שתף קטע נבחר

לוס אנג'לס: נעצר חשוד בתלישת פאות של חרדיות

המשטרה המקומית חוקרת גבר בעקבות תלונות של נשים יהודיות בצפון הוליווד. "צרחתי והרגשתי מושפלת. זה עלול להפוך למשהו גרוע יותר", אמרה אחת מהן. המשטרה: פעל על רקע אנטישמי, מאמינים שהיו מקרים נוספים

 

 

עוד גילוי אנטישמיות בארה"ב: משטרת לוס אנג'לס הודיעה כי עצרה לאחרונה גבר בחשד שתלש פאות של שלוש נשים חרדיות בשכונת צפון הוליווד. על פי המשטרה, החשוד לא משתף פעולה, אבל הרקע למעשים הוא אנטישמי. הוא נעצר בעזרת הציבור לאחר שהמשטרה פרסמה תמונה שלו מזירת אחד האירועים. למרות זאת, שמו נאסר לפרסום בשלב זה.

 

 

שני המקרים הראשונים התבצעו ביום כיפור האחרון. הקורבן הראשון הייתה בת 80 שהלכה לבדה סמוך לצומת השדרות בל-אייר וברבנק. לדברי האישה, היא הבחינה בגבר בשנות ה-20 או ה-30 לחייו שעוקב אחריה. כאשר הגיעה לשדרת צ'נדלר הוא ניגש אליה, תלש לה את הפאה, חייך בלי להגיד דבר, החזיר אותה לידיה ונמלט מהמקום. האירוע השני התרחש בהמשך אותו יום, באותו אזור: החשוד ניגש לבת 36 וביצע את המעשה בדפוס דומה.  

משטרת לוס אנג'לס עצרה חשוד בתלישת פאות של נשים חרדיות ממניעים אנטישמיים ()
החשוד במצלמת האבטחה
 

משטרת לוס אנג'לס עצרה חשוד בתלישת פאות של נשים חרדיות ממניעים אנטישמיים ()
החשוד במצלמת האבטחה

משטרת לוס אנג'לס עצרה חשוד בתלישת פאות של נשים חרדיות ממניעים אנטישמיים ()
פרסום התמונות על ידי משטרת לוס אנג'לס
 

כחודש ימים לאחר מכן, באותו אזור, ניגש החשוד אל בת 58 שהעמיסה ציוד למכוניתה, משך לה את הפאה ואמר "אני מצטער". הוא זרק עליה את הפאה ונמלט.

 

אחת הקורבנות התראיינה לערוץ חדשות מקומי בעילום שם, ואמרה: "פתאום הרגשתי מישהו צמוד אליי מאחורה. הסתובבתי והוא משך לי את הפאה. צרחתי והרגשתי מושפלת". היא הוסיפה כי בעקבות המקרים תושבי השכונה אינם מרגישים בטוחים: "אנחנו לא רוצים ללכת לבד. עכשיו זה פאות אבל אני לא יודעת מתי זה עלול להפוך למשהו גרוע יותר".

 

המשטרה סבורה כי החשוד פעל ממניע אנטישמי, מאחר ששלוש הקרובנות משתייכות לקהילה היהודית אורתודוקסית ולובשות כיסוי ראש. עוד דווח כי במשטרה מאמינים שהתרחשו מקרים דומים נוספים.

 

האירוע מצטרף לכמה מקרים נוספים שכוונו כנגד מטרות יהודיות בדרום קליפורניה, לרבות כתובת נאצה שהתגלתה על בית כנסת במחוז אורנג’ בשבוע שעבר.

 

בדיון שהתקיים בכנסת בתחילת השנה, נחשפו נתונים של "הליגה נגד השמצה" שלפיהם בין 1 בינואר ל-30 בספטמבר 2017 אירעו 1,299 תקריות אנטישמיות ברחבי ארה"ב. מדובר בעלייה דרמטית של קרוב ל-70% באירועים האנטישמיים במדינה בהשוואה לשנה שקדמה לה, ואלה כוללים התקפות פיזיות, השחתת רכוש וכן מתקפות על מוסדות יהודיים.

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים