שתף קטע נבחר

מזרקים וטייזר: ציוד מחסלי חשוקג'י נחשף בשיקוף

עיתון טורקי חשף תמונות מנמל התעופה באיסטנבול, שבהן נראה הציוד המחשיד שהעבירו מחסלי העיתונאי במזוודות מריאד

העיתון הטורקי "דיילי סבאח" חשף תמונות ממכשיר שיקוף בנמל התעופה באיסטנבול, שבהן נראה לכאורה ציוד-המומחים ששימש את המתנקשים הסעודים לחיסולו של העיתונאי מתנגד המשטר ג'מאל חשוקג'י בקונסוליה הסעודית בחודש שעבר, פרשה שהסעירה את העולם ויצרה משבר בין ריאד לבעלות בריתה במערב.

 

עוד סיפורים מהעולם בעמוד הפייסבוק של דסק החוץ

טורקיה סעודיה ג'מאל חשוקג'י מזוודות כלים ל חיסול מכשיר שיקוף ()
מימין לשמאל: מכשיר רדיו, מזרקים, מספריים, טייזר ואקדח סיכות

מוחמד בן סלמאן וג'מאל חשוגי (צילום: EPA, AFP)
מימין: העיתונאי ג'מאל חשוקג'י. משמאל: יורש העצר בן סלמאן(צילום: EPA, AFP)

בתמונות ממכשיר השיקוף נראים לכאורה מזרקים, מספריים, אקדחי סיכות, סכין מנתחים, דפיברילטורים, משדר המשבש אותות אלקטרוניים ואקדח טייזר. "דיילי סבאח" הוא עיתון המקורב לממשלת טורקיה, ונראה שמאז פרוץ הפרשה השתמשו בו הרשויות הטורקיות כדי לחשוף לעולם שלא בערוץ רשמי עוד ועוד פרטים על החיסול הסעודי.

 

השבוע הודיע נשיא טורקיה רג'פ טאיפ ארדואן כי ארצו שיתפה כמה מדינות בקלטת השמע שבה מתועד רצח חשוקג'י – הקלטה שעד עתה לא ברור כיצד השיגו הטורקים. בין השאר הועלתה האפשרות שהיא תועדה בשעון החכם שענד העיתונאי שחוסל.

 

ג'מאל חשוקג'י סעודיה טורקיה ארה

השבוע דיווח העיתון "ניו יורק טיימס" כי אנשים ששמעו את ההקלטה סיפרו שזמן קצר אחרי שחשוקג'י נרצח נשמע אחד מחברי חוליית החיסול – לפי הערכות מאהר עבד אל-עזיז מוטרב, מקורבו של יורש העצר הסעודי מוחמד בן סלמאן – אומר לבכיר כלשהו בטלפון "תגיד לבוס שלך". לפי העיתון, בכירי מודיעין טורקים אמרו לגורמים אמריקניים רשמיים שלהערכתם השיחה הזו הייתה בין מוטרב לבין אחד מעוזריו של יורש העצר.

 

אלא שבלילה האחרון אמר ג'ון בולטון, היועץ לביטחון לאומי של נשיא ארה"ב דונלד טראמפ, כי אנשים שהקשיבו להקלטה אינם סבורים שהיא קושרת את הנסיך בן סלמאן לרצח. "זו לא המסקנה שאליה הגיעו האנשים ששמעו את ההקלטה", אמר בולטון במהלך ביקור בסינגפור. הוא הודה כי לא האזין להקלטה בעצמו.

 

גופתו של חשוקג'י טרם נמצאה, וסעודיה לא נעתרה לדרישת טורקיה שתחשוף בפניה היכן נמצאת הגופה. ריאד הסכימה רק לומר שהמחסלים מסרו אותה למשתף פעולה טורקי מקומי כדי שזה ייפטר ממנה. גם את זהותו לא הסכימו הסעודים לחשוף. לפי דיווחים, בטורקיה חושדים שגופתו של חשוקג'י מוססה בחומצה.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
טורקיה סעודיה ג'מאל חשוקג'י מזוודות כלים ל חיסול מכשיר שיקוף
מומלצים