שתף קטע נבחר

כשהגבר ששבר את ליבך יוצר קשר שנים אחרי

אוהד היה אהבת חייה והוא נפרד ממנה ביום אחד, כרעם ביום בהיר. שירן ההמומה והפגועה עברה דרך ארוכה עד שהצליחה לחזור לעצמה ולהעניק שוב צ'אנס לאהבה. יום אחד, מספרו של אוהד הופיע על המסך וכל התהליך שעברה חזר בשנייה לנקודת ההתחלה. בטיפול

איך הוא לא מתבייש ליצור קשר ככה, אחרי שכבר התגברתי עליו? (צילום: Shutterstock) (צילום: Shutterstock)
איך הוא לא מתבייש ליצור קשר ככה, אחרי שכבר התגברתי עליו?(צילום: Shutterstock)

כמעט שלוש שנים לקח לשירן להתגבר על אוהד, אותו היא מחשיבה כאהבת חייה. הם הכירו בטיול בדרום אמריקה כשהיא היתה בת 22 והוא בן יותר מ-30, ובעוד הוא לקח את הקשר ביניהם כרומן חולף שהתחיל בטיול ונמשך מכוח האינרציה גם בארץ, שירן ראתה בחיבור הזה את התגשמות כל החלומות שלה. את הידע שלה על אהבה וזוגיות ספגה, כמו כולם, מן הסרטים והספרים, ויחסיה עם אוהד תאמו כמעט במדויק את מקורות השראה שלה. הוא היה מלא תשוקה כלפיה, קנה לה מתנות קטנות, הוציא אותה למסעדות רומנטיות ולמסיבות תל-אביביות רוויות אלכוהול. בשבתות היו מבשלים יחד, צופים במשך שעות בסדרות שאהבו ועושים אהבה בלי סוף.

 

אומנם שירן לא פגשה מעולם את המשפחה של אוהד או את החברים שלו, אבל היא הייתה רק בת 22, והדברים הללו ממש לא העסיקו אותה. כאשר היה נעלם פתאום ולא מתקשר אליה במשך ימים ארוכים, בחרה לחכות לו בסבלנות והניחה שהוא עסוק בעבודה או בדברים אחרים שאינם עניינה. את הזמן שהתפנה לה השקיעה בחברות ובלימודים, עד שאוהד היה יוצר עמה קשר. גם מהעובדה שהשניים מעולם לא אמרו זה לזו שהם אוהבים, בחרה שירן להתעלם, כי מילים אחרות, מלאות תשוקה וריגוש, כן נאמרו בניהם על בסיס קבוע, והיא החליטה שזה יותר ממספיק.

 

כך חלפה כמעט שנה, עד שבוקר אחד, ללא כל רמז מקדים, הודיע אוהד לשירן שהם צריכים להיפרד. "הגיע הזמן שאתמסד ואמצא לעצמי אישה שמתאימה לכך", אמר לה. "את צעירה מדי, ולמרות שהיה לנו ממש כיף יחד, צריך כל אחד מאיתנו ללכת עתה לדרכו ולחיות את חייו בהתאם לגילו", סיכם ונעלם מחייה. שירן נותרה המומה וחסרת מילים. בחודש הראשון אחרי הפרידה כמעט ולא יצאה מן הבית. אחרי חודש חברתה הביאה אותה אליי לטיפול רגשי, עד שאט-אט החלה שירן להשתחרר מן הכאב הנורא שהפך למלווה הצמוד שלה, ולהמשיך בחייה.

אישה עצובה עם איפור מרוח (צילום: Shutterstock)
בחודש הראשון היא לא יצאה מהבית מרוב עצב וכאב(צילום: Shutterstock)
 

בתחילת הטיפול חשבה שירן לוותר לחלוטין על זוגיות. היא חזרה ללימודים שזנחה, החלה לחשוב ברצינות על הקריירה שלה, וקיוותה שאלה יימלאו אותה ויחזירו את השקט לחייה. אבל ככל שהתקדם הטיפול, כך היא הרגישה יותר את החוסר באהבה, וחשה בטוחה לקפוץ שוב למים הסוערים והמסוכנים הללו. היא למדה להיכנס לאתרי הכרויות, פגשה שם את העולם האמיתי שמחוץ לפנטזיית האהבה שחיה בה עד כה, ויצרה מספר מערכות יחסים, חלקן בנות מספר שבועות ואחרות בנות כמה חודשים. היא אפילו התאהבה פעם או פעמיים, בדרך כלל בגברים מבוגרים ממנה בכמה שנים, אבל שום דבר לא הבשיל לקשר רציני.

 

כך חלפו השנים, כאשר יום אחד, בשעת אחר צהריים מוקדמת, הבהב השם של אוהד על צג הטלפון שלה. הצלצול העיר אותה משינה עמוקה, והיא התבוננה בו המומה מבלי יכולת לזוז עד שפסק. באופן מפתיע הצליחה להירדם שוב מיד אחר כך. כשהתעוררה, חשבה לעצמה שכנראה חלמה, אבל המספר של אוהד הופיע ברשימת השיחות שלא נענו והוכיח לה שזה אכן קרה. שנים קודם לכן מחקה אותו מאנשי הקשר שלה והדבר הראשון שהלם בה היה העובדה שהיא עדיין זוכרת את המספר שלו בעל פה. היא בהתה במספר המוכר מספר דקות, תוהה מה עליה לעשות. "זאת בטח טעות", החליטה, וקפצה רועדת מן המיטה.

 

מספר ימים אחר כך זה שוב קרה. היא בדיוק סיימה פגישת עבודה ושוב ראתה את המספר של אוהד על צג הטלפון שלה. הפעם לבשה את החיוך הכי יפה שלה. "היי... התגעגעת אליי?", היא שאלה, כאילו לא הפרידו ביניהם תהום של שנים וכאב. אוהד הופתע מן התגובה שלה, אבל התעשת במהירות והם שוחחו כמעט שעה, שיחה מחויכת וקצת פלרטטנית שבה גילתה שהוא אומנם התגעגע אליה, אבל גם שהוא נשוי ואב לשני ילדים קטנים. "הנישואים שלי לא משהו", אמר לה. "מה דעתך שניפגש?"

 

החלום ושיברו

כאשר הגיעה אליי שירן יומיים אחרי השיחה הזו עם אוהד, הרגשתי שאני מתחילה את הטיפול איתה מהתחלה. חמש שנים לא ראיתי אותה. בפעם האחרונה שנפגשנו היא היתה מלאת תקווה ואמון בעצמה, ואילו עתה נראתה כאילו אוהד שוב פעם שבר את ליבה, והרסיסים שהתפזרו סביבה היו קטנים עוד יותר מן הקודמים. אוהד היה עכשיו לא רק האיש שעזב אותה, אלא גם איש שרוצה לבגוד באשתו, וחושב לעשות זאת איתה. "מי עושה דבר כזה?", שאלה את עצמה ואותי בקול רם. "ובשביל מה? בשביל זיון?"

 

השנים האחרונות היוו עבורה שיעור בציניות שבה מתייחסים אנשים 'מפוכחים' לזוגיות ואהבה: היא פגשה גברים נשואים שרצו לשכב איתה, וגברים שהתנהגו כאילו שהם מחפשים קשר רציני ולבסוף רימו אותה, אבל מעולם לא העלתה בדעתה שאוהד יכול להיות אחד מהם. גם אחרי הפרידה ממנו היא המשיכה לנצור את הזיכרון שלו בליבה, והחזיקה בו כסמל לאהבה שחיפשה. עתה הבנתי שהסיבה שבגללה שירן לא הצליחה למצוא אף גבר אחר מאז שנפרדה ממנו, לא הייתה רק כאב הפרידה והאכזבה, וגם לא הפחד להיפגע שוב, אלא העובדה שהיא חיפשה את מה שהיה לה, או למעשה – את מה שחשבה שהיה לה. הבנתי גם שהשיחה ההזויה הזו מאוהד היא הזדמנות לבחון מחדש את מה שהיא מחפשת.

 

 

התפקיד שהיה לי בחייה של שירן לא הסתיים, והוא התמקד עתה ביצירת איזון בין הפנטזיה המושלמת שהתעקשה להיאחז בה, לבין הציניות המכוערת שפגשה בשנים האחרונות מסביבה, ואני תהיתי איך עושים את זה בלי למוטט לחלוטין את דמותו של אוהד בתודעתה. כבר שנים שאני חוששת שאוהד אינו באמת האיש שפנטזה, אבל נזהרתי שלא לשתף אותה בכך. ההיעלמויות הקטנות שלו מחייה, האישה שהתחתן איתה ושהסתבר שהכיר כבר כשהיה עם שירן, הנטישה הפתאומית שלו ושיחת הטלפון המאכזבת עכשיו - כל אלה היו ידועים גם לה, אבל מניסיון העבר ידעתי שאישה מאוהבת מסרבת לראות את הפגמים באהובה, ועוד יותר מכך היא מסרבת להאמין שאהבתו אינה זהה לשלה.

 

גם כאשר הטיעונים נגדו ברורים ומוצקים, היא תמצא כל דרך להוכיח שהם שגויים או לא באמת חשובים. לכן, למרות הפיתוי שהיה לי בלהראות לשירן את האמת, הבנתי כבר אז שלא זו הדרך הנכונה. המטרה שלי לא הייתה אוהד, וגם לא הדימוי שלו בעיניה, אלא שמחת החיים של שירן והיכולת שלה ליצור אהבה חדשה. בזמנו, שמחתי מאוד שהמשיכה בחייה וחזרה לחייך ולהאמין בעצמה, ואילו עתה היה עליי לעזור לה ליצור את האהבה שהיא רוצה.

 

שירן איננה הקורבן היחיד של פנטזיית האהבה הרומנטית. אלה מאיתנו שחוו אהבה כזו בתקופה מסוימת בחיים ממשיכים לחפש אחריה גם אחרי שנים, ואילו אחרים, הניזונים מן הקומדיות הרומנטיות שעוטפות אותנו מכל עבר, חולמים ומקווים שכך זה יהיה גם בחיים האמיתיים.

 

אבל זוגיות אמיתית איננה סרט הוליוודי, והחיים בזוגיות הם יותר מארוחות רומנטית, ריקודים סוערים ומתנות קטנות. מי שאינו מכיר בחלקים המורכבים של האהבה עלול להתייחס אליה בציניות ובענייניות, ולחפש 'אישה מתאימה' בגיל או במעמד כפי שעשה אוהד, או לראות את האהבה כחלום ורוד על נסיכות קסומות ואבירים נוצצים כפי שעשתה שירן. בשני המקרים הוא ימצא את עצמו מאוכזב, ואז יהפוך לבוגד כמו אוהד, או למחפש נצחי כמו שירן.

 

מי שרוצה ללמוד את רזי האהבה צריך להכיר בכך שהמצע לאהבה איננו רק ריגוש והתאהבות וגם לא רק רציונליות וענייניות, אלא שילוב בין בחירה נכונה לבין מודעות ויצירה. כי אהבה אמיתית היא יצירה שאיננה נגמרת, וכדי שתהיה לך אחת כזו צריך להפסיק לחפש ולגשש באפלה ולהתחיל לפעול ממקום אוהב, רגיש ומודע.

 

כנרת טל מאיר היא מחברת הספר "סוד האהבה" ומייסדת 'שיחה שנוגעת', אימון וייעוץ אישי זוגי ומשפחתי

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
אילוסטרציה: Shutterstock
להתקשר שנים אחרי ולטלטל את עולמך
אילוסטרציה: Shutterstock
הכרויות
כתבו לנו
מומלצים