שתף קטע נבחר

לא ייפגש עם פוטין: נתניהו ממריא לפריז

הצרפתים ביטלו את האפשרות לפגישות בשולי הטקסים לציון 100 שנה למלחמת העולם הראשונה, ונתניהו יחפש הזדמנות אחרת לדון עם נשיא רוסיה על המשך התיאום הצבאי בסוריה. בשני צפוי רה"מ להיפגש עם מקרון. שרת התרבות רגב תמלא את מקומו במהלך הנסיעה

ראש הממשלה בנימין נתניהו ימריא הלילה (שבת) לפריז כדי להשתתף בטקסים לציון 100 שנה לסיום מלחמת העולם הראשונה. באירועים צפויים להשתתף למעלה מ-70 מנהיגים מרחבי העולם, בהם נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, נשיא צרפת עמנואל מקרון ורבים נוספים. שרת התרבות מירי רגב תחליף את מקומו של נתניהו במהלך נסיעתו.

 

יום הולדת לראש הממשלה בנימין נתניהו (צילום: עמוס בן גרשום, לע
רה"מ נתניהו ורעייתו שרה(צילום: עמוס בן גרשום, לע"מ)

הטקס הרשמי ייערך מחר בשעה 09:00 בכיכר הקונקורד ובשער הניצחון בפריז. מאוחר יותר ישתתף נתניהו בארוחת צהריים משותפת לעשרות המנהיגים בארמון האליזה, ובמקביל תשתתף רעייתו שרה נתניהו בארוחה לבני ובנות הזוג של המנהיגים בארמון ורסאי, שם תארח אותם הגברת הראשונה של צרפת בריג'יט מקרון. נתניהו צפוי להיפגש עם הנשיא מקרון ביום שני בבוקר.

 

הנסיעה של נתניהו הייתה מוטלת בספק עד הרגע האחרון, מפני שהצרפתים הודיעו שלא יתקיימו פגישות צד בשולי הטקסים. נתניהו קיווה לשוחח עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין במהלך שהותו בצרפת ולדון עמו בהמשך התיאום הצבאי בעקבות כניסת מערכת הנ"מ S-300 בסוריה לפעילות מבצעית.

 

הרוסים התחמקו מהפגישה, בין השאר בשל כעסם עד כך שישראל שבה לתקוף בסוריה גם אחרי תקרית יירוט המטוס לפני כחודשיים.

הרוסים אמרו תחילה כי פוטין לא ייפגש עם אף מנהיג בפריז מלבד טראמפ, אך לא שללו אפשרות ל"פגישה בעמידה" עם נתניהו. אך כאמור, הצרפתים הודיעו שלא יאפשרו פגישות צד בילטרליות בשולי הוועידה.

 

גורמים מדיניים אמרו כי המגעים עם הרוסים נמשכים גם בלי ועידת פריז, והפגישה בין שני המנהיגים תיערך ככל הנראה במקום ובעיתוי אחר. בינתיים קיבל נתניהו אור ירוק לפגישה נפרדת עם הנשיא מקרון בתום הוועידה. בחודש שעבר דווח ב-ynet כי ראש המערך המדיני במשרד החוץ התריע שהנשיא מקרון עובד על יוזמת שלום משלו, אך הוא מחכה לראות מתי הממשל האמריקני יציג את "תוכנית המאה".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים