שתף קטע נבחר

ארה"ב: תיאסר מכירת סיגריות אלקטרוניות ומוצרי טבק בטעמים

מינהל המזון והתרופות האמריקני הודיע כי יאסור על מכירת מוצרי טבק ובהם סיגריות בטעמים בחנויות נוחות. זאת כדי למנוע מבני נוער להתמכר לעישון. בתוך כך הודיעה יצרנית הסיגריות ג'ול כי תצמצם את ייצור הסיגריות בטעמים

שלב נוסף במלחמה בעישון: מינהל המזון והתרופות האמריקני, ה-FDA, הודיע כי יאסור על מכירת מוצרי טבק בטעמים, ובהם גם סיגריות אלקטרוניות, הפופולריים בעיקר בקרב בני נוער. זאת במטרה למנוע מהצעירים להתמכר לעישון. קודם לכן הודיעה יצרנית הסיגריות ג'ול כי תצמצם את הטעמים בסיגריה האלקטרונית.

 

הודעת ה-FDA תוביל לכך שמכלל מוצרי הטבק, ימכרו רק סיגריות טבק מנטה ומנתול. סיגריות אלקטרוניות בטעמים עדיין יוכלו להימכר לבגירים בחנויות תחת הצגת תעודת זהות או באתרי אונליין העושים שימוש בבדיקות אימות גיל הרוכש. ב-FDA מתכוונים בשלב מאוחר יותר לאסור גם את מכירתן של סיגריות מנתול וסיגרים בטעמים.

 

סקוט גוטליב, נציג ה-FDA, אמר בהודעה לעיתונות כי מטרתם היתה למנוע מצעירים להמשיך ולהשתמש בסיגריות אלקטרוניות מתוך החשש שיובילו לעישון סיגריות רגילות: "אנחנו רוצים למנוע מקבוצות של ילדים להפוך למעשנים עתידיים, מה שיוביל למחלות ולמוות. לא נאפשר לצעירים להתמכר לניקוטין דרך סיגריות אלקטרוניות".

 

המטרה: למנוע מצעירים להפוך למעשנים (צילום: shutterstock) (צילום: shutterstock)
המטרה: למנוע מצעירים להפוך למעשנים(צילום: shutterstock)

ממידע שפרסם היום ה-FDA והמרכז האמריקני לבקרת מחלות, עולה כי חלה עליה של 78% בשיעור תלמידי התיכון המעשנים סיגריות אלקטרוניות בחודש האחרון, בהשוואה לשנה קודמת. מעל 20% מתלמידי התיכון בארה"ב ויותר מ-570 אלף תלמידי חטיבות ביניים מעשנים סיגריות אלקטרוניות.

 

בתוך כך הודיעו חברת ג'ול וענק הטבק אלטריה כי יפחיתו את ייצור הסיגריות בטעמים, זאת לאחר שה-FDA איים בספטמבר האחרון כי במידה ולא ינקטו צעדים למניעת שימוש בסיגריות אלקטרוניות על ידי בני נוער – יאסור המינהל כליל שיווק סיגריות אלקטרוניות.

 

קראו עוד:

עכשיו זה מוכח: סיגריה אלקטרונית מסרטנת

״לא הרחתי את עצמי, הייתי נכנס מסריח למיטה״

כך הפכה הסיגריה האלקטרונית ג'ול לטרנד חם אצל בני הנוער בישראל

 

בהודעה שפורסמה השבוע, הודיעה ג'ול כי תפסיק את מכירתן של סיגריות בטעמים, פרט לטבק, מנטה ומנתול בחנויות הנוחות וחנויות עישון, עד שתותקן בחנויות אלה טכנולוגיה שתוכל לסרוק את תעודת הזהות של הרוכש, כך שתוודא שהוא בגיר מעל גיל 21.

 

האיגוד האמריקני לרפואת ילדים הגיב להחלטת ה-FDA ומסר: "סיגריות וסיגריות אלקטרוניות בטעמים מאיימות להפוך דורות של צעירים למכורים לניקוטין. אנו רואים יותר ויותר בני נוער שעוברים לעישון סיגריות לאחר שהתמכרו לסיגריות אלקטרוניות. על אף איסור מכירת הסיגריות בטעמים, הצעירים ימצאו דרכים לרכוש את המוצרים המסוכנים. על ה-FDA לנקוט בצעדים משמעותיים יותר. רופאי הילדים לא ינוחו עד שהמוצרים המסוכנים הללו יוסרו לחלוטין מהשוק, הרחק מידם של ילדים ובני נוער".

 

בתחילת החודש קבעו שופטי בית המשפט העליון, בראשות הנשיאה אסתר חיות, כי על משרד הבריאות לקיים שימוע מחודש לכל חברות המשווקות מכשירי איוד וסיגריות אלקטרוניות. זאת בעקבות צו עליו חתם נתניהו ב-21 באוגוסט, מתוקף תפקידו כשר הבריאות, על צו האוסר על מכירת ג'ול המכיל ניקוטין בריכוז העולה על 20 מיליגרם למיליליטר. בהסבר להחלטתה, אמרה חיות: "למה הצו חל רק על ג'ול? לא ראינו צו פרסנולי כזה כשיש מתחרים בשוק".

 

צפו: כך נראה התינוק המעשן לשעבר - שעבר גמילה מפרכת

 

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: shutterstock
שימוש בסיגריות אלקטרוניות מוביל לעישון סיגריות רגילות
צילום: shutterstock
ד"ר רק שאלה
מחשבוני בריאות
פורומים רפואיים
מומלצים