שתף קטע נבחר

פיגוע באוסטרליה: צעק "אללה אכבר", הצית רכב ודקר 3 בני אדם

אדם נדקר למוות ושניים אחרים נפצעו מדקירות ברחוב ראשי במלבורן, העיר השנייה בגודלה באוסטרליה. לפני הדקירות ניסה המחבל הסומלי לפוצץ את רכבו, בהמשך נורה ונהרג. הפיגוע כולו תועד. דאעש לקחו אחריות

 

 

אדם אחד נדקר למוות ושני אחרים נפצעו בפיגוע דקירה הבוקר (יום שישי) במרכז מלבורן, העיר השנייה בגודלה באוסטרליה. מצבם הרפואי של הפצועים לא נמסר. בסרטונים ששודרו ברשתות הטלוויזיה המקומיות נראה גבר גבוה מנסה לדקור שוטרים, כשברקע מוטלים לפחות שני בני אדם שככל הנראה נדקרו קודם לכן, בנוסף לרכב בוער. ארגון "המדינה האיסלאמית" (דאעש) הודיע כי הוא עומד מאחורי הפיגוע.

 

על פי המידע שמסרה משטרת אוסטרליה בתום חקירה ראשונית, עולה כי המחבל, גבר ממוצא סומלי, הגיע לזירה כשברכבו מכלי גז - והצית אותו, ככל הנראה מתוך כוונה לפוצץ את הרכב. עדי ראיה שהתראיינו לאתר החדשות האוסטרלי "The Age" סיפרו כי הוא צעק "אללה אכבר" במהלך האירוע.

פיגוע במלבורן ()
תיעוד האירוע: מנסה לדקור שוטרים ונורה

פיגוע במלבורן ()

פיגוע במלבורן ()
רכב שהוצת לפני הדקירות

פיגוע במלבורן ()
הדוקר לאחר שנורה

פיגוע במלבורן (צילום: EPA)
זירת הפיגוע במלבורן(צילום: EPA)

פיגוע במלבורן (צילום: EPA)
(צילום: EPA)

האירוע התרחש ברחוב בורק שבמרכז מלבורן - רחוב הומה אדם שבו חנויות רבות. החשוד במעשה נורה ומת מפצעיו. נמסר כי כוחות המשטרה הוזעקו בתחילה לזירת הדקירות לאחר דיווח על רכב שהתפוצץ. מאות שוטרים הוזעקו לזירה.

 

שני עדי ראייה שהתראיינו לרשת "ABC אוסטרליה" דיווחו כי ראו את החשוד זורק פצצה לרכב, ולאחר מכן מנסה לתקוף שוטרים. רב-פקד דייוויד קלייטון ממשטרת ויקטוריה אמר בתחילה כי "בשלב זה נראה כי האירוע אינו קשור לטרור, אך נשמור על ראש פתוח בחקירת האירוע". עם זאת, בהמשך הודיעה המשטרה כי האירוע נחקר כאירוע טרור.

 

דניאל סלאמה השתתף בהכנת הידיעה
לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים