שתף קטע נבחר

עמיר פלג

ששש... זהבי נח / פלג בחמישי

קפטן הנבחרת לשעבר היה חייב להודיע שהוא לא מוכן לקבל חדר לבד, כשחבריו ישנים בזוגות. וגם: קומבינת מימון, האישה והכסף

 

התשוש

ערן זהבי ועוד 23

"בלילה ההוא נדדה שנת המלך", מסופר במגילת אסתר על הרגעים בהם החל הנס של העם היהודי - וגדולי הפוסקים חלוקים: האם הכוונה לאחשוורוש או למלך היושב במרומים. במקרה של נבחרת ישראל, אין שאלה בכלל.

 

כאשר התכנסו השבוע השחקנים במלון בהרצליה, הם נשלחו כמו תמיד לחדרים זוגיים, ורק ערן זהבי קיבל חדר משלו. לא נמסר אם היה זה סתם חדר או סוויטה מלכותית, כיאה למעמדו, ושניים סינים עם כינור גדול שעזרו לו להרגיש בבית ולהירדם בקלות. חשוב להזכיר: אין מדובר בכוכב העל של נבחרת ארגנטינה או פורטוגל, אלא בחלוץ גוואנגז'ו R&F מתחתית הליגה הסינית, שעדיין לא הותיר רישומו במדים הלאומיים.

 

זהבי (איור: אופיר בגון)
אל תפריעו לו. זהבי(איור: אופיר בגון)

 

של מי הייתה היוזמה לפנק־לפנק, והאם בהתאחדות חששו מעוד התפרצות זעם דוגמת זריקת סרט הקפטן? בנבחרת הסבירו כי הצורך נובע מטיסותיו הארוכות מהמזרח הרחוק ומבקשת הצוות המקצועי "לאפשר לו מנוחה לקראת המשחקים מול גואטמלה וסקוטלנד". כאן בדיוק היה חייב זהבי העייף לומר להם: תנוח דעתכם, לא מגיע לי יחס מיוחד.

 

בלי קשר לעובדה שהליגה בסין הסתיימה כבר ביום ראשון, ומשחק הידידות מול גואטמלה הוא הזדמנות מצוינת לתת לסופרמן לנוח. למרות שלפי הפרסום הוא לא נח לרגע. שלשום אפילו נחשף שכמו כל החלוצים שבנו את המדינה, זהבי רכש קרקע למגורים בסביון תמורת 6.2 מיליון שקל. על עסקאות כאלה צריך לישון טוב־טוב.

 

ערן זהבי באימון (צילום: ראובן שוורץ)
זהבי. היה חייב לסרב לחדר פרטי(צילום: ראובן שוורץ)

 

אבל עכשיו כבר מאוחר לתקן, וחייבים להמשיך לעשות ה־כל כדי שהמאסטרו יישאר רגוע. כמו למשל רום סרוויס כשיתר השחקנים יהיו בחדר האוכל הרועש, וטוק-טוק קטן כזה שמוריד פצועים מהדשא על גבי אלונקה, כדי שיוכל לנמנם קצת בדרך מחדר ההלבשה לאימון. תודה בשם כל תושבי המדינה, ובמיוחד מאלה שאף פעם לא יכולים לישון בשקט.

 

השערורייה

זוארץ, מימון, הקומבינה והנשים

בתחילת יולי, כשנפסלה מועמדותו של משה זוארץ לראשות ההתאחדות והמאכערים ממרכז הפועל ומהפועל מרמורק דאגו לפסול את המועמד ערן פרלמן בעזרת "קולות כפולים", נותר במרוץ רק מתמודד אחד - העסקן המפוקפק שמעון מימון. אלא שאז קרה דבר מדהים: דווקא מימון, שדרכו לכס היו"ר הייתה סלולה, הוביל לביטול סעיף הזיקה בתקנון, כדי שזוארץ יוכל "להתמודד" מולו וכמובן לנצחו. זה השתלם לו.

 

בישיבת ההנהלה הראשונה שלו, כך פורסם, "הציג זוארץ את מימון כיד ימינו וכאיש למשימות מיוחדות". בהחלט הגיוני לאור המשימה המיוחדת שביצע בתרגיל המסריח הנ"ל. מימון גם מונה ליו"ר הוועדה "לבדיקת מצב הליגות החובבניות", וליו"ר ועדת הנשים. וכך, ביום שבו מונתה אישה למנכ"ל הפרמייר-ליג במולדת הכדורגל, הוכתר סחבק ליו"ר ועדת הנשים במולדת הפרטאץ'.

 

שינו זוארץ יו
זוארץ. "יצא גבר"(צילום: עוז מועלם)
 

 

ההחלטה האחרונה שערורייתית במיוחד, כי אחד מתנאי הסף ל"תקציב אתנה" שמקבלת ההתאחדות הוא שבראש ועדת הנשים תעמוד אישה. משהו בסדר גודל של כ-800 אלף שקל בשנה. המידע הזה הועבר לראשי ההתאחדות, אבל עם כל הכבוד לכסף ולנשים, זוארץ “יצא גבר” ותיגמל חבר מהקומבינה.

 

תגובת ההתאחדות: "שמעון מימון הוא ממקימי כדורגל הנשים בארץ, שמשקיע מזמנו וממרצו לקידום הענף, אדם ראוי ומתאים לעמוד בראש ועדת נשים. תקנון ההתאחדות אינו מחייב מינוי אישה בראש ועדה כלשהי. עם זאת, ככל שקיימות אמות מידה מחייבות בנושא, ההתאחדות תפעל בהתאם. הוועדה השנייה בראשה עומד מימון הינה ועדת אד-הוק, ולאחר שתגיש את המלצותיה תסיים את תפקידה".

 

האם הם באמת יפעלו בהתאם וימנו אישה, או יעדיפו לשמור על מימון ולהפסיד ממון? נחיה ונראה. בינתיים בואו נתמקד בגיבור הפרשה. בישיבת ההנהלה השבוע תיפקד זוארץ גם כמחנכת כיתה א', ואמר לנוכחים: "בבית הזה לא מרימים קול, לא מנבלים את הפה ושומרים על תרבות דיון". סיבה טובה להרחיב קצת על החבר שמעון מימון. ב-1994, למשל, כשהיה מנהל מכבי לזרוס חולון, הוא הועמד לדין אחרי שכינה את השופט שבתאי נחמיאס "אפס, ליצן, אבא של הזבלים". זה לא קרה בפורים.

 

שנה אחר כך התעמת מימון באמצע רחוב בחולון עם יו"ר צפרירים שטרן חלובה, עוד צדיק שהפך לבכיר בהתאחדות. עדי ראייה סיפרו כי השניים החליפו מהלומות, חלובה נפגע בצווארו, ולמימון נקרעה החולצה. ב-2003 השמיע יו"ר ועדת הנוער בהתאחדות, נתן סלובטיק, הודעה שהשאיר לו מימון במשיבון, עם איומים כמו: "אתה משחק באש, שאני לא אוציא לך את הראש מהמקום, אל תתעסק איתי."

 

חלובה. צדיק שהפך לבכיר בהתאחדות (צילום: ראובן שוורץ) (צילום: ראובן שוורץ)
חלובה. צדיק שהפך לבכיר בהתאחדות(צילום: ראובן שוורץ)

 

ב-2005 היו מימון ושותפו לדרך, חנן עדני ממרמורק, מעורבים בעימות רווי גידופים עם ויקטור יונה מהפועל ירושלים באסיפה הכללית של ההתאחדות, וכוחות יס"מ הוזעקו להרגיע את הרוחות. "מי אתה שתאיים עליי, אה?", אמר מימון, ויונה הגיב: "יא אפס, סתום ת'פה יא זבל."

 

בקיץ האחרון, כשאלונה ברקת ביקשה מאותו מימון להפסיק להפריע ליועץ המשפטי של ההתאחדות, שהסביר לחברים את הסכנה שבביטול סעיף הזיקה, הצעקן מחולון גער בה: "את אל תתערבי!". לזכות הבעלים של באר־שבע ייאמר שהיא לא ענתה לו: שתוק, יא זבל. כזה הוא יד ימינו של יו"ר ההתאחדות החדש, שהעביר מצידו השבוע מסר חד וברור: אם אשכחך קומבינת הזיקה תשכח ימיני.

 

המעגל

הוכנבוים מחלל שבת, בקטנה

משחק הליגה הלאומית בין הפועל מרמורק להפועל נצרת־עילית ביום שישי האחרון הסתיים בשעה 16.58 בדיוק. השבת במגרש ברמלה נכנסה ב־16.25. זאת אומרת שהמאמן הצדיק ושומר השבת, ירון הוכנבוים, עבד יותר מחצי שעה בעיצומו של היום הקדוש. מהראיון שאליו הוא מחויב להגיע בסיום המשחק הוכנבוים חמק, כי כשמדובר בהוראות של המינהלת אין לו אלוהים.

 

גם שוערו האדוק אבי איבגי המשיך, ואפילו קיבל צהוב בשבת. בכך הוסיף איבגי לעבירה של בין אדם למקום עבירה שבין אדם לחברו. כלומר, לפי התורה הגיע לו צהוב שני ואדום.

 

חילל שבת בקטנה. הוכנבוים (צילום: אביהו שפירא) (צילום: אביהו שפירא)
חילל שבת בקטנה. הוכנבוים(צילום: אביהו שפירא)

 

המתחשב

חולדאי מצ'פר את עוטף עזה

"לא ניכנע לטרור". את ההודעה הדרמטית הזו לא העבירה דוברות עיריית ת"א אחרי פיצוץ מכונית התופת בדרום ת"א על רקע סכסוך בעולם התחתון, אלא קצת לפני הפסקת האש בדרום הארץ.

 

"הוחלט לקיים את 'מרוץ הלילה' כאירוע הזדהות עם תושבי הדרום ועוטף עזה", נאמר בהודעה המרגשת. "ראש העירייה קיים סבב שיחות עם ראשי רשויות מהאזור, שסברו כי יש לקיים את המרוץ ולא להיכנע לטרור".

 

ואז באה הפואנטה האצילית: "לנוכח האירועים ולאות הזדהות, לא תתקיים המסיבה שתוכננה בסוף המרוץ. תושבי הדרום והעוטף יוכלו להשתתף במרוץ ללא עלות"... וואוווו!!!

 

אפשר להתווכח על עצם קיום המרוץ, והאם ראש העירייה הנדיב לא נכנע לטרור או כן נכנע לספונסרים - ביניהם רשת מרכולים גדולה, חברת שעונים אמריקאית, קפה טורקי, בירה דנית ומים מהגולן. אבל איזו גדלות נפש וכמה כיף לתושבי העוטף!

 

ראש העיר הנבחר, רון חולדאי (צילום: ראובן שוורץ)
חולדאי. תודה על שום דבר(צילום: ראובן שוורץ)

 

חולדאי, מומחה ידוע לחסימת עורקים, התנדב לסייע לאנשים תחת אש ולאפשר

להם לרוץ ללא עלות (של מאה ומשהו שקל). מה מקבלים בשביל העלות הזו? ערכה שמכילה חולצת מרוץ מנדפת זיעה, מספר חזה ושבב מדידה מקצועי. אגב, לנרשמים שכן שילמו הובטח "הפנינג זינוק וסיום - כולל הפעלות אקטיביות ומסיבת סיום"... מעניין אם העירייה תחזיר להם כסף על ביטול החפלה.

 

אבל למה להתעסק בזוטות? תושבי הדרום ודאי לא ישכחו את המחווה הנדירה של חולדאי, שאמנם לא הציע להם מחסה ללא עלות עד שיושג שקט, אך העניק להם ערכת ריצה במתנה. בזכותו, בסבב הלחימה הבא הם יוכלו לרוץ למקלטים בחולצה מנדפת זיעה ולבדוק בשבב המדידה כמה זמן זה לקח.

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים