שתף קטע נבחר

"זו אנטישמיות, לא ניתן ל-BDS להביס אותנו"

נבחרת הנשים בכדורמים הפסידה 11:5 לספרד במשחק שהועבר למקום אחר בשל לחץ מצד גורמים אנטי ישראלים. אנשי הקהילה היהודית המקומית הגיעו לעודד והניפו את דגלי ישראל. דיווח מיוחד של מאיה מאהלר, כתבתנו בספרד

 

משחק שאמור היה להיות ספורטיבי לחלוטין הפך במהלך היום למאבק של הקהילה היהודית בברצלונה מול נסיונות להסתה והצהרות שנאה נגד מדינת ישראל מצד תומכי ה-BDS בקטלוניה. נבחרת הכדורמים נשים הישראלית אמורה הייתה להתמודד במולינס דה ריי מול מקבילתה הספרדית במוקדמות הליגה העולמית. השחקניות התכוננו למאבק ספורטיבי, אשר הפך לפוליטי.

 


 

תומכי ה-BDS ופעילי מפלגת CUP בעירייה מולינס דה ריי הצליחו לגרום להעברת המשחק כחלק ממגמת החרם נגד ישראל. ההצעה להעביר את התחרות לבריכת השחיה סנט ג'ורדי בלב ברצלונה עמדה על הפרק לזמן קצר בלבד, אבל פעילי CUP איימו להוביל הפגנת מחאה נגד ישראל מול בריכת השחיה.

 

שחקניות הנבחרת (צילום: פרנסיסקו רודריגס)
שחקניות שתי הנבחרות בבריכה(צילום: פרנסיסקו רודריגס)

אוהדי הנבחרת מעודדים במשחק (צילום: מאיה מאהלר)
אוהדי הנבחרת מעודדים במשחק(צילום: מאיה מאהלר)

 

האיומים גרמו בסופו של דבר להעברת המשחק לעיירה סנט קוגט הסמוכה לברצלונה. המשחק אמור היה להתקיים תחילה בדלתיים סגורות ונפתח לקהל רק לאחר התערבות של השרה מירי רגב ונציגי הממשל בקטלוניה.

 

במהלך היום ניסתה הקהילה היהודית בעיר לעמוד בקצב הארועים ולהפעיל לחץ לקיום המשחק. אנשי הקהילה הגיעו לבסוף לעודד את הנבחרת והניפו את דגלי המדינה.  

 

שחקניות הנבחרת (צילום: פרנסיסקו רודריגס)
השחקניות התכוננו למאבק ספורטיבי וקיבלו פוליטיקה(צילום: פרנסיסקו רודריגס)

שחקניות נבחרת ישראל (צילום: מאיה מאהלר)
שחקניות נבחרת ישראל(צילום: מאיה מאהלר)

 

יצחק לוי (55), תושב קטלוניה ונשיא ארגון LICRA (הליגה הבינלאומית נגד גזענות ואנטישמיות), אמר: "זה צעד אנטישמי לחלוטין. להחרים פעילות ספורטיבית זה אבסורד ולא ניתן להם את

האפשרות להביס אותנו. לצערנו, תומכי ה-BDS פעילים בהרבה מועצות ערים בקטלוניה ולאחרונה לא מעט ארועי תרבות של ישראלים נפלו קרבן למגמת החרם. אנחנו, היהודים בקטלוניה וגם הלא יהודים שמתנגדים לפעילות גזענית, נצא להגיב בכל הזדמנות".

 

חאיר הרננדז (26) מהכנסיה האוונגליסטית בעיר שמע על המאורעות והחליט להגיע לתמוך בנבחרת הישראלית: "שמענו על זה והחלטנו לבוא לתמוך. אסור לתת לפוליטיקה להתערב בספורט. הספורט צריך לאחד בין האנשים והתרבויות. אנחנו מתנגדים וכואבים כל פעילות גזענית".

 

שחקניות הנבחרת (צילום: פרנסיסקו רודריגס)
קיבלו עידוד מהיציע. שחקניות הנבחרת בבריכה(צילום: פרנסיסקו רודריגס)

 

משה ישראל (70): "אני מאוכזב מהדרג הפוליטי, בעיקר בקטלוניה. הממשל פה תחת השפעה מובהקת של ארגונים אנטי ישראלים ויהודים, פעילי מפלגת השמאל פודמוס. אנחנו, היהודים תושבי ברצלונה, בעלי זכויות כמו כל אחד אחר פה. הגעתי במיוחד לתמוך בשחקניות של הנבחרת הישראלית ולעודד אותן, שלא ירגישו לבד".

 

הנבחרת בפעולה (צילום: מאיה מאהלר)
הנבחרת בפעולה(צילום: מאיה מאהלר)

 

פרנסיסקו רודריגס מהקהילה היהודית סיפר: "משחק הכדורסל שבו היינו בשבוע שעבר, בין ברצלונה למכבי תל אביב, עבר ללא תקלות מיוחדות והיה די רגוע. היום התחיל להתגלגל כל הסיפור של שחקניות הכדורמים וזה פשוט הכעיס אותנו. החלטנו לא לשתוק ולבוא לעודד".

 

ובסופו של דבר, בבריכה התקיים גם משחק. למרות ההכנה הלקויה והבדלי הרמות ניסו הישראליות להתמודד כשוות מול סגניות אלופות העולם, בטרם הפסידו 11:5. 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: מאיה מאהלר
שחקניות הנבחרת
צילום: מאיה מאהלר
מומלצים