שתף קטע נבחר

"חבר'ה, תברחו": תיעוד רגעי הירי במועדון בקליפורניה

דאלאס נאפ עמד בצד רחבת הריקודים בעת שאיאן דייוויד לונג פתח באש ורצח 12 בני אדם. הוא הסתתר תוך כדי שהוא מתעד בטלפון הסלולרי את קולות הירי, ולאחר מכן החל לרוץ בניסיון להימלט. "הסתכלתי לו בעיניים בזמן שהוא רצח את החברים שלי", כתב באינסטגרם

 

 

צעיר ששהה אתמול (חמישי) במועדון הלילה "בורדר ליין בר אנד גריל" בעיר ת'אוזנד אוקס שבקליפורניה תיעד את רגעי הירי. הצעיר, דאלאס נאפ, עמד בצד רחבת הריקודים בעת שהרוצח, איאן דייוויד לונג, פתח באש. הוא תפס מחסה, ולאחר מכן החל לרוץ בניסיון להימלט מהמקום. קולות הירי והבריחה תועדו בטלפון הסלולרי שלו, והוא פרסם את הסרטון בחשבון האינסטגרם שלו. לאחר צרור היריות נשמע מישהו צועק "חבר'ה, תברחו, קדימה".

קליפורניה תיעוד ירי טבח מועדון בורדר ליין בר אנד גריל ()
"חבר'ה, תברחו". מתוך התיעוד של דאלאס נאפ

נאפ כתב בפוסט באינסטגרם: "הסתכלתי לו בעיניים בזמן שהוא רצח את החברים שלי. אני מקווה שהוא יירקב בגיהינום לנצח. הבחור שאתם רואים הוא הרצח וקולות הירי זה הוא יורה באנשים שמנסים לברוח דרך החלון".

 

12 בני אדם נרצחו בערב הסטודנטים שנערך במועדון. על פי המשטרה, לונג ככל הנראה התאבד ולא נורה על ידי הכוחות המיוחדים שפרצו למקום. עדי ראייה סיפרו כי הוא לבש בגדים שחורים וכיסה את פניו: "לפי הירי היה נדמה שהוא יודע מה הוא עושה".

 

 

פיגוע המוני ירי קליפורניה ארצות הברית (צילום: AP)
ניצולי הטבח במועדון(צילום: AP)

פיגוע המוני ירי קליפורניה ארצות הברית (צילום: AP)
(צילום: AP)

בתוך כך, העיתון "ניו יורק דיילי ניוז" הקדיש את השער היום לאירועי הירי הרבים בארה"ב. בכותרת נכתב: "307 אירועי ירי ב-311 ימים. האם זה אי פעם ייפסק?".

שער עיתון ניו יורק דיילי ניוז טבח ב ארה
שער ה"ניו יורק דיילי ניוז"

אתמול פרסמו הרשויות כי הרוצח הוא חייל משוחרר שפרץ אל המועדון עם אקדח אישי שהחזיק ברישיון. המשטרה הגיע לביתו בעיירה ניוברי פארק בניסיון למצוא רמזים אחר המניע לרצח. על פי ה"דיילי מייל", לונג שירת בחיל הנחתים האמריקני בין השנים 2013-2008, לחם באפגניסטן וזכה ל-10 עיטורים.

 

לונג התקבל ללימודי חינוך גופני באוניברסיטה ב-2013 אך פרש מלימודיו אחרי שלוש שנים. שותפו לדירה באותה תקופה תיאר אותו כ"מתבודד שרקד עם עצמו", אך הבהיר שמעולם לא היה אלים. שכניו של לונג סיפרו כי הוא סבל מהפרעת דחק פוסט-טראומטית.

 

המשטרה הוזעקה בחודש אפריל האחרון לבית הרוצח, שהתגורר עם אימו, לאחר שדווח על רעש חריג מהמקום. "אימו פחדה שהוא הולך לפגוע בעצמו, או אפילו במישהו אחר", אמרו השכנים. המשטרה הזעיקה למקום גורמים ממערכת בריאות הנפש שבדקו אותו וקבעו כי מוטב שלא לעצור אותו.

 

אחד ההרוגים הוא סמל רון הילוס, שוטר במחוז ונטורה בקליפורניה. השוטר נורה כמה פעמים על ידי הרוצח, ופונה במצב קשה לבית החולים המקומי - שם מת מפצעיו. שוטרים רבים ואזרחים עמדו בצדי הדרכים בקליפורניה, ליוו את ארונו של השוטר הנערץ והצדיעו לו. שיירת אופנועים משטרתית ליוותה את המכונית ובה הארון.

 

סמל אריק בושאו, חברו של רון עוד מימיו הראשונים במשטרה, אמר ל-CNN כי חברו "רון היה שוטר למופת. אני לא חושב שיש מעשה נעלה יותר ממה שהוא עשה. הוא קיבל החלטה להיכנס למועדון ולהציל חיים. זאת אבידה נוראית עבורנו". בושאו סיפר כי "המשטרה הייתה בדם של רון. היה לו חוש טבעי לרדיפה אחר פושעים, והוא עשה את זה בנחישות גדולה". חבר נוסף של רון סיפר כי הוא אהב לבלות עם בנו היחיד ונהג לצאת עמו לדוג. "הלב יוצא אל המשפחה של רון, קשה בכלל לתאר את מה שהם עוברים עכשיו".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים