שתף קטע נבחר

משרד החקלאות יתמוך ברשויות לקיום ימי אימוץ לכלבים

משרד החקלאות מנסה לעודד רשויות מקומיות בכל הארץ, בדגש לרשויות מקומיות בדירוג סוציואקונומי נמוך, לקיים ימי אימוץ לכלבים במטרה לצמצם את הצפיפות בכלביות ובהסגרים. כל רשות שתתקבל לתוכנית תקבל מענק של עד 18 אלף שקל לכל יום אימוץ

במשרד החקלאות החלו בתוכנית שתכלול תמיכה לצמצום ההתרבות של הכלבים המשוטטים ומקווים כי באמצעות הקצאת תקציב שנתי של כ-650 אלף שקלים, רשויות מקומיות תוכלנה לקיים ימי אימוץ בתחום השיפוט במחוז אליו הן שייכות.

 

כלב (צילום: shutterstock)
כלבים בכלבייה(צילום: shutterstock)

על פי משרד החקלאות, "במדינת ישראל קיימת תופעה של כלבים משוטטים ללא בעלים, העלולה להוביל לפגיעה בבריאות ובביטחון הציבור ובבריאות בעלי החיים ורווחתם. בהיעדר בעלים אחראי שמטפל בכלבים ודואג לרווחתם, כלבים רבים מומתים או נידונים לחיי סבל והזנחה", כך נמסר ממשרד החקלאות.

 

לדברי המשרד, "ההתרבות המהירה של כלבים פוגעת ביכולת של הרשויות לתת מענה לכל הכלבים חסרי הבית הקיימים כיום בישראל" ובאמצעות תמיכה ברשות שתגיש בקשה לתמיכה, ניתן יהיה לעודד קיום ימי אימוץ בתחום השיפוט שלהן.

 

במשרד מציינים כי קיום ימי האימוץ גם בפריפריה, יאפשר לאנשים מכל הארץ לאמץ כלבים תוך מתן עדיפות לרשויות מקומיות בדירוג סוציואקונומי נמוך.

 

כלב (צילום: shutterstock)
כלב חסר בית(צילום: shutterstock)

 

על טיוטת הנוהל שהגיעה לידי ynet, כל רשות תוכל לקבל עד 18 אלף שקלים ולא יותר מ-90 אחוז מהעלויות שהשקיעה כל רשות מקומית לקיום יום האימוץ ובסכום תמיכה כולל של עד 54 אלף שקלים.

 

לדברי המשרד, הסכומים יאפשרו לכל רשות שתיבחר, בהתאם לקריטריונים, לקיים מספר ימי אימוץ בשנה ולפרסם האירועים בקרב הציבור באמצעים שונים, החל ממודעות בכלי התקשורת ועד לרשתות החברתיות כבר בתחילת 2019.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: shutterstock
כלבים חסרי בית
צילום: shutterstock
מומלצים