שתף קטע נבחר

בגלל הבוסית: עבדה 100 שעות נוספות ללא תשלום

מנהלת חשבונות לשעבר ב"אמריקן לייזר" תבעה את החברה בגלל הדרישות של האחראית שלה. בית הדין קבע שהחברה העלימה עין מההתנהלות שלה

בית הדין לעבודה בתל אביב קבע לאחרונה שרשת הטיפולים האסתטיים "אמריקן לייזר" תשלם כ-90 אלף שקל למנהלת חשבונות לשעבר בחברה, שעבדה מדי חודש כ-100 שעות נוספות מבלי לקבל עליהן תשלום. השופט אלעד שביון קבע שהחברה ידעה על השעות הנוספות אך העלימה עין כל עוד הדבר שירת אותה.

 

מנהלת החשבונות עבדה בחברה בין אוקטובר 2013 לאוגוסט 2015. התביעה שהגישה כמה חודשים לאחר שעזבה עסקה בעיקרה בדרישה לתשלום של כ-91 אלף שקל עבור כ-100 שעות נוספות מדי חודש. היא טענה שבשל הדרישות של האחראית עליה היא עבדה כ-250 שעות בחודש אף שהיקף המשרה שלה עמד 153 שעות בלבד.

 

אמריקן לייזר טענה בתגובה שהתובעת לא קיבלה אישור לעבוד בשעות נוספות בניגוד לתנאי הסכם העבודה שחייב אותה לקבל אישור כתוב, מה גם שהיא מעולם לא העלתה דרישה כזו. עוד נטען כי ממילא היא לא הייתה כפופה לחוק שעות עבודה ומנוחה כיוון שעבדה בתפקיד בכיר.

 

השופט אלעד שביון דחה את טענות החברה בעניין. הוא צוין ששלילת תשלום עבור שעות נוספות מתאפשרת בין היתר כשמדובר בעובדים בכירים, החשופים למידע רגיש ונהנים מעצמאות, אלא שלשיטתו "תפקידה של התובעת לא היה 'תפקיד הנהלה' או 'תפקיד הדורש מידה מיוחדת של אמון אישי' באופן המוציא את העסקת התובעת מתחולת החוק".

 

התובעת, שעבדה בכפוף למנהלת החשבונות הראשית ולחשב החברה, הייתה צריכה לעמוד ביעדים ולאשר חופשות מול הממונים. שכרה לא היה גבוה במיוחד ולא היו לה תנאים מיוחדים. גם מידת האמון שדרש התפקיד שלה הייתה בסיסית, בדומה למה שנדרש מכל עובד, ולא הוכח כי היא הייתה חלק מההנהלה הבכירה ונחשפה למידע סודי ורגיש.

 

השופט שביון קבע כי גם הסכם העבודה לא מסייע לנתבעת: "התנאים בהסכם ובהודעה לפיהם אין הרשאה לעבוד בשעות נוספות ללא קבלת אישור מראש ובכתב נכתבו כלאחר יד כאשר בפועל אין ולא הייתה כל כוונה לאכוף אותם", נכתב.

 

"אדרבא, עבודת התובעת בשעות נוספות שירתה את הנתבעת וחסכה לה גיוס כוח עבודה נוסף. זאת ועוד, לא הוכח, כי הנתבעת נקטה בהליכים משמעתיים כנגד התובעת למרות שלכאורה הפרה את התחייבותה שלא לעבוד בשעות נוספות ללא אישור ונראה, כי הדבר תאם את רצון הנתבעת".

 

כמו כן השופט שביון ציין כי העובדה שהתובעת לא ביקשה את התשלום בזמן העבודה לא שוללת ממנה את זכותה החוקית.

 

לפיכך נקבע שאמריקן לייזר תשלם לתובעת כ-88 אלף שקל עבור השעות הנוספות שעבדה כפי שעולה מדוחות הנוכחות שלה. דרישות נוספות של התובעת, כמו השלמת הפרשות לקרן הפנסיה והפרשי פיצויי פיטורים נדחו בהיעדר הוכחה. אמריקן לייזר חויבה בהוצאות משפט של 5,000 שקל.

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים