שתף קטע נבחר

אחרי 20 שנה: כתריאל שחורי פורש מניהול קרן הקולנוע הישראלי

כתריאל שחורי הודיע כי הוא פורש מתפקידו כמנהל הקרן שתומכת ומשקיעה בסרטים מקומיים. "הקולנוע הפך למטרה קלה לפוליטיקאים שמנסים לעקר אותו מחופש היצירה ומעצמאות המחשבה", כתב במכתב שבו הודיע על עזיבתו

סופו של עידן: כתריאל שחורי, מנהל קרן הקולנוע הישראלית ב-20 שנה האחרונות, הודיע היום (א') על פרישתו מהתפקיד. שחורי שלח מכתב לקהילת הקולנוע הישראלי שבו הודיע כי הוא מבקש לסיים את תפקידו בחודשים הקרובים.

 

"בכל שנותיי בקרן הקולנוע הישראלי פעלתי כמיטב יכולתי לשרת בנאמנות את קהילת הקולנוע הישראלי ללא מורא וללא משוא פנים, תוך שמירה על חופש הביטוי ועל חופש היצירה", כתב, "אני מודה ושמח שניתנה לי הזכות לקדם יוצרות ויוצרים צעירים וחדשים מכל מגוון הקשת החברתית והתרבותית, ולהוציא לדרך כ-300 סרטים עלילתיים שמבטאים נאמנה את הפריסה הגיאוגרפית ואת המגוון התרבותי-חברתי של ישראל".

 

כתריאל שחורי (צילום: כפיר חרבי)
כתריאל שחורי. אחראי לתנופת הקולנוע הישראלי בעולם(צילום: כפיר חרבי)

שחורי היה ממתנגדיו הבולטים של התיקון לחוק הקולנוע, אותו יזמה שרת התרבות והספורט מירי רגב, שנועד בין השאר להחליש את הקרן. "הקולנוע הישראלי, דווקא בשל הצלחותיו הגדולות, הפך בימים אלה למטרה קלה לפוליטיקאים ועושי דברם שבשורת חוקים וקריטריונים מופרכים מנסים לעקר אותו מחופש היצירה ומעצמאות המחשבה. אני מאחל לכולנו כי כשם שהתגברנו על מכשולים לא מעטים בעבר, נדע גם הפעם למצוא את הדרך לשמור על מעמדו המיוחד של הקולנוע הישראלי שהוא כה יקר לכולנו", כתב במכתבו.

 

קרן הקולנוע הישראלי בניהולו של שחורי הוקמה ב-1979 במטרה לעודד ולקדם יצירה ועשייה של קולנוע ישראלי עלילתי. מדי שנה היא משקיעה ותומכת בהפקה של סרטים ובפיתוח של תסריטים. שחורי הוא אחד האנשים שאחראים לתנופה בקולנוע הישראלי, בעיקר בזירה הבינלאומית. מבין הסרטים שבהם הקרן תמכה תחת ניהולו ניתן למצוא את "ואלס עם בשיר", "ביקור התזמורת", "לבנון", "הערת שוליים" ו"פוקסטרוט", שהביאו כבוד לתעשייה ושמו את ישראל על המפה הקולנועית.

 

עוד לא ידוע מי יתפוס את מקומו של שחורי - ועדה המורכבת מחברים בהנהלת הקרן אחראית לגייס במקומו מנהל חדש.  

 

 

 

 

 

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: כפיר חרבי
כתריאל שחורי
צילום: כפיר חרבי
לאתר ההטבות
מומלצים