקלעו באקראי לדרכו, עת הוא מונע ממניעים דתיים לאומנים-אידיאולוגים, יורה בכלי נשק חם במטרה לרצוח אזרחים רק בשל היותם יהודים".

 

גיא כפרי ז
גיא כפרי ז"ל

"השיקולים הערכיים בפרסום גוברים ומטים את הכף בקבלת הבקשה, בהגשמת עיקרון השקיפות וזכות הציבור לדעת", הוסיפה השופטת פוקס. "יש לקדם את ההרתעה במקרה חמור זה ולפעול להטמיע את עובדות האירוע החריג בקרב הציבור, על מנת שהאירוע ייחרת בזיכרון כאירוע שיש להוקיעו, ולפעול בכל דרך כדי שלא יישנה בעתיד". בחודש יוני האחרון שינאווי הורשע ברצח כפרי ובשבוע שעבר גזרו שופטי בית המשפט המחוזי על שינאווי, בן 22 מחיפה, מאסר עולם ועוד 22 שנים במצטבר.

 

רצח, נסע להתפלל בירושלים וחזר לחיפה

הפיגוע הרצחני אירע ב-3 בינואר 2017, כאשר שינאווי היה חמוש בנשק שרכש כשנה לפני כן. בתחילה ירה כאמור ברב אילוז ברחוב העצמאות בחיפה, ובהמשך ירה לעבר אישה נוספת שלא נפגעה. הוא עלה למונית ונסע לכיוון גשר הגיבורים, שם נתקל בגיא כפרי ז"ל, נהג הסעות תושב נשר.

 

שינאווי ירה בכפרי ורצח אותו, ולאחר מכן ברח מהמקום. הוא השליך את הנשק סמוך לבית הוריו בשכונת חליסה והסתתר ברחבי חיפה בזמן שתכנן לשדוד ולפגוע גם בשליח פיצה. למחרת נסע להתפלל בירושלים, חזר לחיפה ובסופו של דבר הסגיר את עצמו בערב במשטרת עכו.

 

בית המשפט ציין בגזר הדין בשבוע שעבר כי המעשים של שינאווי בוצעו על רקע שנאת יהודים, וכי המניע לרצח היה דתי-לאומני-אידיאולוגי. השופטת אורית ויינשטיין, שישבה בהרכב כתבה בגזר הדין : "אך ורק בשל היותם יהודים, ישראלים, ואך ורק בשל שנקרו בדרכו של הנאשם,  המנוח גיא כפרי ז"ל ויחיאל אילוז היו קורבן למעשיו המתועבים ומושא לשנאתו היוקדת, מעוררות הפלצות".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
המחבל מוחמד שינאווי בשחזור
מומלצים