שתף קטע נבחר

המזגן הביתי לא מחמם? כך תתמודדו

אולי זכרתם לכוון את השעון לחורף, אבל האם זכרתם לכוון גם את המזגן למצב חימום? בעונה זו ישנן מספר תקלות נפוצות למזגן. מהן וכיצד ניתן לתקן אותן? אתר "המקצוענים" עם הטיפים

נובמבר כבר כאן והוא מביא איתו גל של קור החל משעות הערב. אוטוטו המזגן יעבוד שעות נוספות על חימום. אז אם עדיין לא בדקתם את תקינותו ולא דאגתם לתחזוקה, אל תתפלאו אם דווקא כשצריך אותו הוא ישבוק חיים. מה צריך לעשות בעונה זו, מהן התקלות הנפוצות וכמה יעלה התיקון? בדקנו.

 

זו אינה תקלה: שכחתם להעביר למצב חימום?

רגע לפני שאתם ממהרים להיפרד מדמי ביקור טכנאי, עצרו. האם זכרתם להעביר את מצב המזגן למצב 'חימום'? לא די בהעלאת הטמפרטורה בשלט, כי אם יש לכוון את השלט לציור שסימנו במרבית השלטים הוא ציור של "שמש" (מצב חימום). אם הוא מכוון לציור של פתית שלג (מצב קירור), הוא לא יפלוט אוויר חם. הטמפרטורה המומלצת היא 25 מעלות ומעלה. זכרו שכל מעלה נוספת תגרור צריכת חשמל מוגברת. לכן, גם אם החדר עדיין קר מבחינתכם, העלו בכל פעם את הטמפרטורה במעלה אחת והמתינו. ייתכן שאין צורך בטמפרטורה גבוהה מדי.

 

  (צילום: shutterstock)
(צילום: shutterstock)

גם זו אינה תקלה: מים נוזלים מהיחידה החיצונית  

הסיבה לנזילת מים מהיחידה החיצונית של המזגן היא משום שהסוללה קרה וגורמת לטפטוף. אם מדובר בבעיה שמפריעה לשכנים, ניתן להזמין טכנאי לצורך התקנת 'אמבטיית ניקוז' אליה יתנקזו המים, בעזרת צינורית ניקוז. מוקד השירות של אתר "המקצוענים": "עלות עבודה זו היא 300-600 שקל, כשהמחיר משתנה בהתאם למורכבות הגישה למזגן ומורכבות ההתקנה".

 

עוד כתבות בנושא:

המדריך המלא לתיקון וטיפול במזגנים

תיקון מזגנים: להבין את התקלות

איטום גגות בבניין משותף: מי משלם?

 

תקלה שנגרמת מבלאי: סליל החימום התקלקל

סליל החימום ממוקם ביחידה החיצונית של המזגן העילי ותפקידו להעביר את המזגן ממצב קירור לחימום בכל הפעלה של המזגן. במקרה של תקלה בו, אין ברירה אלא להחליפו. לרוב, סליל זה מתקלקל עקב בלאי. "עלות החלפתו אינה גבוהה יחסית לרכיבים אחרים של המזגן ולפיכך תיקון זה משתלם ואינו מצדיק החלפת המזגן. התיקון יעלה 350-450 שקל", אומרים במוקד השירות.

 

התקלה: המזגן נכנס למצב השהייה למרות שהחדר קר

אם עבר זמן רב מאז שדאגתם לנקות את הפילטרים הממוקמים בתוך היחידה הפנימית של המזגן, הדבר יכול לגרום למזגן להיכנס להשהיות לעתים תכופות. הסיבה: החיישן הפנימי של המזגן מזהה אוויר חם (אשר כלוא בתוך המזגן) ומכניס את המזגן למצב השהייה. זאת, למרות שהטמפרטורה בחדר לא מתאימה לזו שאליה כיוונתם את השלט. מעבר לעובדה שהמזגן לא יחמם את החדר, הרי שהתעלמות מתקלה זו יכולה לגרום לתקלות ברכיבים נוספים במזגן. למשל, בסוללת המאייד.

 

מה הפתרון? הקפדה על ניקיון הפילטרים. זו פעולה שאינה מצריכה הזמנת טכנאי מזגנים, וניתנת לביצוע בקלות. ישנם שני דברים שחשוב להקפיד עליהם: זהירות בעת שליפת והחזרת הפילטרים (כדי למנוע שבר של חלקי הפלסטיק המכסים את היחידה החיצונית) וכן להימנע מהחזרת הפילטרים כשהם רטובים. זה יכול לגרום להצטברות של עובש במזגן או לתקלות הנגרמות כתוצאה ממגע של מים וחשמל. ממהרים? היעזרו במייבש שיער.

 

התקלה: מחסור בגז מונע את הפעלת היחידה הפנימית  

במצב של מחסור בגז, היחידה הפנימית של המזגן לא תיכנס לפעולה. הסיבה: אם חסר גז, החיישן שתפקידו להפעיל את היחידה הפנימית לא יפעל בצורה תקינה. אמנם אחת לכמה שנים, סביר שתהיה דליפת גז קטנה מאזור החיבורים. ואולם, במקרה שהמזגן חדש והותקן בצורה מקצועית, לא אמורה להיות דליפת גז. אם גז דולף, סימן שיש תקלה שיש לאתרה. אחרת, גם אם נמלא גז, התקלה תחזור על עצמה.

 

מה גורם לדליפת גז? "לרוב, מדובר בחור באחד מצינורות המזגן או בסוללה שממנה יוצא הגז", מסבירים במוקד השירות. "הסיבות לכך הן קורוזיה שגורמת לחורים ולסדקים בצנרת המזגן, סדקים שנגרמים כתוצאה מרעידות של המנוע או חיבור לא מקצועי של צינורות הנחושת. לפני שממהרים לשלם לטכנאי על מילוי גז, כדאי לדרוש אסמכתא בכתב שאם התקלה חוזרת על עצמה, עלות מילוי הגז תקוזז מבדיקה ומתיקון יסודיים יותר שיבוצעו על-ידי אותו הטכנאי.

 

"אחרת, עדיף להשקיע באיתור מקור הדליפה לפני שממהרים למלא גז בעלות של כמה מאות שקלים. הסיבה: הפער בין עלות המילוי שנעה סביב 300-400 שקל במזגן עילי קטן לבין תיקון מקור הדליפה 550-850 שקל אינו גדול, והרצון לחסוך יכול לגרום לכם לשלם בסופו של דבר כפליים".

 

מחפשים טכנאי מזגנים? לרשימה המלאה

 

ynet הוא שותף באתר "המקצוענים"  


פורסם לראשונה 05/11/2018 08:45

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים