שתף קטע נבחר

שיתופי פעולה חדשים לטכניון ולאוניברסיטת תל-אביב

חדשות האקדמיה: הטכניון הודיע על הצטרפותו לרשת האוניברסיטאות היוקרתית יורוטק ואילו אוניברסיטת תל אביב חתמה על הסכם חדש לשיתוף פעולה בתחום הננוטכנולוגיה עם אוניברסיטת נורת'ווסטרן שבאילינוי

אוניברסיטת תל אביב חתמה על הסכם חדש לשיתוף פעולה בתחום הננוטכנולוגיה עם אוניברסיטת נורת'ווסטרן שבמדינת אילינוי בארצות הברית. ההסכם, שהתאפשר בזכות תרומה של ידיד האוניברסיטה איש העסקים רומן אברמוביץ', מעניק תנופה משמעותית לקשר אקדמי אמיץ ופורה המתקיים בין שתי האוניברסיטאות כבר למעלה מעשור, בעיקר בתחומי ההנדסה והננוטכנולוגיה.

 

בימים אלה נבנה באוניברסיטת תל אביב בניין חדש למדעי הננוטכנולוגיה בסיוע תרומה בסך 30 מיליון דולר של אברמוביץ'. ההסכם החדש כולל מספר חלקים: מלגות מחקר לארבעה פוסט-דוקטורנטים, שניים מכל אוניברסיטה, שיתארחו למשך שנתיים באוניברסיטה השותפה; חילופי סטודנטים של שישה סטודנטים לתארים מתקדמים, שלושה מכל אוניברסיטה, שילמדו במוסד האחר, וישתתפו מדי שנה בסדנה ובכנס בינלאומי על פריצות הדרך האחרונות בתחום; ושני מענקי מחקר לפרויקטים חדשניים בעלי פוטנציאל משמעותי למסחור. הזוכים ייבחרו במשותף על ידי המרכז לננו-מדע ולננוטכנולוגיה של אוניברסיטת תל אביב והמכון הבינלאומי לננוטכנולוגיה של אוניברסיטת נורת'ווסטרן.

 

אוניברסיטת תל אביב (צילום: ירון ברנר) (צילום: ירון ברנר)
אוניברסיטת תל אביב(צילום: ירון ברנר)

 

פרופ' יעל חנין, ראש המרכז לננו-מדע ולננוטכנולוגיה באוניברסיטת תל אביב, אמרה: "ההסכם החדש מאפשר לנו להרחיב ולחזק משמעותית את שיתוף הפעולה עם אוניברסיטת נורת'ווסטרן, מהמוסדות המובילים בעולם בתחום הננוטכנולוגיה. חוקרי נורת'ווסטרן שמים דגש על טכנולוגיות חדשניות ברפואה ובהנדסה, ויש להם הצלחה יוצאת דופן במסחור הטכנולוגיות שהם מפתחים. אין לי ספק ששיתוף הפעולה המחוזק בין שני מוסדות מחקר מובילים יקדם פיתוח של טכנולוגיות משנות חיים ומצילות חיים, לטובת האנושות כולה".

 

פרופ' יוסף קלפטר, נשיא אוניברסיטת תל אביב, הודה לאברמוביץ' על תרומתו וציין כי שיתוף הפעולה עם אוניברסיטה נורת'ווסטרן היוקרתית יסייע למנף ולקדם את טכנולוגיות חדשניות המפותחות באוניברסיטת תל אביב בתחומי ההנדסה והננוטכנולוגיה בזירה הבינלאומית.

 

הטכניון מצטרף ל-EuroTech

הטכניון הודיע החדשות על הצטרפותו לרשת האוניברסיטאות היוקרתית יורוטק - EuroTech Universities Alliance, שבה שותפות האוניברסיטה הטכנית של דנמרק (DTU), הפוליטכניק של לוזאן (EPFL), האקול פוליטכניק בפריז, האוניברסיטה הטכנולוגית של איינדהובן (TU/e) והאוניברסיטה הטכנית של מינכן (TUM).

 

"הטכניון הוא 'שידוך מושלם' עבורנו והוא יאיץ את המאמץ המשותף הודות למצוינותו המחקרית וסביבת החדשנות התוססת שלו," אמר נשיא יורוטק יאן מנגלרס. "ברשת יורוטק חברות אוניברסיטאות מחקר מעולות המקדמות תרגום של מחקר בסיסי לרווחת האנושות. באמצעות הרשת אנו מאגמים את יכולותינו המשלימות במחקר וכך מעצימים את השפעתו של המחקר על החברה".

 

"הטכניון נרגש מהצטרפותו לרשת יורוטק," אמר נשיא הטכניון פרופ' פרץ לביא. "אנו חיים בתקופה שבה שיתוף פעולה בין-לאומי ובין-תחומי חיוני לעתידו של המחקר המדעי. אנו מביאים לשותפות את 'הראש הטכניוני' ואת היכולת לממש יעדים במהירות רבה ובמשאבים מועטים. יורוטק היא קבוצת עילית של אוניברסיטאות אירופיות הדומות לטכניון, והשילוב שלנו עם כוחן העצום של שאר החברות ברשת יסייע לנו להבטיח את מקומנו בחזית המחקר המדעי לטובתם של מיליונים ברחבי העולם".

 

רשת יורוטק מעודדת שיתופי פעולה בתחומי ההשכלה, המחקר והחדשנות ומושכת אליה כשרונות מובילים מכל העולם הנחוצים להנעת מודרניזציה, מצוינות והשפעה על החברה. תוכניתEuroTech Postdoc , לדוגמה, מנגישה ל-80 עמיתיה ידע ותשתיות מחקר בכל אוניברסיטאות הרשת, כמו גם אפשרות להשתלב בסביבות הייטק אירופיות.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: אלעד גרשגורן
הטכניון בחיפה
צילום: אלעד גרשגורן
מומלצים