שתף קטע נבחר

הכל יחסי: מדוע ביתו של אברמוביץ בנווה צדק לא יהיה "מנקר עיניים"?

ביתו של המיליארדר, אשר תוכנית הבנייה שלו נחשפה אתמול ב-ynet, יבנה תחת כללי שימור מחמירים, ולכן מבחינה חיצונית לא יראה נוצץ במיוחד. מנכ"ל חברת פרנצ'י נדל"ן, מרצלו אינצ'ליני הסביר באולפן ynet מה המשמעות של בניית בית על שטח של 1.5 דונם באזור מיוחד כמו נווה צדק

 

 

תוכנית הבית שבונה המיליארדר רומן אברמוביץ' בנווה צדק, שנחשפה אתמול ב-ynet, לא מציגה חזות של ארמון יוקרתי למרבה ההפתעה. לדברי מרצ'לו אינצ'ליני, מנכ"ל חברת פרנצ'י נדל"ן המתמחה בתיווך ומכירת דירות לתושבי חוץ, הדבר נובע מכללי השימור המחמירים של השכונה בכלל, והמבנה אותו רכש בפרט.

 

"מה שהוא קנה זה מבנה לשימור, ואתה חייב לעבוד לפי הסטנדרטים והחיצוניות שלו. לכן זה גם לא מנקר עיניים", הוא מסביר בריאיון לאולפן ynet. "בסך הכל, אפשר לסדר בפנים בצורה אחרת, אבל לא רואים את זה. מבחינת חיצוניות הוא יהיה בדיוק כמו שהוא נבנה".

 

הבית של רומן אברמוביץ' בנווה צדק (משרד האדריכלים מורן פלמוני יפתח וקס אדריכלים)
כך יראה הבית(משרד האדריכלים מורן פלמוני יפתח וקס אדריכלים)

כמה יכול לעלות שימור ברמה הכי גבוהה?

"אתה יכול לקחת נכס של שלושה חדרים ולהשקיע 3-4 מיליון שקל, אין גבול לדברים האלה".

 

יש עוד שטחים פנויים בנווה צדק?

"נדיר למצוא שטח של דונם וחצי במקום כזה שהוא צפוף ועמוס".

 

ואם מצאתי בכל זאת דונם בנווה צדק כמה תעלה שם דירה?

"היום מחיר דירה בשטח של 100-120 מ"ר בנווה צדק, יכול להגיע ל-5.5 מיליון שקל".

 

גם בצפון ת"א אפשר למצוא מחירים כאלה.

"תלוי איפה ותלוי איזה נוף יש לה. אבל בדרך כלל מחיר דירות בנות 5 חדרים בצפון ת"א זה סדר גודל של 4.5 מיליון שקל".

 

לדבריו, בשנים האחרונות יש נהייה גדולה של תושבי חוץ לשכונה, במיוחד מאירופה. "נווה צדק הוא מקום מאוד ציורי וצבעוני, שמזכיר ממש את אירופה", הוא אומר. "הוא נדיר. האנשים שאוהבים לגור שם, אני קורא להם אנשים עם נפש אמנותית, אוהבים לראות את הקווים הקטנים. המקום מקסים, קרוב לים, יש שם אזורי בילוי ותרבות וגם האוכלוסייה שם מאוד משובחת. יש שם המון תושבי חוץ".

 

הבית של רומן אברמוביץ' בנווה צדק (משרד האדריכלים מורן פלמוני יפתח וקס אדריכלים)
המגרש כיום(משרד האדריכלים מורן פלמוני יפתח וקס אדריכלים)

עוד מאפין בולט בשכונה לדבריו, הוא תופעת השכרת הדירות לטווח קצר - Airbnb. "זה עובד מאוד מאוד חזק", הוא אומר. "נקודה חשובה היא, שהאנשים שבאים ושוכרים בשיטה זו הם אנשים תרבותיים ונוחים".

 

בתוכנית: בית מגורים עם 6 חדרים

אברמוביץ' (51), שהתגורר בשנים האחרונות באנגליה, נאלץ לעזוב לאחר שוויזת המשקיעים שלו לא חודשה על רקע המתח הגובר עם רוסיה. הוא השלים בחודש מאי האחרון את תהליך העלייה שלו לישראל.

 

את הנכס בנווה צדק, שנקרא בעבר מלון ורסנו, רכש בשנת 2014 בסכום של 100 מיליון שקל, מהאחים גיא וירון ורסנו. אתמול נחשפו תוכניותיו לנכס, המיועד לשימור: בית מגורים משפחתי בן שישה חדרים.

 

מדובר במגרש, המתפרש על פני שטח של כ-1.5 דונם, בין הרחובות שבזי לעין יעקב, וכולל את מבנה המלון ומגרש חניה, עם זכויות בנייה למגורים. המתחם כולל גם מבנים חד קומתיים המיועדים לשימור סביב חצר פנימית.

 

התוכנית, שהוכנה על ידי האדריכלים מורן פלמוני ויפתח וקס, נועדה לשמור על אופיה של השכונה ההיסטורית ולשמר את הקווים העיצוביים והתרבותיים, המאופיינים במבנים קטנים ונמוכים. זאת, תוך שיפור המצב הנוכחי של האזור.

 

במסגרת זו , ישומרו המבנים ההיסטוריים בגובה הקרקע, למעט מבנה חדש עם תוספת של קומה אחת בלבד על רחוב שבזי, שם יתווספו שלושה חדרי שינה. המתכננים מציינים כי המבנה נמוך וקטן מהגודל שאושר לבנייה וביחס לגודל החלקה כולה. בנוסף יכלול המתחם חלל חיצוני של למעלה מ-30 מ"ר, שיושמש בעתיד כחלל תצוגה לטובת קהילת האמנים בארץ.

 

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
משרד האדריכלים מורן פלמוני יפתח וקס אדריכלים
משרד האדריכלים מורן פלמוני יפתח וקס אדריכלים
מומלצים