שתף קטע נבחר

מכוניות מיצובישי למוסך עקב בלימת שווא

יבואנית מותג הרכב מיצובישי, חברת כלמוביל, תזמין כ-10,000 מכוניות מדגמים שונים שיוצרו בעיקר ב-2018 למוסכים המורשים. זאת מחשש לבלימת שווא של המערכת האוטונומית

יבואנית מיצובישי, חברת כלמוביל, תכריז בימים הקרובים על קריאת שירות לכ-10,000 רכבי פנאי שונים. המטרה: לפעול לתיקון מערכת בלימת החירום האוטונומית המותקנת בהם, בעקבות עדויות לבלימות שווא.

 

מיצובישי ASX - בלימת חירום ללא סיבה ()
מיצובישי ASX - בלימת חירום ללא סיבה

 

ל"ממון" נודע כי מדובר בדגמי ASX, אקליפס-קרוס ואאוטלנדר מדגמי 2018, ובנוסף להם כמה מאות אאוטלנדרים שעלו לכביש בסוף 2017, כולם מצוידים במערכת המזהה סכנת התנגשות ברכב או בהולך רגל מלפנים, ובולמת בעצמה את הרכב אם הנהג אינו מגיב להתרעה על הסכנה. לקוחות שהתלוננו על התופעה הוזמנו כבר על-ידי היבואנית לעדכון תוכנה ניהול המערכת, ובימים הקרובים יישלח זימון לשאר הלקוחות הרלוונטיים.

 

המערכת של מיצובישי מבוססת על מצלמה וניתוח דיגיטלי של התמונה שהיא מזהה לפנים. במספר מקרים שאירעו - גם בישראל - בלם הרכב לפתע בלי סיבה. במיצובישי טוענים כי המערכת זיהתה עצמים מלפנים ככאלה שהרכב עלול להתנגש בהם, למרות שלא הייתה סכנה כזו. בהתאם ייצרו עדכון תוכנה שאמורה לפתור את הבעיה. הקריאה אינה ייחודית לישראל: גם באוסטרליה, למשל, הוזמנו למוסך כ-20 אלף כלי רכב, מאותם דגמים ובגלל אותה בעיה.

 

"מאז שקיבלנו את הרכב קרו מספר מקרים שבהם הוא נבלם פתאום, ללא כל סיבה אמיתית נראית לעין. פעם אחת הדבר אף קרה בכביש מהיר בלי שהיו רכבים אחרים בסביבה. זה היה מאוד מפחיד ועורר חששות לגבי המשך השימוש ברכב", סיפר ל"ממון" אחד הלקוחות שנתקלו בתופעה.

 

עצירת פתאום חושפת את הרכב לסכנה של פגיעה מאחור בידי נהג לא עירני. עם זאת מוסד הבטיחות של חברות הביטוח האמריקאיות קבע כי מערכות בלימה אוטונומית - כאשר הן תקינות כמובן - מפחיתות את הסכנה לתאונת חזית-אחור ב-50%.

 

גם נתוני רשות המסים בארץ לגבי שיעור כלי הרכב שירדו מהכביש עקב תאונה מציג שיעור נמוך משמעותית בקרב כלי רכב המצוידים במערכות בטיחות אקטיבית המתריעה על סכנה ובמקרה בו הנהג אינו מגיב מהר מספיק (או בכלל), מפעילה באופן עצמאי את המערכות הנדרשות.

 

יבואני רכב המשווקים דגמים עם מערכות בלימה אוטונומיות מדווחים על ירידה של 50-60 אחוזים בצריכת חלפים עקב תאונות חזית, לעומת דגמים מקבילים שאינם מצוידים במערכות כאלה.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים