שתף קטע נבחר

"פתחו לי תיק במשטרה": היומן האישי של רן דנקר הפך לאלבום

"פעם בשבוע מול קצינת מבחן", שר רן דנקר בשיר "בלי בלמים" מאלבום הסולו הראשון שלו שמבוסס על יומנו האישי והושק במופע קרקס אינטימי. "כמו רוב בני הנוער פתחו לי תיק על סמים קלים", הוא מודה בריאיון ומסביר איך הוא משלב בין המוזיקה למשחק: "אני פרפקציוניסט". צפו

  

גם לרן דנקר פתחו תיק במשטרה על סמים קלים, "כמו רוב בני הנוער בערך במדינת ישראל", הוא מודה ומסביר את מקור המילים המסקרנות בשיר החדש שלו "בלי בלמים". השיר לקוח מתוך אלבום הסולו הראשון שלו שהושק אמש (ג') בקרקס שאפיטו ברמת גן. למה דווקא קרקס אתם שואלים? "הרגשתי שהמקום הזה יכול להביא איזה וייב אחר, וגם יש בזה משהו תיאטרלי, שאני אוהב", הוא מסביר.

 

בד ענק נמתח במרכז אוהל הקרקס ונצבע בצבעי ניאון כשהוקרן עליו הקליפ לשיר הנושא "משהו אחר (עומד לקרות הלילה)". עם סיומו, הבד נפל ומאחוריו נגלתה במה עליה ניצבו דנקר ונגני הלהקה שביצעו את מרבית שירי האלבום החדש, וגם את הלהיט "בואי נעזוב" בעיבוד חדש ובועט. כמו חוויית הסמים והמשטרה, האלבום כולו מבוסס על יומנו האישי של דנקר.

 

מתי בערך התחלת לכתוב אותו?

"יש פה טקסטים מתקופות של עשר שנים, יש חמש, שנתיים. מכל מיני תקופות בחיים שלי. וגם מהתקופה שכתבתי את האלבום עצמו עם נועה (נועה גולדנסקי - ר.ג.). זה השלד הביוגרפי שלי".

 

 

רן דנקר (צילום: מתן טורקיה)
רן דנקר במופע ההשקה לאלבום הסולו שלו(צילום: מתן טורקיה)

לאירוע הסגור הגיעו קרובי משפחה, עיתונאים וקולגות מהעבר ומההווה, בהם מארינה מקסימיליאן שהלחינה כמה משירי האלבום החדש, ועילי בוטנר עימו הוציא דנקר את האלבום "שווים" לפני כ-11 שנים. "הקהל הכי קשה", אומר דנקר, "נשאר קצת שקט. זה לא קהל משולהב שמגיע. לא יודע, לי זה הרגיש ממש טוב אבל".

 

קריירה של מוזיקאי, זה דורש הרבה. ובמקביל יש לך גם קריירה כשחקן. אתה לא חושש שזה יבוא אחד על חשבון השני?

"אני פרפקציוניסט. אני תמיד חושש שכשאני עושה עוד משהו במקביל, הדבר השני לא יצא טוב. הייתה לי פנטזיה להיות המוזיקאי הזה, המוזיקאי שהוא רק הדבר הזה או השחקן שהוא רק שחקן, הלורנס אוליבייה הזה. אני צריך להביע הרבה דברים בכל מיני צורות. ואני עושה את זה, כשאני עושה את זה ברצינות גמורה ובהמון אהבה וכבוד".

 

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: מתן טורקיה
רן דנקר בהשקת אלבום הסולו שלו
צילום: מתן טורקיה
לאתר ההטבות
מומלצים