שתף קטע נבחר

שווייץ עלתה אחרי 2:5 ענק על בלגיה

ליגת האומות: שני שערים של תורגן הזאר נתנו לבלגים 0:2 תוך 17 דקות, אבל רודריגס (פנדל), שלושער של ספרוביץ' ואלוודי השלימו מהפך אדיר ונתנו לשווייצרים את המקום בפלייאוף מבית 2 בדרג 1

שחקני נבחרת שווייץ מאושרים (צילום: EPA)
שחקני נבחרת שווייץ מאושרים אחרי ההעפלה(צילום: EPA)

 

נבחרת שווייץ בפלייאוף של ליגת האומות. השווייצרים עלו הערב (ראשון) על חשבון בלגיה החזקה אחרי ניצחון 2:5 פשוט מדהים. הבלגים סיימו שניים ונשארו בדרג הראשון, בעוד איסלנד, כפי שהיה ידוע עוד לפני המשחק, סיימה אחרונה בבית ותרד לדרג השני.

 

מלכת האופי: אנגליה עלתה אחרי ניצחון דרמטי על קרואטיה

 

פתיחת המשחק נראתה אחרת לגמרי. תורגן הזאר השלים צמד אדיר (בדקה השנייה ובדקה ה-17) ונתן לבלגים 0:2. בשלב הזה זה נראה היה כמו טיול של הנבחרת שסיימה שלישית במונדיאל האחרון, אבל לשווייצרים היו תוכניות אחרות לגמרי.

 

חאריס ספרוביץ' (צילום: AFP)
חאריס ספרוביץ' כבש שלושער ששווה פלייאוף(צילום: AFP)

 

תומא מונייה מאוכזב (צילום: EPA)
תומא מונייה. לא ראה את זה בא(צילום: EPA)

זה התחיל עם פנדל של ריקרדו רודריגס בדקה ה-26. חאריס ספרוביץ' התחיל לעבוד אחרי חמש דקות עם שער מקרוב שקבע 2:2, מבישול נהדר בנגיחה של ג'רדאן שאקירי. הוא המשיך עם טיל לרשת העליונה מ-15 מטרים בדקה ה-44, וקבע מהפך ענק למארחת עם 2:3 עוד לפני ההפסקה. בשלב הזה, היתרון עדיין היה של בלגיה בגלל ה-1:2 במשחק הקודם ביניהן בביתה.

 

בדקה ה-62 ניקו אלוודי כבש בנגיחה אחרי הגבהה נהדרת של שאקירי את ה-2:4 ששם את הנבחרת שלו בראש הבית. בלגיה ניסתה לתקוף, נשארה חשופה בהגנה וספרוביץ' כבש את השלישי שלו בנגיחה שסגרה 2:5 מהדהד ומפתיע ומקום לשווייצרים בפלייאוף - צעד גדול בדרך ליורו 2020.

 

נבחרת שווייץ חוגגת מול בלגיה (צילום: EPA)
חגיגה שווייצרית ענקית(צילום: EPA)

 

אדן הזאר ותורגן הזאר (צילום: EPA)
האחים הזאר חוגגים, מוקדם מדי(צילום: EPA)

 

זו הפעם השלישית בלבד בקריירה של תיבו קורטואה שהוא סופג חמישייה. הפעמיים הקודמות היו מול ברצלונה, אחת במדי אתלטיקו מדריד בקדנציה הקודמת שלו בליגה הספרדית, ואחת מוקדם יותר העונה, בקלאסיקו בקאמפ נואו במדי ריאל מדריד. אחרי התבוסה הערב, הנבחרת שלו תצטרך לרכז את מאמצי ההעפלה שלה לאליפות אירופה בקמפיין המוקדמות.

 

בשאר המשחקים: צפון אירלנד - אוסטריה 2:1 (דרג 2); יוון - אסטוניה 1:0, הונגריה - פינלנד 0:2 (דרג 3); מולדובה - לוקסמבורג 1:1, סן מרינו - בלארוס 2:0 (דרג 4).

 

חאריס ספרוביץ' חוגג שלושער אדיר מול בלגיה (צילום: EPA)
גיבור הערב. חאריס ספרוביץ' (צילום: EPA)


וינסנט קומפני עצוב (צילום: AFP)
וינסנט קומפני מאוכזב. הבלגים יצטרכו לעבוד קשה במוקדמות(צילום: AFP)

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים