שתף קטע נבחר

צילום: הרצל יוסף

למד בחיפה, לא סיפר דבר על שירותו ותכנן קריירה שנייה | פרטים על סא"ל מ' שנהרג בעזה

ביישוב שבו התגורר קצין צה"ל שנהרג בפעולה שהשתבשה ברצועת עזה סיפרו על האובדן: "רק ידענו שהוא בתפקיד בכיר, הוא היה מקור גאווה ליישוב גם מבחינה צבאית וגם חברתית". קרובי הקצין שנפצע בינוני בבית החולים סורוקה: "אנחנו מחזיקים לו אצבעות ומקווים שישתפר מצבו"

 

 

קרובים וחברים של משפחתו של סגן-אלוף מ' שנהרג אמש בפעולת צה"ל שהסתבכה ברצועת עזה מספרים על דמות שהייתה מקור לגאווה והשראה. "המשפחה לא ידעה מה הוא עושה, רק ידעו שהוא בתפקיד בכיר", סיפר ל-ynet ח', קרוב משפחתו של סא"ל מ'. הוא הוסיף: "הוא אמר שבעוד כמה חודשים הוא רוצה להשתחרר מהצבא ולהתחיל קריירה שנייה. לא סיפר בדיוק מה. הוא יכול, הוא בן אדם עם ראש על הכתפיים. הוא היה מקור לגאווה לכולנו, גם מבחינת הקריירה הצבאית שלו וגם מבחינה חברתית. מותו הוא אובדן ומכה קשה לכואבת לכולנו. לא רק למשפחה אלא לכל היישוב".

שרידי רכב פעילות עזה מסוק פינוי שנחת בבית החולים סורוקה בעקבות תקיפת צה
פינוי הנפגעים לצד שרידי הרכב שבו נסע הכוח והושמד לאחר החילוץ(צילום: הרצל יוסף, רויטרס)
 

התקרית בעזה - כתבות נוספות:

  

ח' סיפר שסא"ל מ' עזב את היישוב בכיתה ח' כדי ללמוד בבית ספר בחיפה ומאז נשאר בצבא: "אני חושב שהוא היה הראשון מהיישוב ללמוד בחיפה. הוא היה פעיל מאוד חברתית ותרם הרבה, עזר להרבה אנשים. יש לו אישה ושני ילדים, משפחה לתפארת. אשתו עובדת בתחום הרפואה, עוזרת לילדים".

 

סא"ל מ' (41), שנפל בפעולה, הותיר במותו אישה ושני ילדים. הוא יובא למנוחות ב-15:00 בצהריים ביישובו. את הממשלה ייצג בהלוויה השר איוב קרא. ראש הממשלה בנימין נתניהו קיצר את ביקורו בפריז ושב הבוקר לישראל. עם שובו פרסם הודעת תנחומים: "אני מרכין את ראשי בנפול סגן אלוף מ' ז"ל, לוחם מהולל שנפל הלילה בפעולת צה"ל ברצועת עזה. יבוא יום ומלוא גבורתו יסופר. אזרחי ישראל חבים לו חוב עצום. כוחותינו פעלו הלילה בגבורה ובאומץ לב. אני מצדיע לסא"ל מ', למשפחתו ולחבריו לנשק. יהי זכרו ברוך".

אביגדור ליברמן, עופר וינטר וגדי איזנקוט (צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון)
שר הביטחון ליברמן והרמטכ"ל איזנקוט אתמול בקריה(צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון)
 

 

תושב היישוב שבו מתגורר סא"ל מ' אמר ל-ynet כי "הוא היה אדם צנוע מאוד שלא אהב להתרברב, ממקימי פרויקט 'אחריי' (עמותה חינוכית חברתית) ביישוב שעשה הרבה למען החברה. הוא בן למשפחה טובה ואיכותית, מטובי הבנים ביישוב. כל היישוב בהלם. ידענו שהוא קצין, אבל אף אחד לא ידע איפה שירת, או שהיה סגן אלוף". קרוב משפחתו מירר בבכי ואמר כי "כולם אהבו אותו. הוא אדם שהיה אהוב על כולם". הקצין הוא המפקד הבכיר ביותר שנהרג ברצועת עזה מאז מבצע צוק איתן ב-2014.

 

בבית החולים סורוקה מאושפז הקצין שנפצע בתקרית. מצבו מוגדר בינוני ויציב. אחיו אמר בכניסה למחלקת טיפול נמרץ: "אנחנו מתפללים לשלומו. קיבלנו את ההודעה בלילה ומיד הגענו לבית החולים. אנחנו מחזיקים לו אצבעות ומקווים שישתפר מצבו. לא נוכל לומר מעבר לזה".

 

 

מוקדם יותר אמר דובר צה"ל רונן מנליס באולפן ynet: "מי שמפרסם פרטים על סגן-אלוף מ' מעבר לאלה שאנחנו פרסמנו פוגע בביטחון המדינה. מדובר במידע שידוע למתי מעט. אני מבין שתקשורת זה חשוב. זו העבודה שלכם. גם דברור זה חשוב, וזו העבודה שלי. אבל עשייה מבצעית היא הראשונה והמובילה. ביטחון הכוח, ההבנה המודיעינית, ההבנה של מה הצד השני מבין, ההבנה של איך נערכים - חשובה יותר מכל דבר אחר. בשנייה שהמסוק יצא משטח רצועת עזה דיווחנו לכל ראשי היישובים בעוטף על הסיטואציה המבצעית שאנחנו נמצאים בה.

 

"אני מציע לכולם לצאת מנקודת הנחה שמופעל שיקול דעת רב במה אנחנו אומרים ומתי. שיקול דעת לפחות כמו של כל אחד מהצייצנים בטוויטר על כמה זמן לוקח לנו להוציא הודעה. אני מתחייב שההודעות שלי אמינות, נבדקות ומועברות בזמן הרלוונטי לציבור, מתוך ראייה מבצעית בלבד".

 

- תמונות של סגן אלוף מ' עם ילדיו מופצות ברשתות ישראליות. חמאס כבר עושה מזה מטעמים במובן הכי גרוע שאפשר לחשוב עליו, כולל הסתה נגד המשפחה.

"סגן אלוף מ' הוא גיבור אמיתי ואנחנו הפעלנו חשיבה רבה במהלך הלילה והבוקר על איזה פרטים אנחנו מפרסמים עליו ועל הפצוע ועל שאר הכוחות. לצערי יש ברשת תופעה רחבה של פרסום מידע לא מוסמך של אנשים לא מוסמכים, שגורם לצד השני להבין פרטים שהוא לא צריך להבין אותם בכלל, בוודאי לא בשלב הזה. אין לי אלא להצר על זה. אנחנו עושים כל מה שאנחנו יכולים כדי לפעול מול זה, גם עם הצנזורית הראשית וגם עם גורמים נוספים. לצערי זה קורה גם על ידי גורמים מוסמכים".

 

- זה פוגע בביטחון המדינה כשחבר כנסת או מישהו באופן כללי מפרסם תמונה כזו?

"בראיית צה"ל וגורמי אגף המודיעין, כל פרט שפורסם על סגן אלוף מ' מעבר ל'סגן אלוף מ'' פוגע בניסיון שלנו לטפל באירוע הזה".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: רויטרס
שרידי הרכב של כוח צה"ל בעזה
צילום: רויטרס
מומלצים