שתף קטע נבחר

"גם אני שונה מיוחד ושווה. בדיוק כמוך"

כרמית הובר, אמו של בארי בן השנתיים הסובל מאוטיזם, גילתה כי הופרד משאר ילדי גן הילדים והוחזק ב"עגלול", בנפרד מהפעילות השוטפת בגן. לקמפיין שיזמה הצטרפו כבר ידוענים וחברי כנסת, ודרכו היא מעוניינת לשנות את התפיסה שלנו כלפי האחר

לפני כשנתיים, הזדעזעה כרמית הובר לגלות, כי בנה בארי בן השנתיים, הסובל מאוטיזם, מופרד משאר ילדי גן הילדים ומוחזק ב"עגלול" מן כלוב על גלגלים שאינו מאפשר לו להיות חלק מהפעילות בגן.

 

"הוא אמור היה להיות משולב עם שאר הילדים, הייתה לו סייעת, והיא התקשרה אלי בבכי וסיפרה לי שלא מרשים לה להוציא אותו מה'כלוב'", נזכרת הובר. "ככה היא כינתה את העגלול המסורג. פנינו, יחד עם הנציבות לנגישות, לישוב שבו התגוררנו באותה תקופה, ואמרו לנו שמדובר בגן פרטי ולאיש אין רשות להתערב במה שנעשה בו".

 

ילד אוטיסט ליד שלט
בארי הובר מחזיק שלט עם תמונתו בעגלול וכותרת הקמפיין: "גם אני שווה ומיוחד. בדיוק כמוך"

 

בני המשפחה נאלצו מאז לעזוב את הישוב, והנציבות לשוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות מנהלת הליך משפטי נגדו. בארי משולב היום בגן בכרמיאל, אולם תחושת העוול והניסיון לשנות את התפיסה, לא עזבו את כרמית. במהלך השנים היא סייעה להורים אחרים לילדים הסובלים מבעיות שונות, ולא מתקבלים כשווים, אולם לאחרונה, עוררו אותה תוצאות של סקר בדבר שילוב ילדים בעלי מוגבלויות.

 

 ח
ח"כ יפעת שאשא ביטון עם שלט הקמפיין. כל התמונות יוצגו בתערוכה שיוזמת הובר

"שנתיים שאני הולכת לישון עם תמונת בני אוחז בסורגי ה'כלוב' שבו שהה מופרד מייתר חבריו, בשנתיים הללו נאבקתי נגד אפליה, עד פרסום תוצאות הסקר של רשת המתנ"סים. הסקר מצביע על כך ש-90% אחוזים מההורים לא רוצים את בארי וחבריו עם ילדיהם בגן.

 

"זה היה השלב שבו המסע שלי שינה כיוון. אני פועלת כעת ליצור תודעה והסברה שבארי וחבריו הם בסך הכל ילדים, כמו כל ילד, הם לא חולים ולא מדבקים. נהפוך הוא, הם תוספת מבורכת לחברה, וכל מה שהם מבקשים הוא שתאהבו אותם ותכבדו את קיומם. הם לא בחרו להיות ילדים עם אוטיזם או עם נכות, אבל הם כאן".

 

הדס שטייף עם שלט
הדס שטייף עם שלט הקמפיין

 

כרמית פתחה בשבועות האחרונים בקמפיין תחת הכותרת Me too, שונה, מיוחד ושווה. היא פנתה לח"כים, אישי ציבור, זמרים, שחקנים ודוגמנים, וביקשה מהם להצטלם עם תמונתו של בארי ועם כותרת הקמפיין. בהמשך, תתקיים תערוכה עם התוצרים.

 

בתקווה שיגדל כאן דור אחר

"הקמפיין והתערוכה עליה אני עמלה בשבועות האחרונים, הם תוצר של אהבה לכל ילד ואמירה ברורה שכל הילדים שווים, וכל אחד גם שונה ומיוחד. גייסתי חברי כנסת, בני נוער, ואנשים רבים בארץ ובחו"ל שמצטלמים עם כרזת הקמפיין. אני מרצה לתיכוניסטים על אירוע האפליה של בארי שלי, בתקווה שיגדל כאן דור אחר שיקבל את כולנו כשווים", אמרה.

 

ח
ח"כ איציק שמולי מחזיק בשלט הקמפיין

 

בין הח"כים שכבר משתתפים בקמפיין יפעת שאשא ביטון, סתיו שפיר ואיציק שמולי. לאחרונה הצטלם עם הכרזה גם ח"כ יעקב מרגי שהסביר על הקמפיין בוועדת החינוך של הכנסת. משתתפים נוספים הגיעו מרחבי העולם בהם ראש הקהילה היהודית בלוס אנג'לס ובנו, שהיה יועצם של קלינטון ואובמה וכיום הוא יועץ בקונגרס.

 

"פניתי להרבה ידוענים משום שחשוב להגביר את המודעות", אומרת הובר. "החל מנשיא המדינה שאנשיו התרגשו מאוד מהפרויקט, ועוד רבים אחרים. אני לא מתכוונת לוותר לאף אחד".

 

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
"ליצור תודעה והסברה שבארי וחבריו הם בסך הכל ילדים, כמו כל ילד"
רוח טובה
יד שרה
כיתבו לנו
מומלצים