שתף קטע נבחר

3 המאכלים הפשוטים שישפרו את תפקוד המוח שלכם

להימנע מאלצהיימר בעתיד או לשפר את תפקוד המוח כבר עכשיו - באמצעים טבעיים כמו תזונה. החוקר והמרצה, אופיר פוגל, מעניק טיפים שימושיים

במאה ה-21 נראה שכולנו, בעולם המערבי, שואפים להשתפר – לשדרג את הקריירה, לחטב את הגוף ולהרגיש יותר טוב. לצד כל השאיפות והתשוקות שלנו להיות טובים יותר, יש תחום חדש שמעניק תקווה לכל מי שחשב שאחרי גיל 20 תאי המוח שלנו מתחילים "להתפרק" ואין שום אפשרות לשיפור תהליכי החשיבה שלנו.

 

בזכות מחקרים פורצי דרך ותוצאות בשטח, יותר ויותר אנשים בעולם מבינים שאפשר לשפר את תפקוד המוח שלנו גם בגילאים מבוגרים, ואף פעם לא מאוחר מדי להתחיל בתהליכי מניעה ושימור.

 

בעוד שקיימים תרגילי חשיבה, משחקים ותאי לחץ שאמורים לשפר את תפקוד המוח, ניתן לשפר את פעולת המוח גם באמצעות אכילה. הרי כולנו אוכלים כל יום, אז אם כבר אנחנו טורחים להכין לעצמנו סלט, מרק או תבשיל – למה שהם לא ישפרו את מצב המוח שלנו תוך כדי?

 

"קשה מאוד לדעת עד כמה יש לנו שליטה על תפקודי המוח שלנו", מסביר אופיר פוגל, נטורופת, "יש לנו שליטה על המחשבות שלנו ובכמה מהפעולות שלנו. למשל, אם נבחר לתרגל מדיטציה או נבחר לריב עם השכן – פעולות אלה יביאו לתגובה מוחית שונה ומהירה.

 

"מבחינת אורח החיים שלנו יש לנו השפעה רבה מאוד לטווח הארוך. לדברי זוג הנוירולוגים דין ועיישה שרזאיי, באמצעות אורח חיים נכון אפשר להפחית את הסיכון לאלצהיימר ב-90%."

 

לדבריו, לא כל אדם זקוק לתוספי תזונה כדי להגיע לפעילות מוחית מיטבית. "תוספי תזונה יכולים לעזור אך גם יכולים להזיק. למשל, אחת הטעויות הנפוצות שאנשים עושים היא לקחת כדורי ברזל – אלא אם כן יש חוסר ואין ברירה אחרת, אבל תוספי ברזל עלולים אפילו להזיק למוח. כדאי לערוך בדיקות מקיפות לפני שמתחילים לקחת תוספים".

 

פירות יער. יעילים לשיפור תפקודי המוח (צילום: shutterstock) (צילום: shutterstock)
פירות יער. יעילים לשיפור תפקודי המוח(צילום: shutterstock)

 

שלושת המאכלים המומלצים ביותר

פוגל ממליץ על שלושה מאכלים שמומלץ לשלב בתפריט, כדי לשפר את פעילות המוח. "פירות יער כהים, ואוכמניות בפרט, מזונות עשירים בנוגדי חמצון כמו קקאו נא טבעי וכורכום שמוכח כיעיל בהרבה מחקרים". הוא מוסיף ואומר כי לאוכל מעובד יש פוטנציאל לגרום נזק למוח. לדבריו, הכי גרועים כנראה הם סוכר בכל צורה, קמח ובשר מעובד".

 

הוא מוסיף ואומר כי דבש וסילאן גם אינם מהמאכלים המומלצים לתפקוד מיטבי של המוח. "למיטב ידיעתי לא חקרו אותם באופן ישיר, אני מניח שיש משמעות לכמות ולשילובים. אם שמים דבש על לחם – זו לא אופציה טובה; אם מוסיפים קצת דבש לגרנולה עשירה באגוזים, פירות יער ושיבולת שועל, זה כנראה יהיה טוב".

 

פוגל מסכם ואומר כי למרות לרפואה הקונבנציונלית אין פתרונות לדמנציה ואלהיימר, ייתכן והישועה תבוא מהרפואה האלטרנטיבית. "אלצהיימר ודמנציה הם בגדר המגיפה המתקרבת ובאה – היא גדלה במימדים עצומים, וכנראה שיש לה פתרונות טבעיים, בוודאי כמניעה ואולי אפילו בריפוי.

 

"בגיל 50 ומעלה, סימפטומים ראשונים של בעיות זיכרון ודמנציה עלולים לצוץ. רפואה טבעית טובה ומדויקת יכולה לעצור הידרדרות ולפעמים אפילו לשפר את המצב. בהחלט יש פתרונות טבעיים".

 

 סייעה בהכנת הכתבה: מיכל אברמוביץ. אופיר פוגל  יהיה אחד מהמרצים בכנס "אוכלים 10 בריא". הוא ירצה עם גיל סוזין על הגורמים שעלולים לפגוע בתפקוד המוח 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
לאכול כדי לשפר את פעילו המוח
ד"ר רק שאלה
מומלצים