שתף קטע נבחר

אסטון מרטין מצטרפת לחגיגה עם רכב פנאי חדש

אחרי שמרבית מתחרותיה כבר משווקת רכבי פנאי, גם אסטון מרטין מצטרפת לקטגוריה עם ה-DBX. הוא יחשף רשמית בעוד מספר חודשים וצפוי להכפיל את מכירות החברה

אסטון מרטין משחררת תמונות ופרטים ראשונים על ה-DBX, רכב פנאי ראשון ליצרנית מכוניות הספורט הבריטית. השקה הרשמית צפויה ברבעון השלישי של 2019 ולדברי אוטודיל, יבואנית אסטון מרטין, הגעתו ארצה מתוכננת לסוף שנה הבאה או בתחילת 2020.

 

 

ה-DBX ייוצר במפעל חדש שהוקם על שרידי בסיס צבאי של חיל האוויר המלכותי בסנט אטאן שבווילס, והוא יתמודד מול בנטלי בנטיאגה ולמבורגיני אורוס. במקביל הוא צפוי להכפיל את מכירות החברה שעמדו ב-2017 על קצת יותר מ-5,000 יחידות.

 

אסטון מרטין DBX ()
אסטון מרטין DBX

 

מהתמונות שנחשפו, עדיין תחת מדבקות הסוואה, אפשר להבחין בחזית דומה לואנטאז' עם יחידות תאורה קטנות וצרות וסבכה ענקית בעיצוב המסורתי של אסטון מרטין. בפרופיל ניתן לזהות ידיות פתיחת דלתות מוסלקות, חישוקי ענק בגודל "22 ודלת תא מטען משתפלת בחדות וכוללת מסיט אוויר מסיבי ליצירת מראה דמוי קופה.


אסטון מרטין DBX ()
אסטון מרטין DBX

 

אסטון מרטין לא פרסמה פרטים טכניים, אבל ניתן לשער שיחידות ההנעה יהיו V8 בנפח 4.0 ליטר שיגיע מחטיבת AMG של מרצדס ו-V12 בנפח 5.2 ליטר מפיתוח עצמי. טווח ההספקים המשוער יעמוד על 500 כ"ס בגרסאות הבסיס ועד 700 כ"ס בגרסת הקצה, בשידוך לתיבת 8 הילוכים אוטומטית והנעה כפולה קבועה שתוצע לראשונה ביצרנית. עוד ניתן לציין שהצמיגים יהיו תוצרת פירלי מסדרת P-זירו ומערכת המיתלים תיתמך על ידי בולמי זעזועים אדפטיביים של בילשטיין.

 

אסטון מרטין DBX ()
אסטון מרטין DBX

 

ניסוי הנהיגה הראשון בוצע בקטע הדירוג של ראלי ווילס המפורסם, כשמאחורי ההגה המהנדס הראשי של אסטון מרטין שערק אליה מלוטוס, מאט בקר. הוא אמר כי "כבר פיתחנו סימולטור לניסויי מעבדה של ה-DBX, שאפשר לנו התקדמות גדולה לפני האב טיפוס הפיזי. ובכל זאת תמיד מדובר ביום גדול כאשר אתה נוהג את הקילומטרים הראשונים במכונית הממשית. בתור מהנדס זה מרגש לקבל את התחושות מהמכונית שיצרת ואני שמח על כך שיש תאימות גבוה בין תוצאות הסימולטור למבחנים הראשונים".


אסטון מרטין DBX ()
אסטון מרטין DBX

 

בקר הוסיף כי "ה-DBX הוא רכב שונה מכל מה שאסטון מרטין ייצרה ב-105 השנים האחרונות, אבל אנחנו נבחן אותו בכל תוואי דרך ואקלים אפשרי, כדי להבטיח שהוא יציע חווית נהיגה שראויה לשאת את סמל הכנפיים בחזית".

הכותב חבר מערכת iCar

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים