שתף קטע נבחר

פלסטיני חדר לנתיב העשרה, נבדק חשד כי שרף חממה

אירוע חריג בעוטף עזה: פלסטיני שעבר את גדר המערכת אחר הצהריים הצליח להגיע עד לחממות ביישוב שבמועצה האזורית חוף אשקלון. אחת מהן הוצתה. צה"ל: "ככל הנראה הוא זה שביצע את ההצתה. חקירתו נמשכת". נזק כבד נגרם למקום. הוא נלכד, אין נפגעים

 

 

פלסטיני שחצה אחר הצהריים (ו') את הגדר בצפון רצועת עזה הגיע עד לחממות בנתיב העשרה שבמועצה האזורית חוף אשקלון. חממה ביישוב הוצתה. תחילה אמרו בצה"ל כי האש פרצה כתוצאה מפצצת תאורה שהושלכה באזור במהלך החיפושים אחריו - אך בתום תחקיר ראשוני נמסר כי ככל הנראה הוא זה שאחראי להצתה. כוחות כיבוי הוזעקו והפלסטיני נתפס. אין נפגעים.

 

מצה"ל נמסר כי "לאחר תחקיר ראשוני של החשוד בשטח עולה כי ככל הנראה הוא זה שביצע את ההצתה באזור החממות. חקירתו נמשכת".  בתוך כך, נקבע מותו של פלסטיני שנפצע אנושות מאש צה"ל בעימותים על גדר המערכת קודם לכן.

פלסטיני חצה את הגבול והצית חממה ביישוב בעוטף עזה ()
החממה שהוצתה

פלסטיני חצה את הגבול והצית חממה ביישוב בעוטף עזה ()
החממה שהוצתה

פלסטיני חצה את הגבול והצית חממה ביישוב בעוטף עזה ()
החממה שהוצתה

האירוע מגיע על רקע העברת המשכורות לפקידי חמאס ברצועת עזה הבוקר והמגעים לרגיעה בין ישראל לחמאס.

 

השגריר הקטארי, מוחמד אל-עמאדי, אמר כי ארצו תמשיך להעביר את מענקי המשכורות והמשפחות הנזקקות למשך חצי שנה, בסך של 15 מיליון דולר בכל חודש. 10 מיליון דולר ינותבו לטובת אספקת הדלק לרצועת עזה. הוא הוסיף: "הגענו להסכמה עם ישראל על פתרון בעיית החשמל והנתיב הימי".

 

יודגש כי אל-עמאדי לא פירט מהן אותן הסכמות, אך עם זאת יש לציין כי ההתבטאות מהווה אינדיקציה לנכונות ישראלית להבנות רגיעה - למרות שמדובר ב"מסלול הקטארי", הנפרד מזה המצרי.

 

עוד הוסיף השגריר הקטארי, כי "האו"ם לא מעורב במענק הקטארי הנוכחי והוא בפיקוח מלא של הוועדה הקטארית".

 

מוקדם יותר, על רקע העברת כספי המשכורות לפקידי חמאס מקטאר, הותקפה אחר הצהריים שיירתו של אל-עמאדי, שהגיע לאחד ממוקדי ההפגנות ברצועת עזה, בידי קבוצת מפגינים סמוך לגדר שהשליכו לעברה חפצים ואבנים. באירוע לא דווח על נפגעים.

 

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים