שתף קטע נבחר

סימון ביילס התגברה על אבן בכליה והדהימה באליפות העולם

המתעמלת האמריקנית אושפזה לפני התחרות בקטאר, אבל הובילה את נבחרתה לזכייה במדליית הזהב ובכרטיס לטוקיו 2020

אלופה אמיתית. אחת הספורטאיות הבולטות במשחקים האולימפיים בריו 2016 הייתה המתעמלת סימון ביילס, שזכתה בארבע מדליות זהב ואחת מארד. מאז היא לקחה פסק זמן ארוך ובדרך גם חשפה את סיפורה הכואב אודות ההטרדות המיניות שסבלה מרופא הנבחרת לשעבר, לארי נסאר.

 

רק ביולי האחרון חזרה המתעמלת האמריקנית להתחרות לקראת אליפות העולם הנערכת בימים אלה בקטאר, אבל לא הכול עבר חלק בדרך. רגע לפני התחרות, ביילס הרגישה כאבים בבטנה ופונתה לבית החולים, שם התגלה שהיא סובלת מאבן בכליה. היא אושפזה, טופלה ואפילו הספיקה לצייץ בטוויטר: "שום דבר לא משתווה ללילה בבית החולים 24 שעות לפני אליפות העולם. אבל אעשה זאת בשביל הנבחרת שלי".

 

סיימון ביילס (צילום: AFP)
סיימון ביילס עם מאמנה בדוחא(צילום: AFP)
 

 

ביילס הוכיחה ששום דבר לא יכול לעצור אותה. אתמול (שלישי) היא מילאה את הבטחתה, הובילה את נבחרת ארצות הברית לזכייה במדליית הזהב באליפות העולם ועל הדרך גם בכרטיס

לאולימפיאדה.

 

ביילס הותירה את הקהל בדוחא בהלם כשהשיגה ציונים נפלאים של 15.5 נקודות על שולחן הקפיצות, הוסיפה במקבילים המדורגים 14.866 נקודות, על הקורה 13.733 נקודות ובקרקע 14.766 נקודות.

 

התרגילים שלה היו איכותיים עד כדי כך, עד שבסך הכל צברה הנבחרת האמריקנית 171.629 נקודות והקדימה את הרוסיות בפער של כמעט 9 נקודות (רוסיה צברה 162.863). הסיניות סיימו במקום השלישי עם 162.396 נקודות וישתתפו גם הן בטוקיו.

 

סימון ביילס (צילום: EPA)
ביילס הראתה שכלום לא יעצור אותה(צילום: EPA)

סיימון ביילס (צילום: AFP)
המתעמלת מספר 1. סימון ביילס(צילום: AFP)

 

מאז 2010 לא נשבר הרצף בו מסיימת ארצות הברית במקום הראשון בתחרות הקבוצתית, לפני רוסיה וסין. לביילס עצמה מצפה עדיין תחרות ארוכה ובעוד יומיים היא תשתתף גם בגמר התחרות בקרב רב. בסוף השבוע היא תתחרה בגמר על כל מכשיר בנפרד.

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים